شناسهٔ خبر: 29427227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در گفتگو با شبستان؛

نقش الگویی عصر ظهور در جامعه و شاخصه‌های منتظر واقعی تشریح شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جامعه قانون مدار، عدالت محوری در رفع تبعیض، رفع فقر، توسعه پایدار، امنیت و آسایش و ارتقای سطح علمی، اندیشه ای و فرهنگی از شاخصه های حکومت عصر ظهور است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مسعود صفی یاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تشریح شاخصه های عصر ظهور به نقش الگویی عصر ظهور درجامعه تاکید کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه پرداختن به مقوله امام عصر(عج) نباید تنها به نیمه شعبان و آغاز امامت ایشان منتهی شود، ادامه داد: متاسفانه تمرکز ذهنی در نگاه مناسبتی به ایشان زیبنده جامعه شیعه نیست.

 

وی با یادآوری اینکه نگاه ارتباطی با امام عصر(عج) باید آمیخته با عطر مهدویت و برخاسته از حس انتظار باشد، افزود: دشمن به واسطه رسانه های غربی، ماهواره ها و شبکه های اجتماعی شبهات گسترده ای در مقوله مهدویت و انتظار ایجاد کرده است، از اینرو یکی از مسوولیت های مهم ما معرفی حس انتظار واقعی با شاخصه های منتظر واقعی در جامعه است که از طریق معرفی نقش الگویی عصر ظهور در جامعه محقق می شود.

 

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه باید خود را با ایده ها، آرمان ها و شاخص های افق نورانی برای عصر ظهور پیش بینی شده تطابق داد، افزود: در اینصورت می توان معیارهای الگویی عصر ظهور را ترسیم کرد.

 

این مقام مسوول با تاکید بر شناسایی شاخصه های محوری عصر ظهور گفت: امروز باید این شاخصه های را که مبتنی بر آرمان های ظهور است در کشور تقویت کرد چرا که فاصله گرفتن از این شاخص ها نقطه مطلوبی برای نظام نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: به فرموده امام، نقطه آرمانی در نظام، حکومت حضرت مهدی(عج) است که براساس آن باید شاخص های امروز نظام براساس این شاخص ها تنظیم شود.

 

به گفته وی، در عصر مهدوی قانون حاکمیت متاثر از آموزه های وحیانی و قانون خدا منبعث از کتاب الهی و سیره نبوی است و آنچه در عصر ظهور در جامعه به عنوان قانون اعمال می شود دقیقا عین آن چیزی است که خداوند بر پیامبر نازل کرده است.

 

حجت الاسلام صفی یاری عدالت محوری در رفع تبعیض را یکی دیگر از شاخصه های حکومت عصر ظهور اعلام کرد و افزود: عدالت محوری خمیرمایه قرآنی و دینی دارد که در قانون اساسی کشورمان گنجانده شده و از منظر امام راحل و مقام معظم رهبری به طور جدی به آن پرداخته شده است ولی در عرصه اجرایی نیاز به تمرکز و اقدام جدی داریم تا نگرانی ها برطرف شود.

 

به گفته وی، رفع فقر یکی دیگر از شاخص های عصر ظهور است؛ در روایات آمده است در هنگام ظهور درآمد و سرمایه ها به صورت عادلانه بین مردم تقسیم می شود به نحوی که هیچ نیازمندی در بین مردم پیدا نمی شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان توسعه پایدار را یکی دیگر از شاخص های اساسی عصر ظهور عنوان کرد و ادامه داد: در روایات آمده است در عصر ظهور تمام گنجینه های زمین بیرون کشیده می شود و بحث بیابان زدایی در این عصر به نحو اکمل انجام می شود.

 

حجت الاسلام صفی یاری گفت: در روایات آمده است در عصر ظهور راه ها امن می شود و در سایه امنیت عصر ظهور مردم به راحتی می توانند به فعالیت های خود در امنیت کامل بپردازند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان شاخص ارتقای سطح علمی، اندیشه ای و فرهنگی را از دیگر شاخصه های عصر ظهور اعلام کرد و افزود: بایستی زمینه ارتقای علمی و اندیشه ای جوانان را فراهم کنند که از دغدغه های مقام معظم رهبری است از اینرو باید در عرصه علمی روبه جلو باشیم./

 

نظر شما