شناسهٔ خبر: 29428897 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

بریدگی ناایمن نوربخش و معاونش را به کام مرگ کشاند

در سطح جاده‌های استان گلستان 80 بریدگی وجود دارد که از نظر پلیس به‌عنوان نقاط حادثه‌خیزی شناخته شده که باید اصلاح هندسی بر روی آن‌ها صورت گیرد.

صاحب‌خبر -
در سطح جاده‌های استان گلستان 80 بریدگی وجود دارد که از نظر پلیس به‌عنوان نقاط حادثه‌خیزی شناخته شده که باید اصلاح هندسی بر روی آن‌ها صورت گیرد.

به گزارش اعتدال، پنج‌شنبه هفته گذشته بود که خودرو حامل دکتر «نوربخش» و «تاج الدین» مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی که از همراهان وزیر کار در سفر به گلستان بودند، در بریدگی ورودی غربی گرگان با یک دستگاه تانکر تریلی حمل سوخت برخورد و این دو نفر جان خود را از دست دادند.

روز بعد از این حادثه، رئیس پلیس راه گلستان علت حادثه تصادف خودروی دکتر «نوربخش» و «تاج‌الدین» را سه علت رعایت نکردن حق تقدم راننده سواری، توجه نکردن کافی به جلو راننده تریلی و قصور مسئولان راه برای احداث دوربرگردان ایمن اعلام کرد.

موضوع قابل تأمل این است که برای جایگزینی بریدگی «لرد گاز» که حادثه در این محل رخ داده، از ابتدای امسال اقداماتی برای ایجاد دوربرگردان یوترن انجام شده، اما بعد از مدتی کار متوقف شده است.

به گفته سرهنگ «علی عبدی»، در سطح جاده‌های استان 80 بریدگی داریم که به‌علت ایمن و تقاطع غیر هم‌سطح نبودن، بسیاری از تصادفات در این محل‌ها اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس راه گلستان امسال 6 مردادماه در بازدید از دفتر ایسنا، با اشاره به پیگیری‌ها برای استانداردسازی این بریدگی‌ها، گفته بود که با همکاری نمایندگان مجلس و دستگاه‌های مرتبط مقرر شد امسال سه دوربرگردان یوترن در سطح جاده‌های استان احداث شود. این دوربرگردان‌ها در محل لرد گاز، لمسک و پمب بنزین باران در شرق گرگان در نظر گرفته شده‌اند که طی 4 ماهه آینده تکمیل خواهند شد.

مشاهدات خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که با وجود برخی اقدامات اولیه برای ایجاد زیرساخت‌های این دوربرگردان‌ها، اما مدتی است که روند ساخت آن‌ها بسیار کند یا حتی متوقف شده است.

عبدی خاطرنشان کرد: ساخت هر دوربرگردان یوترن بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان هزینه دارد. به‌دنبال این هستیم هر سال شماری از بریدگی‌های ناایمن را به این روش ایمن کنیم.

سردار «تقی مهری» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا دیروز در حاشیه مراسم بدرقه دکتر «نوربخش» و «تاج‌الدین» در گرگان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که متأسفانه در استان گلستان شماری نقاط حادثه‌خیز وجود دارد. تقاطع‌هایی که در سطح جاده اصلی استان گلستان وجود دارد و دچار مشکلات هندسی هستند. قطعاً پلیس دور برگردان‌ها به این شکل را مورد تایید قرار نمی‌دهد.

مهری افزود: نظر ما این است که این موارد باید به رو گذر یا زیر گذر تبدیل شوند. باید تقاطع‌های غیر همسطح ایجاد کنیم، در غیر این صورت باید هم‌چنان منتظر حوادث تلخ این‌چنینی باشیم

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که از گذشته در جلسات متعدد و به‌صورت مکاتبات گسترده انجام شده برخی از این نقاط مشکل‌شان برطرف شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در آینده صورت می‌گیرد، مشکلات این نقاط حادثه‌خیز باقی‌ مانده نیز برطرف شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به وجود 5000 نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری کشور، تصریح کرد: در سال‌های گذشته مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که این نقاط حادثه‌خیز در سطح کشور کاهش پیدا کند و این اتفاق در حد مقدورات سازمان راهداری انجام شده است و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید اعتبار بیشتری برای برطرف کردن این نقاط پر خطر و حادثه‌خیز در دستور کار قرار گیرد.

حجم تردد خودروها در استان گلستان به‌علت شرایط جغرافیایی مناسب هم‌چنین قرارگیری این استان در مسیر مشهد مقدس، زیاد است. این حجم تردد در زمان‌های تعطیلات نوروز و تابستان نیز چند برابر می‌شود، از این‌رو نیاز است با توجه به این امر، نسبت به اصلاح تقاطع‌ها در این استان اقدامات موثر و ضروری انجام گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما