شناسهٔ خبر: 29432405 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درد و دل‌های ملی پوشان فوتبال ساحلی

از نگهبانی پارک تا ملی‌پوش شدن

نمایندگی دانشگاه اصفهان

امیرحسین اکبری و مهدی شیرمحمدی دو بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات جام بین‌قاره‌ای بودند که نقش مهمی در قهرمانی تیم ملی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سال‌ها است که از ماسه به عنوان یکی از پرکاربردترین مواد برای ساخت بتن استفاده می‌شود. ماسه‌ای که در نگاه اول محکم به نظر نمی‌رسد، اما می‌تواند با ترکیب شدن با مواد دیگر اجسام سختی مثل بتن را بسازد. در این بین ماسه و انسان نیز ادغام شده‌اند و پابرهنه‌هایی هستند که در بین این ماسه‌ها پا پشت توپ می‌گذارند و برای وطنشان افتخار آفرینی می‌کنند. این مردان پابرهنه، بی‌ادعا و خاکی از ماسه ساخته شده‌اند و شاید از بتن سخت‌تر باشند، بتنی که از جنس ایران و ایرانی است و توانست در مسابقات بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی، قهرمانی را برای وطن به دست بیاورد.

تیم ملی فوتبال ساحلی و ملی پوشان جوان و با تجربه این تیم در سال جاری علی‌رغم تمام کمبودها و تبعیض‌ها توانستند به چیزی که استحقاقش را داشتند برسند و قهرمان جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی۲۰۱۸ امارات باشند. امیرحسین اکبری یکی از بازیکنان باتجربه و مهدی شیرمحمدی جوان ۲۲ ساله تیم ملی فوتبال ساحلی با حضور در ایسنا درباره وضعیت خود و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران صحبت کردند. گفت‌وگوی ایسنا با این دو ملی پوش را در ادامه می‌خوانید:

از کجا شروع کردید؟

شیرمحمدی: من قبلاً فوتبال ساحلی بازی نمی‌کردم و تقریباً دو سال است که به این رشته ورزشی روی آورده‌ام. در گذشته شهرداری نجف‌آباد در فوتبال ساحلی در دره جوانان تیم داشت. من می‌خواستم دفترچه‌ام را پست کنم و خدمت بروم، از طرف سرمربی تیم به من پیشنهاد شد که بیا ساحلی بازی کن. در اولین مسابقاتی که شرکت کردم توانستم آقای گل مسابقات بشوم و به اردوی تیم ملی "ب" دعوت شوم. اردوهای تیم ملی که تمام شد، تیم گلساپوش یزد از من دعوت کرد که به آنجا بروم و خدمت سربازی‌ام را در آن تیم بگذرانم که دیگر قسمت این شد که به این تیم بروم.



اکبری: یک دوره مسابقات جوانان در پارک ناژوان اصفهان برگزار شد و با آن دو تیم چمنی که برایشان بازی می‌کردم در این رقابت‌ها تیم دادیم که توانستم آقای گل بازی‌ها بشوم که تیم عمران سازان تیران و کروان به من پیشنهاد بازی دادند. در تیم آن زمان بسیاری از بزرگان ساحلی حضور داشتند و من با آن‌ها هم بازی شدم و بعد از آن به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

چرا فوتبال چمن را کنار گذاشتید؟

شیرمحمدی: پایان خدمت نداشتم و خانواده‌ام بضاعت مالی مناسبی نداشتند تا بخواهند از من حمایت کنند و به خاطر مشکلات مالی دانشگاه نمی‌توانستم بروم تا در فوتبال چمنی بتوانم به راهم ادامه بدهم که همین امر موجب شد چمن را کنار بگذارم. در آن زمان از لیگ برتر امیدهای صنعت نفت پیشنهاد داشتم و دو ماه هم با ذوب‌آهن تمرین کردم که قسمت نشد در فوتبال چمن بمانم.

از آخرین تورنمنتی که شرکت کرده‌اید بگویید، اکبری به عنوان یک فرد باتجربه و شیرمحمدی هم به عنوان یک بازیکنان جوان که اولین حضورش در تیم ملی را تجربه می‌کرد این مسابقات چگونه بود و آیا پوست‌اندازی تیم ملی به خوبی انجام شد؟

اکبری: در این رقابت‌ها در پست ۲ (دفاع) بازی می‌کردم. این رقابت‌ها ششمین دوره بود که ما می‌رفتیم و اولین دوره آن سال ۲۰۱۳ بود که با تیم‌های روسیه، مصر و تاهیتی هم گروه بودیم. تیم ملی با توجه به اینکه چندین بازیکن باتجربه خود را به خاطر مصدومیت از دست داده بود در این رقابت پوست انداخته بود و جوانانی که در تیم ملی "ب" حضور داشتند به تیم ملی "الف" اضافه شدند. قبل از شروع رقابت‌ها تا حدودی ترس بود که آیا نتیجه می‌گیریم یا نه و شرایط چگونه خواهد بود. قبل از شروع جام بین‌قاره‌ای یک اردوی هماهنگی در پرتغال برگزار کردیم و در آنجا عیار بازیکنان به دست آمد که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند یا خیر.   خدا را شاکریم که همه بازیکنانی که به تیم ملی اضافه شدند خوب بودند و توانستیم به راحتی آمریکا را ببریم و فکر می‌کنم اولین دوره‌ای بود که کم دردسر قهرمان شدیم و با آرامش بازی‌ها را بردیم. ما در مدت زمان پنج روز ۵ مسابقه انجام دادیم که به نظرم روسیه سخت‌ترین حریفمان بود و بازی با مصر هم بازی گره خورده بود. مصری‌ها تکنیک و تاکتیک خاصی ندارند و هر آن امکان داشت که یک کار غیرمنتظره انجام دهند و ازلحاظ بدنی هم خوب بودند.

شیرمحمدی: در اولین تجربه سخت‌ترین بازی‌های زندگی‌ام را در یک تورنمنت بین‌المللی بود. نمی‌دانستیم، می‌توانیم جواب اعتماد سرمربی تیم را بدهیم یا خیر. در فوتبال ساحلی به ندرت بازیکنانش تغییر می‌کنند، اما این بار ۵ بازیکن جوان هم‌زمان در تیم حضور داشتیم و همین مسئله موجب شده بود تا تیم مورد توجه رسانه‌ها  قرار بگیرد و همه روی ما پنج بازیکن نگاه ویژه‌ای داشتند تا ببینند می‌توانیم نسل خوبی برای آینده باشیم یا خیر. خدا را شاکرم که تجربه بزرگ‌های تیم و انگیزه ما جوان‌ها به ثمر بنشیند و نتیجه خوبی بگیریم. بازی‌ها از حساسیت بالایی برخوردار بود و با استرس بازی می‌کردیم که امیرحسین با من خیلی صحبت می‌کرد و به ما روحیه می‌داد تا بتوانیم خوب نتیجه بگیریم. "در این لحظه امیرحسین اکبری به شوخی گفت" او می‌گوید که من با جوان‌های تیم صحبت کرده‌ام، اما خیلی هم اختلاف سنی نداریم"(باخنده).

صحبت‌هایی شد که مهدی شیرمحمدی ناراحت بوده است که چرا نتوانسته در جام بین‌قاره‌ای گل بزند، آیا این مسئله حقیقت دارد؟

شیرمحمدی: خیلی‌ها خوب بودنم را گل زدن می‌دانستند و شب مسابقه دوستانم پیام می‌دادند که چرا گل نمی‌زنی و تو که در لیگ هر بازی دوتا گل می‌زنی چرا در بین‌قاره‌ای پایت به گل باز نمی‌شود؟ برخی از اوقات هرچقدر برای یک مسئله تلاش کنی نمی‌شود.

اکبری: من این موضوع را آخر بازی‌ها فهمیدم و اگر می‌دانستم گوشی او را می‌گرفتم تا تمرکزش در بازی حفظ شود و این مسائل باعث شده بود که تا حدودی در بازی‌ها عجول باشد. مهدی خیلی دوست داشت گل بزند و توانست به این مهم دست یابد، در یک بازی داور خطای هند گرفت و باعث شد که مهدی کلی عصبانی شود که عکسش موجود است(باخنده).

چند سال است که در تیم ملی فوتبال ساحلی هستی و تا به حال چندین نسل از این رشته ورزشی را دیده‌ای، فکرمی کنی نسل طلایی و تکرار نشدنی ساحلی ایران به چه زمانی باز می‌گردد؟

اکبری: نسل ساحلی که تکرار نشدنی است به سال ۲۰۱۲ بر می‌گردد که با قهرمانی‌های جام بین‌قاره‌ای و آسیا شروع شد. در آن زمان فوتبال ساحلی را کسی نمی‌شناخت و آن نسل بود که این رشته ورزشی را با مردم آشنا کرد. فکر نمی‌کنم دیگر چنین نسلی در فوتبال ساحلی ظهور کند و اولین‌ها همیشه در ذهن می‌مانند.



تیم هائیتی یک کری خوانی خاص با تیم ملی داشت، علت آن چه بود؟

اکبری: این آداب و رسوم خاص هائیتی است که این مسئله در فوتبال ساحلی جا افتاده است و چندین سال است که انجام می‌دهند. به نظرم من این کار تیم هائیتی مشکل نداشت، اما داخل ایران خیلی‌ها می‌پرسیدند که چرا هائیتی این کار را انجام داد؟ باید بگویم این آداب رسومشان است و رجزی نیست که بخواهد تیمی را تخریب کند یا به وجه یک کشور ضربه بزند.

شیرمحمدی: هائیتی این کری خوانی را با تیم‌های بزرگ دارند و در این رقابت‌ها فقط برای ایران این کار را انجام دادند که این نشان می‌دهد تیم ملی ایران در دنیا چقدر بزرگ و قابل احترام است.

این رقابت‌ها تجربه‌ای برای هماهنگی تیم ملی بود فکر می‌کنید این تیم در دو سال آینده می‌تواند قهرمان جام جهانی باشد؟

اکبری: در آسیا تیم‌های دیگر روبروی ایران حرفی برای گفتن ندارند و اگر بازیکنان امروز تیم مغرور نشوند و همین شرایط باشد، در آسیا به راحتی قهرمانی را کسب می‌کنیم و قول می‌دهم که در رقابت‌های جهانی هم یکی از بهترین نتایج ممکن را به دست بیاوریم.

شیرمحمدی: در آسیا تنها تیمی که تا حدودی می‌تواند با ایران به رقابت بپردازد ژاپن است که در هر صورت جلوی ایران بازی را واگذار می‌کند. در جام جهانی ابرقدرت‌های دنیا می‌آیند و امیدوارم که بتوانیم در آن نتیجه مناسب بگیریم. قرار شده در سال ۲۰۱۹ اولین دوره مسابقات المپیک ساحلی برگزار شود که به نظرم همه هدف تیم ملی، المپیک ساحلی است.

آرزوی ورزشی‌تان چیست؟

اکبری: دوست دارم w بگیرم. این آرم‌ها را تنها در مراسم گالا می‌دهند و گل من سال گذشته برای دریافت بهترین گل با پیمان حسینی رقابت می‌کرد و چون ما اصفهانی‌ها هم دیگر را خیلی دوست داریم به یکدیگر رأی ندادیم  و شمالی‌ها رأی آوردند. اگر بی ام دبلیو هم بگیریم بد نیست(باخنده).

شیرمحمدی: آرزو دارم به سقف بهترین بودن در فوتبال ساحلی برسم که می‌شود بهترین بازیکن جهان فوتبال ساحلی و دوست دارم یکی از این w که امیرحسین می‌گوید را بگیرم.



دوران فوتبالی سختی را در یزد پشت سر گذاشته‌ای، از آن دوره برایمان بگو؟

شیرمحمدی: شرایط بسیار سختی را در آن زمان داشتم. من اولین غیربومی تیم گلسا پوش یزد بودم و مردم یزد انسان‌های خونسردی هستند و به این راحتی با کسی گرم نمی‌گیرند. خیلی زمان برد تا در غالب یک بازیکن و رفیق در کنار دیگر هم‌تیمی‌هایم قرار بگیرم. سختی‌هایش سخت بود.

***دوسال در گلسا پوش یزد سرباز بودم تازه

شیرمحمدی: منبع درآمدم هیچی نبود و فقط کرایه رفت و برگشت و حقوق سربازی‌ام را از تیم می‌گرفتم. بازیکنان یزدی که سرباز بودند را شاید پادگان نمی‌فرستادند، اما من و یک بازیکن بوشهری را در طول هفته یکی دوباری برای پست دادن به پادگان می‌فرستادند!

به علت اینکه قراردادم کفاف گوی خرج و مخارج زندگی‌ام نبود، یک کار در پارک پیدا کردم و صبح‌ها ساعت شش در یک پارک تا سه بعد از ظهر نگهبانی می‌دادم. بعد از آن به خوابگاه می‌آمدم و نهارم را می‌خوردم و دوباره سر تمرین می‌رفتم تا شب که بگیرم بخوابم و صبح سرکار بروم. ادامه دادن این شغل بستگی به قراردادی دارد که امسال می‌خواهم ببندم. اگر پول مناسبی بگیرم کار دوم را کنار خواهم گذاشت، اما اگر مثل گذشته باشد باید بازهم کار کنم.

اکبری: من به شیرمحمدی گفته بودم که اگر تیم ملی نماندی ساحلی بازی نکن و برو سر کار و قید فوتبال ساحلی را بزن. در فوتبال ساحلی اگر ملی‌پوش باشی قراردادت یک مقدار بهتر از دیگران است و نیاز نداری که شغل دوم داشته باشی، اما اگر ملی‌پوش نباشی نه تنها پولی به شما نمی‌دهند بلکه یک مبلغی هم باید از جیب مایه بگذاری. وضعیت اقتصادی کشور روی تیم‌ها تاثیر گذاشته و بوشهر که تیم خوبی بود از لحاظ مالی امسال یکجاهایی کم و کاست داشت.

فوتبال ساحلی نسبت به گذشته چقدر پیشرفت کرده است؟

اکبری: یک دوره‌ای بود که ما در مسابقات آسیایی هر سال سوم می‌شدیم، اما الآن در آسیا راحت قهرمان می‌شویم و در مسابقات جهانی حرف برای گفتن داریم. در حال حاضر رنکینگ سوم جهان را در اختیار داریم و به احتمال زیاد بعد از قهرمانی در رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای به جایگاه دوم خواهیم رسید.


آینده تیم ملی فوتبال ساحلی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اکبری: اگر "اکتاویو" در تیم ملی بماند می‌توانیم هر روز پیشرفت کنیم و نتایج بهتری بگیریم. در زمان میرشمسی تیم ملی مشکلات خاصی داشت که در حال حاضر کمتر دیده می‌شود. مربی خارجی یک شخصیت خاص به تیم می‌دهد که مربی‌های ایرانی نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند و در حال حاضر مربی ایرانی که بتواند در سطح اکتاویو باشد نداریم. شاید ۱۰ سال آینده شاهد مربی‌های ایرانی با چنین دانشی باشیم.

تفاوت میرشمسی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی با اکتاویو در چیست؟

شیرمحمدی: من افتخار شاگردی از هر دو مربی را دارم. میر شمسی مربی متفکری است که فکر نمی‌کنم سابقه زیادی در رابطه با فوتبال ساحلی داشته باشد. میرشمسی دوست دارد بازیکن همانند پلی‌استیشن بازی کند! شما ۴ بازیکن به او بدهید تا ۵ سال با آن‌ها کار کند که بعد از آن نتیجه فوق‌العاده‌ای خواهید گرفت. اما اکتاویو به بازیکن اعتماد به نفس خاصی می‌دهد و خلاقیت را از بازیکن نمی‌گیرد.

اکبری: میرشمسی دوست داشت بازیکنان مثل مهره شطرنج باشند که با سیستم ۲ _۲  یکسری از خلاقیت‌های ملی پوشان گرفته می‌شد. همگی در یک چهار چوب خاص بودیم و نمی‌توانستیم کارهای خلاقانه انجام بدهیم. خیلی از تاکتیک‌هایی که الآن در تیم ملی استفاده می‌کنیم به زمان میرشمسی باز می‌گردد. اکتاویو سرشار از انرژی است، من بعد از ۸ سال سابقه ملی‌پوش بودن سر هر جلسه تمرین اکتاویو که می‌روم انگیزه دارم که بتوانم خوب کار کنم.

بهترین مربی ایرانی فوتبال ساحلی چه کسی است؟

اکبری: پاسخ ندهم بهتر است، اما وضعیت دارد خوب می‌شود.

شیرمحمدی: سؤال دیکتاتوری بود(باخنده) نمی‌شود گفت چرا که ناراحتی پیش می‌آید.

تیم ملی فوتبال ساحلی و فوتسال ایران که از خانواده فوتبال هستند، در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. علت عدم پیشرفت فوتبال چمنی ایران نسبت به ساحلی و سالن در چیست؟

اکبری: بازیکنان چمنی که خیلی خوبن دو سال با پول اشباع شده‌اند و فوتبالشان تمام شده است مثل پیام صادقیان آن‌قدر پول می‌گیرند که وقتی دو سال بازی کردند ارضا می‌شوند. بهترین قرارداد در فوتبال ساحلی ۱۳۰ میلیون است این در حالی است که حتی در لیگ دسته دوم فوتبال چمنی پول بیشتری از این مبالغ می‌گیرند. ملاک پول است و کاری ندارند. جایی که پول داخلش نباشد پارتی بازی نمی‌شود و باید کیفیت خوب داشته باشی تا بتوانی به یک تیم بروی. الآن فوتبال ساحلی و فوتسال پول زیادی داخلشان نیست، اما چمن تفاوت دارد و به دلیل پول زیاد دلال‌ها دلالی می‌کنند و پارتی بازی اتفاق می‌افتد.

شیرمحمدی: با محمد حسن اکبرمرادی سه سال هم بازی بودیم. او سایپا رفت و من دنبال خدمت رفتم. سال اول که رفته بود با ذوب یا سپاهان بازی داشت زنگ می‌زد که بروم ببینمش، اما سال‌های بعد دیگر مرا نمی‌شناخت و تلفنش را خاموش کرد به نظرم  بیشتر افرادی که در فوتبال به‌جایی می‌رسند خودشان را گم می‌کنند.

آیا در تیم ملی فوتبال ساحلی باند بازی وجود دارد که بازیکنان بزرگ تیم رفقای خودشان را به تیم ملی بیاورند؟

اکبری: به نظرم این‌گونه نیست، مارکو کسی را دعوت می‌کند که واقعاً خوب باشد و کاری به این صحبت‌ها و سفارش‌ها ندارد.

ساحلی یک خانواده کوچکی است و کسی که به ناحق به تیم ملی بیاید مشخص است و در مسابقاتی که انجام دادی چه کسی حقش نبوده است؟

اکبری:هیچ کسی نمی‌تواند بگوید فلانی بهتر از بهزاد پور بوده است یا یک بازیکن بهتر از بازیکنان حال حاضر بود. شاید بزرگ‌ترهای تیم برای اردوها بازیکن معرفی کنند، اما همیشه برای اعزام‌ها بهترین‌ها معرفی می‌شوند و کادر فنی خوب‌ها را انتخاب می‌کند. حمید بهزادپور در این تورنمنت بهتر از پیمان حسینی بود و خوب و فیکس بازی کرد و بهترین دروازه بان جام شد. این نشان می‌دهد که اکتاویو از بازیکنان آماده استفاده می‌کند و کاری به این ندارد که فلان بازیکن سفارش شده شخصی است.

آیا با هیئت فوتبال برای راه‌اندازی تیمی اصفهانی در لیگ فوتبال ساحلی صحبت کرده‌اید؟

اکبری: من دو بار با رئیس فعلی و سابق هیئت فوتبال درباره این موضوع صحبت کردم و نتیجه‌ای نداده است. در همان بوشهر بازی می‌کنم و ترجیح می‌دهم بیش از این خودم را خراب نکنم. زمانی که خودشان علاقه‌ای به این موضوع ندارند چرا من اصرار کنم؟ من شش سال در ایران بازی کردم و الآن هم پیشنهاد خارجی دارم.

شیرمحمدی:مسئولان باید در رابطه با این موضوع چراغ سبز نشان دهند. همه می‌دانند فوتبال ساحلی اصفهان یعنی علی نادری که دیگر بازی نمی‌کند و در کسوت مربی است. نادری در بوشهر مربی‌گری می‌کند. می‌توانند به او بگویند بیا در اصفهان تیماری کن.

اکبری: من با توجه به شرایط مالی که دارم بوشهر را رها نمی‌کنم تا به اصفهان بیایم چرا که قصدی جدی برای تیم داری در این رشته ندارند. سال‌هاست گفته‌ام اگر می‌خواهید تیم داری کنید زمانی که در اصفهان هستم به شما کمک می‌کنم، اما با این حال کسی علاقه‌ای نشان نداده است.

درباره اداره کل ورزش و جوانان اصفهان چه نظری دارید؟

اکبری: از سال ۸۹ تاکنون این اداره حتی یک گُل به من نداده است، چه برسد به مراسم تجلیل که برایمان برگزار کنند. البته من شنیده‌ام چنین مراسم‌هایی برگزار می‌کنند، اما شاید ما اصفهانی حساب نمی‌شویم!

سلطان حسینی را می‌شناسید؟

اکبری: من اسم او را از آقای احمدی که با ما به پرتغال آمد متوجه شدم. به من گفت چنین شخصی مسئول اداره کل ورزش و جوانان اصفهان است. واقعاً خنده‌دار است که حتی در شمال برای ورزشکارانشان مراسم تجلیل برگزار می‌کنند، اما من در اصفهان حتی یک‌بار نشده با دیگر ورزشکاران اصفهانی یکجا حضور داشته باشم. بسیاری از دوستان تا چند سال پیش اصلاً نمی‌دانستند که من اصفهانی هستم.

شیرمحمدی: سیستان و بلوچستان شهر کوچک‌تری نسبت به اصفهان است، اما مدیرکل ورزش این استان به عشق ملی‌پوش چابهاری از مرکز استان هشت ساعت راه تا این شهر رفته تا او را بر سر تمرینات ببیند و به او پاداش نیز داده است.

اکبری: او(مدیرکل اداره ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان) پاداش مالی نیز داده است. ما پول نمی‌خواهیم اما حداقل سلطان حسینی یک‌بار بر سر تمرینات ما حضور پیدا کند. در این چند سال هیچ مراسم استقبالی برایمان برگزار نکردند و این بار نیز به لطف دوستانم در پیر بکران این مراسم انجام شد.

شیرمحمدی: نام خانوادگی مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان را همین الآن شنیدم. در یزد به بازیکن ملی‌پوش‌شان یک قطعه زمین اهدا کردند، اما ما این را نیز نمی‌خواهیم و فقط می‌گوییم یک حمایت ساده از ما داشته باشید.



***تیم ملی در جام‌ ملت‌های آسیا قهرمان نخواهد شد

اکبری: ملاک خوب بودن بازیکن برای مربیان فوتبال چمنی معروف بودن آن‌ها است. در کشور ما برای هیچ چیز ارزش قائل نمی‌شویم. تیم‌ ملی ما با بولیوی بازی تدارکاتی انجام می‌دهد، اما تیم ملی ساحلی با تیم‌های بزرگی چون روسیه و برزیل در حال بازی کردن است و پیروز هم می‌شویم. این تیم سوم دنیا و قهرمان بین قاره‌ای می‌شود، اما آرزوی تیم‌ ملی چمن قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است که به خدا اگر قهرمان شود! هیچ کدام از بازیکنان تیم‌ملی کیفیت ندارند. این تیم رباتی شده است. بازیکنانی مثل اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و ... فقط در حال بازی کردن هستند. هر کسی را که دوست دارد(کی‌روش) در تیم‌اش است و حتی به تماشای بازی پرسپولیس در فینال نمی‌رود.

راه حل شما برای خوب شدن اوضاع فوتبال ساحلی چیست؟

اکبری: برای این موضوع باید کسی بر سر کار بیاید که کاربلد باشد. تیم‌ ملی ما در حال نتیجه‌گیری است و فقط امکانات ما کم است. اکنون ما تیم لیگ‌برتری فوتبال ساحلی نداریم.

شیرمحمدی: من به عنوان فوتبالیست تیم‌ ملی فوتبال ساحلی باید برای امرار معاش سر کار بروم و هر کسی من را می‌شناسد به من می‌گوید تو که بازیکن تیم ملی هستی چرا بر سرکار می‌آیی؟ من در زمان خدمت با حقوق ماهی ۱۰۰ هزار تومان زندگی می‌کردم. امیرحسین(اکبری) مدام به من روحیه می‌داد، اما قسم می‌خورم هر کسی جای من بود پس از پایان خدمت ساک خود را می‌بست و فرار می‌کرد.

اکبری: به او گفتم اگر دوباره به تیم ملی دعوت شدی بیا و بازی کن، اما اگر دعوت نشدی برو کار کن. چراکه ملی‌پوشان کل سال را درگیر هستند و کمی وضعشان نسبت به بقیه بهتر است وگرنه بقیه بازیکنان مجانی بازی می‌کنند.

***در اصفهان به هیچ کس مدیون نیستم

شیرمحمدی: اکنون که از مسابقات برگشته‌ام به باشگاه گفته‌ام هرچه از قراردادم مانده‌ است را تسویه کند برای اینکه عروسی دارم. چرا باید از مسئولان شهرم با این وضع تشکر کنم؟ در اصفهان به هیچ کس مدیون نیستم. فقط از احسان حاج‌صفی تشکر می‌کنم که با وجود معروفیت برای فوتبال ساحلی یک استوری گذاشت که او هم کاشانی هست!

بعد از فوتبال ساحلی قصد چه کاری دارید؟

اکبری: قصد راه‌اندازی یک مرغداری را داریم(با خنده).

شیرمحمدی: دغدغه من همین موضوع است. بازیکن فوتبال ساحلی حداکثر ۱۰ سال بتواند بازی کند. پس از آن دیگر هیچ کارخانه‌ای و ... مرا نمی‌خواهند. استان یزد به من گفته است این ۱۰ سال را برای ما بازی کن و ما برای تو بیمه رد می‌کنیم، اما اصفهان این مردانگی را هم نداشت.

فکر می‌کنید امسال پیشنهاد مالی برایتان بهتر شود؟

شیرمحمدی: پیشنهاد اکنون برای ما آمده است، اما از مالی بودن آن اطمینانی نیست. طبق سابقه‌ای که برخی تیم‌ها دارند نمی‌شود به بحث مالی مطرح شده اطمینان کرد.


پیشنهادات خارجی به چه شکل است؟

اکبری: پیشنهاد خارجی شده است، اما برای بازی کردن در تیم‌های خارجی نیز معایبی وجود دارد. تیم‌های خارجی مثلا من را برای یک تورنمنت می‌خواهند و طرز به خدمت‌گیری آن‌ها موقتی است. در سال‌های قبل این کارصرف نمی کرد اما الان با شرایط ارزی موجود بسیار به صرفه است.

ابوالفضل داستانپور و یوسف نصر اصفهانی - ایسنا

انتهای پیام

نظر شما