شناسهٔ خبر: 29428484 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پيشرفت فيزيکي مسکن مهر در آذربايجان غربي به 93 درصد رسيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با اشاره به تحويل بيش از 45 هزار واحد مسکن مهر در استان گفت: پيشرفت فيزيکي مساکن مهر در اين استان 93 درصد است.

ابراهيم مبارک قدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين پيشرفت فيزيکي در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر از جمله مهاباد، اروميه و سردشت نسبت به ميانگين استاني از پيشرفت کمتري برخوردار است.
وي ادامه داد: پرونده مسکن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت و نيز در شهرهاي اشنويه، پيرانشهر، مياندوآب، تکاب، سلماس و بوکان بسته شده است.
مبارک قدم با اشاره به اينکه 34 هزار و 345 واحد مسکوني در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت استان ساخته شده، بيان کرد‌: 11 هزار و 37 واحد نيز در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت احداث و تکميل شده است.
وي بيان کرد: نظارت بر اتمام ساخت طرح هاي مسکن مهر و تامين خدمات زيربنايي و نيز تعيين تکليف طرح ها در جلسه هاي منظم شوراي تامين مسکن آذربايجان غربي پيگيري مي شود.
مديرکل راه و شهر سازي آذربايجان غربي اضافه کرد: زيرساخت هاي گاز، آب و برق نيز در شهرهاي باقي مانده اجرايي شده و اراضي مورد نياز نيز براي ساخت کلانتري، ايستگاه آتش نشاني، سالن ورزشي و فضاي سبز در اين منطقه آماده واگذاري است.
مبارک قدم اظهار داشت: دولت براي اتمام واحدهاي باقي مانده بر‌اساس زمان‌بندي اعلام شده تا پايان سال جاري مصمم است بنابراين بايد تمام دستگاه‌هاي خدمات رسان بر تامين نيازهاي اين واحدها متمرکز شوند.
وي درباره وضعيت مساکن مهر مهاباد نيز گفت: از مجموع 6 هزار و 611 واحد مساکن مهر اين شهرستان، سايت هاي سيدآباد با يکهزار و 693 واحد، شهرک با 302 واحد، موکريان با يکهزار و 312 واحد به ترتيب 92، 100 و 91 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و يکهزار و 930 واحد مسکن مهر نيز در قالب طرح هاي جديد از 22 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است.
به گزارش ايرنا طرح مسکن مهر که از حدود هشت سال پيش آغاز شده است، در دولت تدبير و اميد سرعت گرفت و بيش از 60 درصد واحدهاي تحويلي در اين دولت به متقاضيان تحويل داده شده است.
9903/6185/7129
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما