شناسهٔ خبر: 29429653 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاهي به برخورد ناخوشايند و غير حرفه اي دستيار کي روش با يک خبرنگار؛ مرز باريک عدالت!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- ديدار تدارکاتي تيم‌هاي ملي ايران و ترينيداد و توباگو در حالي با پيروزي يک بر صفر شاگردان کارلوس کي‌روش به پايان رسيد که برخلاف سرد بودن بازي و هواي مسابقه که به جز درگيري‌هاي ميانه زمين هيچ اتفاق خاصي به همراه نداشت، در پايان با جنجال عجيبي همراه شد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، کارلوس کي‌روش و دستيارانش طي روزهاي اخير و همزمان با آغاز اردوي جديد تيم ملي با خبرنگاران ايراني مصاحبه‌اي نداشتند؛ همچنين سرمربي تيم ملي نيز در نشست خبري قبل از ديدار برابر ترينيداد و توباگو شرکت نکرد، در پايان اين مسابقه دوستانه پاسخگوي اصحاب رسانه‌اي که در سالن کنفرانس منتظرش بودند، نشد تا بي‌احترامي و بي‌اعتنايي او به خبرنگاران ايراني همچنان ادامه داشته باشد. اما ماجراي بي‌توجهي کادر فني تيم ملي به اينجا ختم نشد و در حالي که خبرنگار ورزش سه قصد داشت در زمان عبور مربيان ايران از ميکسدزون ورزشگاه آزادي، مصاحبه‌اي ويدئويي با الکساندر لوپز مربي دروازه‌بانان ايران داشته باشد و سؤالي از وي بپرسد، با واکنش تند و زشت اوسيانو کروز، ديگر مربي تيم ملي مواجه شد. شايعه‌اي در روزهاي اخير پيرامون مُشت‌هاي گره کرده از خوشحالي الکساندر لوپز، مربي تيم ملي ايران پس از تساوي پرسپوليس برابر کاشيما آنتلرز ژاپن و ناکامي شاگردان برانکو در رسيدن به جام در ليگ قهرمانان آسيا، در رسانه‌ها مطرح شده بود که همين مسئله موجب شد تا اين خبرنگار از اين دستيار کي‌روش راجع به اين اتفاق پرسشي داشته باشد. اما پس از سوالي که از لوپز پرسيد، اوسيانو کروز به خبرنگار حمله‌ور شد، تلفن همراه او را گرفت و پرتاب کرد ولي قائله همين جا به اتمام نرسيد و مربي تيم ملي به مدت يک دقيقه مشغول فحاشي و استفاده از الفاظ زشت عليه اين خبرنگار شد؛ در همين حين نيز مارکار آقاجانيان به خبرنگار عنوان کرد که وقتي مربيان تيم ملي مصاحبه نمي‌کنند چرا از آنها فيلم مي‌گيرد.
کي‌روش و دستيارانش بارها در مدت حضور در ايران نسبت به خبرنگاران ايراني بي‌اعتنايي‌هاي زيادي داشتند ولي در هفته‌هاي اخير اين موضوع در آستانه جام ملت‌هاي آسيا شدت بيشتري گرفته که بدون شک اين اتفاق نمي‌تواند به سود ملي پوشان فوتبال ايران باشد و از سوي ديگر فدراسيون فوتبال ايران نيز هيچ واکنشي به اين رفتارها از سوي مرد پرتغالي نشان نداده است.

خبرنگار زبان مردم و پل ارتباطي بين تمام نهادهاي جامعه است و براي رسيدن به اين مهم ناچار است خطر کند و دانايي خود را واسطه اي قرار دهد بين حقيقت و باور نهفته جامعه. در ورزش و به ويژه در فوتبال اين خطر کردنها براي تجسم امانتداري و دلسوزي به حوادثي منجر مي شود که اساس اين حرفه را تحت تأثير قرار مي دهد. اتفاقي که در پايان بازي دوستانه و تدارکاتي تيم ملي فوتبال با ترينيدادوتوباگو افتاد، جدا از موضع و علاقه خبرنگار سايت خبري "ورزش سه" به يک باشگاه و عدم رعايت مقررات و طرح سوال در منطقه اي غير از ميکسد زون، نشان از يک برخورد ناخوشايند و غير حرفه اي از جانب دستيار سرمربي تيم ملي نسبت به حرمت يک حرفه شريف بود. برخورد يک مربي درجه دو خارجي با يک خبرنگار رسانه اي ايران به نوعي اهانت به يک باور و توهين به قلم و نويسندگان ورزشي است.
اگرچه انجمن نويسندگان و عکاسان ورزشي بر اين باور است که در اين شرايط حساس بايد تيم ملي فوتبال را حمايت کرد و تلاش نمود تا اين تيم در آستانه جام ملت هاي آسيا از مسايل جانبي و رنگ بازي جريان يافته در جامعه دور نگه داشته شود، اما در جهت احترام به ارزش هاي حرفه اي، حرکت دور از شأن اين دستيار ناآشنا به فرهنگ ورزش را تقبيح و آن را نکوهش نموده و اميدوار است شاهد تکرار چنين اقدام و حرکت غير مدبرانه نسبت به اهالي قلم و رسانه از جانب کادرفنى تيم ملى فوتبال نباشيم.
انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشى ايران

سرمربي پرتغالي تيم ملي با انتشار پستي در اکانت اينستاگرام خود اظهار داشت تيمش براي قرار دادن پيراهن تيم ملي در جايگاهي والاتر خواهد جنگيد. کارلوس کي روش با انتشار پستي اينستاگرامي نوشت:
ما براي آنها بازي مي کنيم؛ مردم...
پس از يک عملکرد خوب ديگر و پيروزي برابر ترينيداد و توباگو، که ما به تمام طرفداران وفادار تيم ملي تقديم مي کنيم.  همچنان مثل قبل، با تعهد و تمرکز قوي مبارزه مي کنيم براي کساني که هميشه با ما هستند و هرگز ما را تنها نمي گذارد."KHEYLI MAMNOON "
مي دانيم که چه چيزي داريم اما ما همچنين مي دانيم که چه چيزي هستيم و براي رسيدن به چه چيزي تلاش مي کنيم. هيچ چيز و هيچکس نميتواند اتحاد و روحيه تيم ما را شکست دهد.
بدون توجه به مشکلات، ما همچنان براي رسيدن به رويايمان که به چالش کشيدن طلاي جام ملتهاي آسيا است به تلاش خود ادامه مي دهيم.
هر روز با دلبستگي و روحيه کاري بالا قطره هاي عرق را با طلا تبديل خواهم مرد، با الهام گرفتن از جام جهاني برزيل 2014 ، استراليا 2015 و روسيه 2018.
به عنوان تيم اول آسيا در رتبه بندي فيفا، تقريبا براي 5 سال، با 88 بازي بين المللي (63٪ برد، 25٪ تساوي، 12٪ باخت) افتخار مي کنيم که بهتر از هميشه شويم و پيراهن تيم ملي را در جايگاه بالاتر و مقام رفيع تر قرار دهيم.
مسابقه بعدي آماده سازي: ونزوئلا!
همه براي  تيم ملي!

نظر شما