شناسهٔ خبر: 29426627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور:

قیمت 11 تا 12 هزار تومانی مرغ منطقی است/ قیمت مرغ تا پایان سال افزایش پیدا نمی‌کند/ صادرات رسمی ماهیانه ما کمتر از مصرف یک روز است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: قیمت 11 هزار و 500 تومان تا 12 تومان یک قیمت کاملا منطقی کارشناسی و عرفی است زیرا قیمت نهاده های مورد نیاز تولید، از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش 45 درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

«برومند چهار آیین»، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص نوسانات قیمت های اخیر بازار مرغ و عدم درج نرخ مصوبه در فروشگاه های مرغ فروشی گفت: قیمت منطقی مرغ در حال حاضر 11 هزار و 500 تومان است. این قیمت در تهران نسبت در بالا شهر و پایین شهر متفاوت است.

وی تفاوت در قیمت ها را  تفاوت برند دانست و افزود: مردم در این سال ها متوجه شدند کدام برند بهتر و تمیزتر بوده و خون‌آبه کمتری دارد و این تفاوت قیمت ها تفاوت آنچنانی نیست که نگران کننده باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور عنوان کرد: نظارت بر قیمت های خرده فروشی‌ها براساس قانون به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد:  قیمت 11 هزار و 500 تومان تا 12 تومان یک قیمت کاملا منطقی کارشناسی و عرفی است زیرا قیمت نهاده های مورد نیاز تولید، از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته، افزایش 45 درصدی داشته است.

چهارآیین افزود: سویا نسبت به سال گذشته 81 درصد، ذرت 47 درصد، مکمل های دارویی 81 درصد، دستمزد 19 درصد، حمل و نقل 35 درصد  افزایش قیمت دارد. قیمت مرغ زنده سال گذشته 5 هزار و 200 بوده که الان 7 هزار و 500 تومان است و زمانی که این پروبال از مرغ کم می شود، 25 درصد افت قیمت دارد.

نیازی به واردات مرغ نداریم

وی با تاکید بر اینکه قیمت بازار در شرایط فعلی قیمت منطقی است، افزود: ما توان صادرات داریم و نیازی به واردات مرغ نداریم و مقداری نیز قیمت جهانی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. اتفاقاتی که مرتبط با حمل و نقل بود سبب شده که قیمت نهایی که به دست تولید کننده می‌رسد، به اسم پشت بارنامه یعنی نانوشته مطرح شده که این موضوع باعث می شود که هزینه هایی به مرغدار تحمیل شود.

قیمت مرغ تا پایان سال در این رنج می‌ماند

وی ادامه داد: 3 میلیون تن نهاده در بندر داریم که به استان ها حمل می شود. در حال حاضر 147 میلیون قطعه جوجه در سالن های پرورش است و اگر نرخ ارز 4200 در اختیار واردکنندگان قرار بگیرد و نهاده ها به همین شکل وارد شود، قیمت مرغ در این رنج تثبیت می شود.

چهارآیین در پاسخ به اینکه آیا قاچاق مرغ زنده داریم یا نه، گفت: به لحاظ جغرافیایی مرزهای مشترکی با چندین کشور داریم که قاچاق کالا در آنجا صورت می گیرد اما مرغی که به شکل قاچاق از کشور خارج می شود، بسیار کم است که هیچ تأثیری بر روی قیمت‌ها ندارد.

صادرات رسمی ماهیانه ما کمتر از مصرف یک روز است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: صادرات رسمی به طور متوسط کمتر از 4 هزار تن در ماه بوده است. به طوری که در داخل کشور روزانه 5 هزار و 400 تن گوشت و مرغ مصرف می کنیم، یعنی صادرات رسمی ما ماهیانه کمتر از یک روز است.

آنفولانزای مرغی نداریم

چهارآیین در خصوص شایعه بروز آنفولانزای مرغی در بین طیور تشریح کرد: در طیور گوشتی واحدهایی که مبتلا به آنفولانزا باشند، نداریم. چنانچه چنین چیزی وجود داشته باشد بایستی رسما از طرف سازمان دامپزشکی کل کشور اعلام شود.

وی در پایان تاکید کرد: اعتصاب رانندگان سبب تحمیل کرایه حمل و نقل بیشتر و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده مرغ شده است.

نظر شما