شناسهٔ خبر: 29427259 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با سفر هیات دولت؛

36 طرح کشاورزی در آذربایجان غربی آماده بهره برداری است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 36 طرح کلان در بخش کشاورزی استان با یکهزار و 490 میلیارد ریال سرمایه گذاری آماده بهره برداری است و همزمان با سفر هیات دولت به این استان افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

اسمعیل کریم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای یکهزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل اجرای روش های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی انهار و لایروبی قنوات، تکمیل سایت های گلخانه ای، طرح های مرتبط در زیر بخش های صنایع تبدیلی و غذایی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت شیلات است.
وی اصلاح الگوی کشت، توسعه و ترویج آبیاری های مدرن در اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه با هدف صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی را از مهمترین برنامه های سازمان در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: بیشترین طرح های آماده بهره برداری در این سفر مربوط به طرح های مدیریت آب و خاک است.
کریم زاده اضافه کرد: در اولین سفر دکتر روحانی به استان در حدود 28 هزار هکتار اجرای آبیاری تحت فشار در استان مصوب شده بود و در حال حاضر بیش از 61 هزار و 570 هکتار از اراضی کشاورزی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی به این سیستم ها مجهیز شده که بیش از 2.5 برابر میزان مصوب است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی ابراز امیدواری کرد با همدلی و همزبانی به وجود آمده در استان بتوان سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و رییس جمهوری را اجرایی و عملیاتی کرد.
وی بیان کرد: 42 ظرفیت جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان شناسایی و امکان سنجی شده است و از سرمایه گذاران در این زمینه استقبال و حمایت می شود.
وی با تاکید بر تسریع در اتمام طرح های نیمه تمام و برطرف کردن مشکلات واحدهای نیمه فعال، ادامه داد: 250 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان نیازمند بروزرسانی تجهیزات و نوسازی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه پایدار بخش کشاورزی استان با تصویب پیش نویس طرح های پیشنهادی که بسیاری از شاخص های توسعه بخش کشاورزی استان را ارتقا می دهد، بیش از 13 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت مصوب شدن، گام مهمی در جهت رونق و شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی استان برداشته می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل باغ و اراضی زراعی است.
این استان دارای رتبه اول در تولید سیب درختی با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن و رتبه اول تولید در چغندرقند با سالانه 1.5 تا 2 میلیون تن تولید است.
7125 /3072

نظر شما