شناسهٔ خبر: 29428486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر دفاع ترکیه انتقال تکه‌هایی از جسد خاشقجی به عربستان را محتمل دانست

وزیر دفاع ترکیه بر گزارش‌های خبری مبنی بر انتقال سر جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار منتقد عربستانی به ریاض صحه گذاشت و احتمال داد، تکه‌هایی از جسد جمال خاشقجی در چمدان‌های دیپلمات‌ها به خارج از ترکیه و به طور مشخص به عربستان منتقل شده‌ باشند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در ادامه‌ توضیح نداد که آیا این عملیات انتقال توسط تیمی که مسؤول ترور و قطعه قطعه کردن جسد خاشقجی بوده است، انجام شده یا توسط تیم دومی که ماموریت پنهان سازی و نابودی تمامی آثار جرم را بر عهده داشته است.

این اولین باری است که یک مسؤول برجسته آنکارا در سطح وزیر دفاع به شکل علنی از احتمال انتقال تکه‌هایی از جسد خاشقجی به عربستان صحبت می‌کند. این‌ در حالی است که رسانه‌های مختلفی تا امروز این احتمال را برای سرنوشت جسد گمشده خاشقجی مطرح کرده بودند.

آکار در ادامه‌ اظهار کرد: جنایت ترور خاشقجی از پیش طراحی شده بود و این عملیات بدون دستور مسؤولان عالی رتبه عربستان امکان اجرا نداشت.

وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت‌: آنکارا رسما از ریاض خواسته است تیمی که اقدام به قتل خاشقجی کرده را تحویل دهد اما مسؤولان عربستان تا این لحظه پاسخی نداده‌اند.

برخی منابع در دفتر دادستان کل ترکیه پیشتر گفته بودند: نتایج تحقیقات حاکی از این هستند که جسد این روزنامه‌ نگار عربستانی کاملا در اسید حل شده است. در نتیجه‌ دادستانی عملیات جستجوی جسد را متوقف کرد.

این منابع افزودند: پس از اینکه بازپرسان ترکیه به این نتیجه‌ قطعی رسیدند که جسد خاشقجی به وسیله اسید کاملا از بین رفته است، تمامی تحقیقات و جستجوها در این زمینه بی فایده ماند.

منابع یاد شده ادامه‌ دادند: احمد الجنوبی، شیمیدان و خالد الزهرانی، کارشناس مواد شیمیایی از جمله اعضای تیم تحقیقات مشترک عربستان و ترکیه بودند که ماه گذشته میلادی در عملیات جستجوی جسد خاشقجی شرکت داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما