شناسهٔ خبر: 29427429 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حوادث جهان

1000 ناپدید در آتش سوزی کالیفرنیا تعداد ناپدیدشدگان آتش‌سوزی جنگل‌های کالیفرنیا به 1000 نفر رسیده و تاکنون 74 جسد را ازمیان خانه‌های سوخته پیدا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
 
 
 
به‌گزارش ‌ای‌بی‌سی، آتش‌سوزی از دو هفته قبل از یک کمپ آغاز شده و با توجه به شرایط آب و هوایی با سرعت افزایش یافته است. 
آتش‌سوزی کمپ به‌عنوان مخرب‌ترین و مهلک‌ترین آتش‌سوزی در تاریخ ایالت کالیفرنیا نام برده شده است. 
در پی این حادثه 12 هزار ساختمان از بین رفته و 9400 آتش‌نشان نیز در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
 
مرد 78 ساله امریکایی به قتل 90 نفر ظرف چهار دهه اعتراف کرد.
 
به گزارش یاهو، «ساموئل لیتل» که به جرم یک قتل در زندان بود در اعترافی هولناک بیان کرد که 90 نفر را کشته است.
 کارآگاهان ایالت لوئیزیانا و جورجیا در حال بررسی دو پرونده قتل «دوروتی ریچارد» 59 ساله و «دیزی مک گوری»40 ساله در سال 1982 میلادی بودند که این پیرمرد به قتل‌های سریالی‌اش اعتراف کرد.
این کارآگاهان اعلام کردند که با توجه به اعترافات متهم، تحقیقات پرونده این قاتل سریالی گسترده‌ تر خواهد شد.
 
 
دستگیری پدر و مادر سهل انگار
 
یک زوج انگلیسی به جرم قتل دختر 19 ماهه‌شان دستگیر شدند.به‌گزارش میرر، مادر این دختر بچه به همراه همسرش ساعت ها بچه را در تخت کوچکش قرار داده و دستش را نیز به تخت بسته بودند و با پوشاندن روی تخت باعث خفگی وی شده‌اند.در پی این حادثه، پلیس لیورپول بیان کرد که دو متهم «کویل» و «هرکاکوت» 20 ساله هر دو با سهل‌انگاری و بی‌دقتی مرگ این کودک را رقم زده‌اند و هیچ یک از آنها این موضوع را انکار نکرده‌اند.گزارش‌های پلیس نشان می دهد که دختر بچه به تخت کوچکش بسته و دچار خفگی شده است.
 
 
زایمان عجیب زن چینی
 
مأموران آتش‌نشانی چین موفق شدند یک نوزاد را که در اتفاقی عجیب داخل فاضلاب افتاده بود نجات دهند. به‌گزارش میرر، زن باردار هنگامی‌که قصد داشت از سرویس بهداشتی استفاده کند ناگهان فرزندش به دنیا آمد و قبل از اینکه مادر موفق به گرفتن او شود به درون گودال فاضلاب سقوط کرد. گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که در پی این حادثه مادر کودک درخواست کمک کرده و آتش‌نشانان استان سیچوان پس از حضور در محل حادثه و عملیات 30 دقیقه‌ای مادرو نوزاد را نجات داده و به بیمارستان منتقل کردند.
 
ذرت خوری با خلال دندان
 
مرد امریکایی با خوردن 241 دانه ذرت با خلال دندان ظرف 3 دقیقه رکورددار گینس شد.
به گزارش یاهو، «دیوید راش» اهل «آیداهو» با حضور در کتابخانه ایلینوی در مقابل چشمان دهها نفر ذرت خوری دیدنی خودش را انجام داده است.
«راش» در این باره گفت:«من تاکنون 83 رکورد گینس را در جهان به‌نام خود ثبت کرده ام. به نظرم هر کس می‌تواند با تمرین قابلیت‌های خود را افزایش داده و در نهایت رکورددار گینس شود.»
 
متهم گردن کلفت
 
قاچاقچی امریکایی به خاطر گردن کلفتش سوژه رسانه‌های اجتماعی شد. به گزارش یاهو، «چارلز مک داول» 31 ساله یکی از متهمان با سابقه در اداره پلیس فلوریدا است که بارها به خاطر حمل مواد مخدر بازداشت و پس از گذراندن دوران محکومیت آزاد شده است. «چارلز» بار دیگر با قرار وثیقه 57 هزار دلاری راهی زندان شد. گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که وی در زمان دستگیری مقداری متامفتامین، کوکائین و ماری جوانا در دست داشت.پلیس فلوریدا اعلام کرد که این متهم به خاطر گردن کلفتش در صفحه فیس بوک خود 195 هزار فالوئر دارد.
 
 
44 سگ یخ زده  در خانه زن امریکایی
 
زن امریکایی که لاشه 44 سگ یخ زده را در فریزر خانه‌اش نگهداری کرده بود بازداشت شد. به‌گزارش یاهو، متهم «دانا رابرترز» 65 ساله پس از دستگیری ادعا کرده که کار اشتباهی انجام نداده است. سخنگوی پلیس فیلادلفیا اعلام کرد که سگ های فریز شده مدت 7 سال در فریزر خانه این زن نگهداری شده و 130 سگ زنده دیگر نیز در میان زباله‌ها در خانه این زن زندگی کرده‌اند.
پلیس انگیزه این زن برای نگهداری از اجساد سگ های مرده در فریزر را عنوان نکرده اما بیان کرد که تحقیقات در این ارتباط ادامه دارد.
 
پدر بزرگ رنگین کمانی
 
پدربزرگ رنگین کمانی لقب پیرمردی 93 ساله است که با رنگ آمیزی دیوارهای روستایش در تایوان به زندگی ساکنان روستا جلوه خاصی بخشیده است.به‌گزارش بی‌بی‌سی، «هوانگ یونگ» با رنگ آمیزی زیبای دیوارهای روستایش شهرت جهانی پیدا کرد.«هوانگ» می‌گوید 5 سال پیش دولت تایوان هشدار داده بود که روستای آنها بزودی تخریب خواهد شد اما هوانگ که 37 سال در این روستا زندگی کرده بود شروع به نقاشی روی دیوار با رنگ‌های زیبا کرد تا چهره روستایشان را تغییر دهد.اعتراض وی رفتاری عاشقانه بود که روستای خالی از سکنه را مورد توجه گردشگران و دولت قرار داد. وی ابتدا دیوار خانه‌اش را رنگ کرد و رفته رفته تصویر گربه‌ها، سگ‌ها و گیاهان را بر دیوارهای روستا کشید.گروهی از دانشجویان هنر از نقاشی‌های وی عکس گرفتند و در فضای مجازی منتشر کردند و این روستا تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد ودولت تصمیم تخریب روستا را منتفی کرد. اکنون هوانگ به‌عنوان یک تور لیدر گردشگران را راهنمایی می‌کند و توانسته برای روستاییان نیز کارآفرینی آموزنده باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کلمات کلیدی

آتش سوزی کالیفرنیا

قتل 90 نفر

دستگیری پدر و مادر

نظر شما