شناسهٔ خبر: 29433882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله اراکی:

سرنگونی آل سعود نزدیك است| پیروزی مردم مظلوم یمن حتمی خواهد بود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد: آل سعود جرثومه فساد است و از روزی كه شكل گرفت تا به امروز روزی نیست كه دست به جنایت نزده باشد؛ امروز به طور حتم اعلام می كنیم پیروزی انصارالله یمن و سرنگونی آل سعود نزدیك است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامیظهر امروز در تجمع بزرگ طلاب و حوزویان در حمایت از مردم مظلوم یمن كه در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به افسار گسیختگی جبهه استكبار و جنایات آن در نقاط مختلف جهان گفت: یمن در روایات منبع جوشش حكمت، علم و ایمان نام برده شده و جنایات آل سعود كه با مباشرت و حمایت ایالات متحده و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد از كم نظیر ترین جنایات تاریخ است.

وی با بیان این که جبهه استکبار امروزه یمن را از همه مقدمات زندگی محروم ساخته است، اظهار داشت: این فاجعه بزرگ در جامعه بشری بسیار بی سابقه است؛ امروز شاهد هستیم که جبهه ظلم، یمنی های مظلوم را از مواد غذایی و دارویی محروم کرده و انواع سلاح ها و بمب های کشتار دسته جمعی را بر سر آن ها فرو می ریزد.

آیت الله اراکی سکوت در برابر جنایات ائتلاف آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی را ناپسند و نادرست دانست و ابراز داشت: اجتماع امروز ما در مدرسه فیضیه در واقع فراخوانی وجدان جهانی است تا برای یاری مردم یمن به پا خیزند؛ هر انسان با وجدان در هر نقطه از جهان امروزی باید در حمایت از مردم مظلوم، پاک، با ایمان و بی گناه یمن فریاد برآورده و قیام کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یمن سرزمینی است که پرچم اسلام نخستین بار در آن به دست مبارک امیرمؤمنان(ع) برافراشته شده و پرچم علی بن ابی طالب(ع) به منزله پرچم نابود کننده خیبر صهیونیست ها است؛ از همان روز که امام علی(ع) با دست توانای خیبرشکن خویش، پرچم «لااله الا الله محمداً رسول الله» را به اهتزاز در آوردند، رابطه ای بین نابودی صهیونیست های جنایتکار و ایمان مردم یمن برقرار شد و این دشمنی ها ریشه در همان روزگاران دارد.

وی فیضیه را پایگاه علم، انقلاب، آزادی، منطق و دفاع از حقوق مظلومان دانست و به نمایندگی از ملت ایران و همه ملت های آزادی خواه جهان با یمن اعلام همبستگی کرد و خطاب به این مردم مظلوم عنوان کرد: درد شما یمنی ها درد ما، رنج شما رنج ما، خونی که از شما روی زمین ریخته می شود خون ما است و ما با شما همدرد بوده و رنج شما را احساس می کنیم و اعلام می داریم که با همه امکانات خود به شما یاری می رسانیم و به حمایت از شما ادامه خواهیم داد تا خداوند پیروزی قطعی را سریعاً و عاجلاً نصیبتان کند.

آیت الله اراکی با بیان این که حکومت آل سعود جرثومه فساد است، تصریح کرد: از روزی که این حکومت شکل گرفت به منشأ ایجاد تفرقه، ستیز، توطئه، انحراف، تشکیک در همه مقدسات دینی و مبارزه با همه ارزش های دینی تبدیل شده است؛ از زمان شکل گیری این حکومت خبیث تا به امروز، روزی نیست که دست حاکمان آل سعود در توطئه ای همدست با دشمنان جامعه اسلامی نباشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: بنیان گذاران حکومت آل سعود جنایتکارانی بودند که همواره منطقه ما و جهان بشر از جنایاتشان رنج می برد؛ امروز به طور حتم بر اساس وعده های قطعی الهی اعلام می کنیم که پیروزی مبارزان و انصارالله یمن نزدیک و حتمی بوده و آن روزی که بساط آل سعود برچیده شود نیز دور نیست.

وی با تأکید بر این که همه نشانه ها و علائم دلالت بر این دارد که سرانجام در تاریخ نزدیک، حکومت آل سعود از درون خواهد پاشید، گفت: امروز آرای عمومی جهان علیه سعودی ها در حال شکل گیری وحدت اجماعی جهانی است؛ امروز همگان به جنایات آل سعود پی برده اند و دیگر سعودی ها نمی توانند با تبلیغات، افکار عمومی را فریب دهند.

آیت الله اراکی مرگ وحشتناک خبرنگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه را یکی از زشت ترین جنایات تاریخ معاصر دانست و خطاب به سعودی ها اظهار کرد: شما شهروند خودتان را بعد از این که از وی دعوت به عمل می آورید و به او امان می دهید در یک مملکت بیگانه به قتل می رسانید؛ این نشانه آن است که شما به هیچ ارزشی از ارزش های انسانی بها نمی دهید.

نماینده خبرگان تصریح کرد: آن چه در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه اتفاق افتاد از آن جهت است که خداوند بر اساس سنت های خود می خواهد جنایت آل سعود و این خانواده شوم، بدکار و جنایتکار را برای جهانیان افشا کند.

وی با بیان این که وجدان و فطرت بشری با سنت های الهی همراه است، ابراز داشت: امروز همه وجدان های بشری از خداوند درخواست می کنند تا آل سعود نابود شود و شکی نیست که خدای متعال این خواسته بشریت را محقق خواهد کرد، چراکه امروز مشاهده می کنیم که آل سعود با چه گرفتاری هایی دست و پنجه نرم می کند.

آیت الله اراکی با تأکید بر این که امروز منزوی ترین و منفورترین حکومت، حکومت آل سعود است، گفت: در یک برهه از زمان، آل سعود خود را محور جهان اسلام معرفی می کرد و ادعای رهبری جهان اسلام را داشت، اما امروز می بینیم که آل سعود در جهان اسلام پایگاهی ندارد و همه جهان اسلام از این آل خبیث اعلام نفرت می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به مردم مظلوم یمن مژده پیروزی داد و بیان کرد: مژده باد بر مردم مظلوم یمن و مبارزان انصارالله که پیروزی شان بر آل سعود نزدیک است؛ شکی نیست که روز از هم پاشیدگی ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و سعودی نیز نزدیک است.

وی به وظیفه جهانیان در قبال مردم مظلوم یمن اشاره و ابراز کرد: جوانان، آزادی خواهان، گروه ها و نهادها باید جریان های بین المللی حمایت از مردم مظلوم یمن به راه بیاندازند و این حمایت ها را در سطح رسانه ای مطرح کنند.

آیت الله اراکی تأکید کرد: امروز باید رسانه های آزادی خواه و آزاد را در سراسر دنیا بسیج کنیم تا از مردم مظلوم یمن دفاع کرده و مظلومیت آن ها را برای جهانیان آشکارتر کنند.

وی بر لزوم کمک های اقتصادی، تسلیحاتی و نظامی به یمن تأکید کرد و گفت: امروز کسانی که توان اقتصادی دارند باید جریان های گسترده کمک مالی به اهل یمن به راه بیاندازند؛ نمازجمعه های ما باید مظهر جمع آوری کمک های حمایتی برای اهل یمن باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که کمک نظامی و تسلیحاتی به یمن باید علنی شود، تصریح کرد: امروز باید همه دولت های آزادی خواه رسماً اعلام کنند که ما به مردم یمن برای نجات از دست ظالمان کمک نظامی، تسلیحاتی، مالی و حمایتی  می کنیم.

وی در پایان خطاب به مردم مظلوم یمن مطرح کرد: مردم ایران از زبان حوزه اعلام می دارند که ما برای از اهل یمن با همه توان و نیرو پشتیبانی می کنیم./841/پ۲۰۱/ق

نظر شما