شناسهٔ خبر: 29434445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتش آزاد سوریه برای عملیات نظامی مشترک با ترکیه در شرق فرات آماده می‌شود

‌گروه‌های ارتش آزاد سوریه وابسته به ترکیه خود را برای عملیات نظامی احتمالی علیه کانون‌های تروریستی در شرق رود فرات در سوریه آماده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گروه "تیپ حمزه"، یکی از گروه‌های مهم ارتش آزاد سوریه خود را برای شرکت در این عملیات که ترکیه اخیرا بارها به آن اشاره کرده، آماده می‌کند.

این تیپ شامل حدود ۶۵۰۰ شبه‌نظامی عرب، ترکمان و کرد است که در سال ۲۰۱۵ برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شد و از سربازان ترکیه در دو عملیات "سپر فرات" و "شاخه زیتون" حمایت کرد.

سیف ابوبکر، رهبر یکی از گروه‌های وابسته به این تیپ که نیروهایش در شهر اعزاز تحت آموزش‌های نظامی هستند، به خبرگزاری آناتولی گفت: در حال حاضر برای عملیات نظامی احتمالی علیه دو حزب اتحاد دموکرات سوریه و حزب کارگران کردستان در شرق رودخانه فرات آماده می‌شویم و نیروهای خود را برای این عملیات تمرین می‌دهیم.

سیف ابوبکر افزود: ما در اینجا هیچ مشکلی با برادران کرد خود نداریم و بر عکس آنها را از "ظلم تروریست‌ها" نجات خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های ارتش آزاد برای عملیات احتمالی مقدماتی را فراهم کرده‌اند، این گونه این عملیات را توجیه کرد که هدف تیپ حمزه از این عملیات به عنوان یکی از گروه‌های ارتش آزاد سوریه این است که ساکنان شرق رودخانه فرات را از "ستم دو حزب اتحادیه دموکرات و کارگران کردستان" نجات دهد.

این رهبر گروه وابسته به تیپ حمزه در ادامه تاکید کرد: این تشکل تروریستی به ساکنان مناطقی که اشغال کرده، ظلم می‌کند و آنها را تحت فشار می‌گذارد.

وی افزود: ما پیش از عملیات شاخه زیتون از برادران کرد خود که از ستم "تروریست‌ها" فرار کرده بودند، حمایت کردیم و در تشکیل تیپ شاهین‌ها با حدود ۱۲۰۰ شبه‌نظامی کرد مشارکت داشتیم.

سیف ابوبکر ادامه داد: تیپ شاهین‌ها در عملیات شاخه زیتون که طی آن عفرین از "تروریست‌ها" پاک شد، نقش موثری داشتند.

وی با اشاره به اینکه دو حزب یاد شده همچنان منطقه‌های تل رفعت و الشهباء در حومه حلب را در اشغال خود دارند، تاکید کرد: ما با حمایت سیاسی و نظامی ترکیه این مناطق را از تروریست‌ها آزاد خواهیم کرد.

این رهبر گروه‌های ارتش آزاد سوریه در ادامه از توافقنامه سوچی درباره استان ادلب که میان مسکو و آنکارا برقرار شد، تقدیر کرد و گفت: ترکیه با توافقنامه سوچی اقدامی بی‌نهایت مهم برای حمایت از غیرنظامیان در ادلب انجام داد.

ترکیه و نیروهای وابسته به ارتش آزاد سوریه در پی دو عملیات سپر فرات علیه داعش در ۲۴ اوت ۲۰۱۶ و شاخه زیتون که از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ علیه یگان‌های مدافع خلق کرد آغاز شده، کنترل مناطق گسترده‌ای در استان حلب واقع در شمال سوریه را به دست گرفتند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بارها تاکید کرد که کشورش قصد دارد فعالیت‌های نظامی خود در سوریه را جهت دفع خطرات ناشی از آنها از جمله امنیت این کشور ادامه دهد.

منطقه شرق فرات در استان دیر الزور به میدانی برای درگیری‌های مستمر میان داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک تبدیل شده است که یگان‌های مدافع خلق کرد ستون اصلی آن را تشکیل می‌دهند و ائتلاف ضد داعش از آنها حمایت می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما