شناسهٔ خبر: 29433866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پاک‌آیین: آمریکا در مسیر افول قرار دارد

نمایندگی کردستان

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: آمریکا امروز به برکت حضور ایران در خاورمیانه نفوذ ندارد و این یکی از دلایل مهم افول این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محسن پاک‌آیین در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشری آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد  ترویج گفتمان مقام معظم رهبری در سطح جهان را از اهداف اصلی مجمع جهانی بیداری اسلامی ذکر و اظهار کرد: یکی از این گفتمان‌ها حقوق بشر آمریکایی است که تا کنون سه نشست آن در استان‌های مشهد، شیراز و برگزار شده و چهارمین نشست این گفتمان نیز امروز در کردستان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بحث افول آمریکا یکی از گفتمان های اصلی رهبری است افزود: افول به معنی بدتر شدن وضعیت یک کشور با شاخص های موجود نسبت به گذشته است که آمریکا امروز در این مسیر افول قرار دارد.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری عنوان کرد: آمریکا همیشه به عنوان قدرت برتر جهان شناخته می شد اما اکنون در مسیر افول قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی آمریکا را باید در دو مولفه قدرت و مقبولیت مورد بررسی قرار داد عنوان کرد: بر هم خوردن ارتباط آمریکا با قدرت‌های برتر جهان همچون روسیه، خروج از سازمان هایی همچون سازمان حقوق بشر و محیط زیست و سایر نهادهای بین‌المللی دیگر موجب شده که در برابر آمریکا بایستند، این چالش‌ها قدرت آمریکا را با افول روبه رو کرده است.

وی حضور در سازمان تجارت جهانی و توجه به اقتصاد آزاد را از دیگر مولفه های قدرت آمریکا ذکر کرد و ادامه داد: اکنون به دلیل اقدام متقابلی که سایر کشورهای جهان در برابر آمریکا انجام داده اند، این کشور را از لحاظ اقتصادی با چالش های بسیاری مواجه کرده است.

پاک آیین گفت: حضور آمریکا در اکثر نقاط جهان از دیگر مولفه‌های قدرتش بود که امروز به برکت حضور ایران و محور مقاومت و همراهی روسیه با ایران و وحدت نمایی ایران در عراق که باعث سقوط داعش شد امروز آمریکا در خاورمیانه غایب و تنهاست.

وی تاکید کرد: آمریکا امروز در خاورمیانه نفوذ ندارد و این یکی از دلایل مهم افول این کشور است.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه مقبولیت به معنی همراه کردن کشورهای دیگر برای رسیدن به اهداف است گفت: امروز مقبولیت آمریکا به دلیل جنایات حقوق بشری در اکثر نقاط جهان فرسایش یافته و حمایت افکار عمومی از آمریکا سلب شده است.

وی خاطرنشان کرد: افشاگری جنایات آمریکا در جهان افول این کشور را تسریع و بیشتر خواهد کرد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما