شناسهٔ خبر: 29428479 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت در مورد مبارزات، طراحی مراحل، مقابله با باس‌ها و بیشتر

در چند سال گذشته شاهد محبوبیت روز افزون عناوین اکشن نقش‌آفرینی مانند سری Souls بوده‌ایم. یکی از بهترین بازی‌های عرضه شده در این سبک، بازی علمی تخیلی شرکت Deck13 یعنی The Surge است که بازخوردهای مثبت بسیاری از سوی منتقدان و طرفداران در زمان عرضه در سال ۲۰۱۷ دریافت کرد. سال آینده شاهد بازگشت شرکت سازنده به این آی‌پی و ساخت نسخه‌ی بعدی با نام The Surge 2 خواهیم بود؛ عنوانی که بنابر گفته‌ی سازندگان قرار است از هر نظر بهتر از نسخه‌ی اول باشد، این موضوع باعث اشتیاق بسیاری از طرفداران نسخه‌ی اول برای تجربه‌ی The Surge 2 شده است.

صاحب‌خبر -
مصاحبه با سازندگان The Surge 2 | صحبت در مورد مبارزات، طراحی مراحل، مقابله با باس‌ها و بیشتر

در چند سال گذشته شاهد محبوبیت روز افزون عناوین اکشن نقش‌آفرینی مانند سری Souls بوده‌ایم. یکی از بهترین بازی‌های عرضه شده در این سبک، بازی علمی تخیلی شرکت Deck13 یعنی The Surge است که بازخوردهای مثبت بسیاری از سوی منتقدان و طرفداران در زمان عرضه در سال ۲۰۱۷ دریافت کرد. سال آینده شاهد بازگشت شرکت سازنده به این آی‌پی و ساخت نسخه‌ی بعدی با نام The Surge 2 خواهیم بود؛ عنوانی که بنابر گفته‌ی سازندگان قرار است از هر نظر بهتر از نسخه‌ی اول باشد، این موضوع باعث اشتیاق بسیاری از طرفداران نسخه‌ی اول برای تجربه‌ی The Surge 2 شده است.

اخیراً وب‌سایت گیمینگ بولت موفق شده تا با جان کلوزه (Jan Klose)، مدیر نوآوری بازی The Surge 2 گفتگو کند و ما هم تصمیم گرفتیم تا به رسم هر هفته، این مصاحبه خواندنی را برای شما آماده کنیم.

شما در مورد طراحی مراحل جاه‌طلبانه‌ای که قرار است در The Surge 2 برای بازی‌بازان به ارمغان آوردید صحبت کردید، می‌توانید در این مورد توضیح بیشتری ارائه کنید و اینکه این مورد تا چه اندازه برای بازی مهم است؟

رویکرد اصلی The Surge 2 قرار دادن گزینه‌های بیشتری در اختیار بازی‌بازان است. ما پیشتر هم در نسخه‌ی اول برخی از این گزینه‌ها را به کار بردیم اما در واقع می‌خواهیم که در نسخه‌ی دوم این موارد را از همه نظر به سطح بعدی ببریم. طراحی مراحل موضوعی جدانشدنی از روند توسعه است؛ چراکه هم‌اکنون گزینه‌های بیشتری وجود دارد، جهان بازی به هم پیوسته است و آزادی عمل بیشتری برای کاوش وجود دارد. شما می‌توانید مسیر مستقیمی را در پیش بگیرید اما ممکن است خطرناک‌تر باشد و درواقع راه‌ حل‌های هوشمندانه‌تری برای به پایان رساندن یک مرحله وجود دارد. همچنین ممکن است که ماموریت‌های مخفی موجود در بازی را از دست دهید. علاوه بر این، گاهی اوقات شما می‌توانید ترتیب انجام کارها به منظور رفتن به بخش خاصی از جهان بازی را انتخاب کنید که به این ترتیب حس آزادی عمل بیشتری به وجود می‌آید.

می‌توانید در مورد سیستم بهبود یافته هدف‌گیری اندام دشمن که در بازی شاهد آن خواهیم بود به ما بگویید؟

ما از سیستم هدف‌گیری اندام دشمن برای ایجاد مبارزه‌ای پویاتر استفاده می‌کنیم. دشمنان رباتیک گاهی پس از قطع یک عضو از بدنشان به مبارزه ادامه خواهند داد و رفتاری مطابق [با ظاهر جدید خود] در پیش خواهند گرفت. همچنین می‌توان برای تغییر روش مبارزه، تجهیزات خاصی از دشمنان را هدف قرار داد و آن‌ها را نابود کرد. شما همچنین می‌توانید با هدف قرار دادن قسمت‌هایی خاص، سلاح‌ها و موارد مصرفی بیشتری از دشمن به دست آورید.

به نظر می‌رسد که محیط نسخه‌ی دوم در مقایسه با محیط صنعتی نسخه‌ی لول بسیار متفاوت است. می‌توانید در مورد تغییرات ایجاد شده در محیط این نسخه به ما بگویید؟

محیط شهری گزینه‌های جدید بسیاری در اختیار ما قرار می‌دهد. ما می‌توانیم جهان بازتری داشته باشیم. درواقع از آن‌جایی که این انتظاری است که از یک محیط شهری می‌رود، ما مجبوریم که محیط بازتری داشته باشیم. همچنین از نظر بصری می‌توانیم جلوه‌های متنوع‌تری را ارائه کنیم. ما می‌توانیم یک شهر را در آینده نزدیک نشان دهیم و درباره‌ی دیدگاه خود در مورد نحوه‌ی تکامل بشریت بحث کنیم. ما می‌توانیم به نمایش مناطق طبیعی نظیر پارک‌ها بپردازیم، همچنین مناطق زیرزمینی و ساختمان‌های بلندی وجود دارد که ما فکر می‌کنیم این موارد یک ترکیب قوی به وجود می‌آورند.

این‌بار تمرکز داستان برروی چه چیزی خواهد بود؟

ما داستان نسخه‌ی اول را ادامه خواهیم داد اما در عین حال ایده‌ی جدیدی ارائه می‌شود. این شهر و مناطق اطرف آن، محیطی کاملا متفاوت با مشکلات مختص به خود خواهد بود که در حال دست و پا زدن برای زنده ماندن پس از اتفاقات The Surge است. با نزدیک شدن به زمان عرضه، جزئیات بیشتری از داستان بازی منتشر خواهیم کرد.

رویکرد اصلی The Surge 2 قرار دادن گزینه‌های بیشتری در اختیار بازی‌بازان است

این‌بار چه تغییراتی در هوش مصنوعی ایجاد شده است؟

در مجموع، این‌بار هوش مصنوعی بسیار زیرک‌تر خواهد بود. دیگر چیزی به نام زامبی‌های بدون مغز وجود ندارد. این‌بار بسیاری از دشمنان شما می‌توانند به صورت گروهی حمله کنند، با توجه به موقعیت خود روش مبارزه متفاوتی را در پیش بگیرند و از امکانات موجود در محیط استفاده کنند، برای مثال می‌توانند با استفاده از نردبان‌ها به تعقیب شما بپردازند.

از لحاظ مبارزه، تغییرات عمده‌ای که می‌توانند بر تجربه‌ی بازی‌باز تاثیر بگذارند، کدامند؟

ما سعی می‌کنیم که به بازی‌بازان کنترل بیشتری برای انجام حرکات دهیم. شما این‌بار می‌توانید سریع‌تر نسبت به آن‌چه که در مبارزه در حال رخ دادن است، واکنش نشان دهید. ما با توجه به سبک‌های مختلف بازی‌بازان و به طور کلی، به منظور ایجاد تنوع بیشتر، کلاس‌های جدید بسیاری از اسلحه‌ها را به بازی اضافه کرده‌ایم. همچنین مکانیک جدیدی برای دفاع وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا از چند جهت به دفع حمله بپردازید. این موارد هم گزینه‌های بیشتری برای واکنش در مقابل دشمنان در اختیار شما قرار می‌دهند.

به نظر می‌رسد که دِرون‌ها کارایی بیشتری در بازی خواهند داشت. برخی از عمده‌‌ترین استفاده‌هایی که بازی‌بازان می‌توانند از دِرون‌های خود کنند، کدامند؟

ویژگی‌های موجود در دِرون‌ها به چند طریق گسترش یافته‌ است. شما هم‌اکنون می‌توانید از دِرون‌ خود در خارج از مبارزه هم استفاده کنید. می‌توانید آن را برای یافتن دشمنان پنهان‌شده، گیج کردن، حمله و هدف قرار دادن بخش‌هایی از بدن رقیبان به کار ببرید. در مجموع، دِرون‌ سلاح هوایی کاربردی‌تر است که در موقعیت‌های مختلف به شما کمک می‌کند.

برخی از انواع جدید سلاح‌ها که می‌توانیم در بازی ببینیم کدامند؟

برای مثال، ما سلاح سنگینی در بازی که داریم که به نوعی به مانند یک تبر است. اما در واقع می‌توان این سلاح را به دو اسلحه تبدیل کرد که می‌توانید با چرخاندن آن ضربات سریعی را به دشمنان وارد کنید.

شما اعلام کردید که بازی از شخصیت‌های مهم بسیاری بهره می‌برد که نقشی در داستان ایفا میکنند. چه چیزی باعث الهام شما برای ایجاد این تغییرات در بازی شد؟

من فکر می‌کنم که ما تا حدودی این موضوع که چقدر مردم شخصیت‌ها و خط‌های داستانی موجود در بازی اکشن نقش‌آفرینی خود را دوست دارند، دست کم گرفته‌ایم. پس شاید در نسخه‌ی اول خیلی به این بخش توجهی نداشتیم. حال در The Surge 2، ما کاری را که در تمام این مدت خواهان آن بودیم را انجام خواهیم داد و با اضافه کردن شخصیت‌های بیشتر و خط‌های داستانی برای کاوش و تعامل بازی‌بازان با آن، حسی واقعی‌تر را به بازی منتقل می‌کنیم. همچنین گیم‌پلی بازی بیش از پیش به انتخاب‌های بازی‌باز وابسته است. بنابراین طبیعتا این موضوع باید در مورد شخصیت‌ها و مراحل نیز صدق کند.

ما سعی می‌کنیم که به بازی‌بازان کنترل بیشتری برای انجام حرکات دهیم. شما این‌بار می‌توانید سریع‌تر نسبت به آن‌چه که در مبارزه در حال رخ دادن است، واکنش نشان دهید

تعداد باس‌ها در نسخه‌ی اورجینال کمتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. برای حل این موضوع، چه کار‌هایی در این دنباله انجام داده‌اید؟

ما تعداد باس‌ها را افزایش داده‌ایم اما همچنین تا حدودی تعریف خود برای “مقابله با باس‌ها” را نیز تغییر داده‌ایم. در بازی باس‌های کوچکتر و زیرکی وجود دارند که در کنار آن شاهد باس‌هایی بزرگ و ترسناک خواهیم بود. در حال حاضر محدوده‌ی وسیع‌تری از باس‌ها وجود دارد که خوشبختانه تنوع بیشتری ایجاد می‌کنند و باعث به‌ وجود آمدن رویدادهای غیرمنتظره‌ای خواهند شد.

می‌توانید به ما بگویید که قرار است چگونه پایان بازی را مدیریت می‌کنید؟

در حال حاضر چیز خاصی برای گفتن وجود ندارد جز اینکه ما بازی‌بازان بسیاری داریم که در حال آزمایش بازی هستند و ما می‌خواهیم تجربه‌ای بهینه را فراهم کنیم. نگه داشتن پایان بازی در سطح بالایی از کیفیت دشوار است، چراکه بازی‌بازان راه‌های بسیاری برای توسعه‌ی شخصیت خود دارند. اما ما فکر می‌کنیم که این موضوغ را به خوبی پوشش داده‌ایم.

چه چیزی می‌توانید در مورد سیستم جدید شخصی‌سازی به ما بگویید؟

ما خیلی از سیستم شخصی‌سازی نسخه‌ی اول فاصله نگرفته‌ایم اما روش‌های کاملا متفاوتی برای مدیریت اطلاعات مرکزی و اینکه چگونه بازی‌بازان می‌توانند شخصیت خود را با استفاده از مواردی که در بازی پیدا کرده‌اند، تغییر داده و به‌روزرسانی کنند، وجود دارد. ما این سیستم را با اجازه دادن به بازی‌بازان برای دستیابی به تجهیزات و اقلام از طریق فروشندگان و ارائه پیشنهاد‌هایی برای گرفتن موارد مصرفی گسترش خواهیم داد. البته امکان به دست آوردن این موارد از طریق دشمنان و جهان بازی امکان‌پذیر است.

آیا بازی از ویژگی نسخه‌ی بهبود یافته‌ی ایکس‌باکس وان ایکس بهره می‌برد؟ دارندگان ایکس‌باکس وان ایکس چه انتظاری می‌توانند از بازی داشته باشند؟ آیا گزینه‌های رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ در دسترس است؟

ما در حال کار برروی آن هستیم و تا جایی که ممکن است آن را بهبود خواهیم داد. ما در حال کار برروی صفحه‌ی نمایش هستیم اما درواقع ما به دنبال ارائه حرکات و مبارزاتی مطلوب خواهیم بود. بنابراین، برای ما نرخ فریم بالاتر از اهمیت بیشتری در مقایسه با بالاترین رزولوشن برخوردار است. در هر صورت، ما می‌خواهیم که The Surge 2 برروی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس فوق‌العاده به نظر برسد.

و نسخه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو از نظر رزولوشن و نرخ فریم چگونه است؟

ما امیداوریم بتوانیم با کنار زدن محدودیت‌‌ها به بالاترین سطح ممکن برسیم و در حال حاضر بسیار خوب به نظر می‌رسد.

از دید یک توسعه‌دهنده، دید شما نسبت به کنسول ایکس‌باکس وان ایکس چیست؟ با توجه به قدرت فوق‌العاده کارت گرافیک، ما مطمئن هستیم که شما در حال انجام کارهای فوق‌العاده‌ای هستید.

این درست است. اما در پایان، نسخه‌ی استاندارد ایکس‌باکس وان هنوز هم پلتفرمی بسیار مهم است که نمی‌توانیم در مورد آن کوتاهی کنیم. بنابراین، در ایکس‌باکس وان ایکس همه چیز بسیار بهتر به نظر می‌رسد. با این حال، در نسخه‌ی استاندارد ایکس‌باکس وان ما به دنبال ارائه‌ی تجربه‌ای سریع و درخشان هستیم.

ما تعداد باس‌ها را افزایش داده‌ایم اما همچنین تا حدودی تعریف خود برای ” مقابله با باس‌ها” را نیز تغییر داده‌ایم

بازی چگونه برروی نسخه‌ی استاندارد کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان اجرا خواهد شد؟ نرخ فریم و رزولوشن چگونه خواهد بود؟

ما هنوز هم در حال تمرکز برروی آن‌ها هستیم. ما اجازه نخواهیم داد که این پلتفرم‌ها احساس نسخه‌ای نامرغوب را منتقل کنند.

آیا برنامه‌ای برای عرضه‌ی بازی برروی کنسول نینتندو سوییچ دارید؟ اگر نه، چرا؟

در بازی که از نظر بصری جزئیات بسیاری در جریان است، عملکرد آن عامل اصلی نگرانی ما خواهد بود. اما ما از طرفداران پر و پا قرص سوییچ هستیم و کسی چه می‌داند در آینده چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

دیر یا زود شاهد آغاز نسل بعدی خواهیم بود. از دید یک توسعه‌دهنده، بزرگترین انتظار شما از پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بعدی چیست؟

ما خواهان ارائه‌ی محیط‌های بزرگ بازی در کنسول‌های نسل بعدی هستیم. آن‌ها باید به مانند این نسل برروی بازی‌بازان تمرکز کنند. بقیه کار را ما انجام می‌دهیم.

ما خواهان ارائه‌ی محیط‌های بزرگ بازی در کنسول‌های نسل بعدی هستیم. آن‌ها باید به مانند این نسل برروی بازی‌بازان تمرکز کنند. بقیه کار را ما انجام می‌دهیم.

بازی The Surge 2 در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.

نظر شما