شناسهٔ خبر: 29426619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وصیت‌نامه پاسدار شهید یوسف رضایی مطلق/ به جبهه آمدم تا تکلیف خود را ادا کنم

پاسدار شهید «یوسف رضایی مطلق» در وصیت‌نامه خود آورده است: «بارالهی به جبهه آمدم تا تکلیف خود را ادا کنم پس از من راضی باشی.‌ ای خدای بزرگ کمکم کن که با دشمنان دین تو ستیز کنم. می‌دانم که این وظیفه شرعی‌ای است که من بر گردن خود احساس می‌کنم و امیدوارم در ادای دین آن سربلند باشم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «یوسف رضایی مطلق» در سال ۱۳۴۲ در تبریز چشم به جهان گشود. وی در تاریخ یکم بهمن ۱۳۶۶ در عملیات بیت المقدس ۲ در منطقه ماووت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«السلام علیک یا اباعبدالله السلام علیک یا ابن رسول الله السلام علیک یا ثارالله

السلام علیک و علی الرواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعاً سلام الله

سلام بر تو‌ ای تشنه لب کربلا، به رگ‌های خونین گلویت سوگند که راهت را ادامه خواهیم داد و به یاری خدا اول کربلا و بعد قدس را آزاد خواهیم کرد.‌ ای حسین جان تمام زندگی و دین و شرف ما مدیون حماسه آفرینی‌های شماست. اسلام با شهادت تو‌ ای رهبر آزاد مردان جهان زنده است اگر نبود شهادت شهدای کربلا الان اثری از اسلام و شیعه نبود.

حسین جان من با درک این مطلب که از طرف خدا خلق شده‌ام پا در این میدان نهادم و به ندای تو لبیک گفته و در پشت رهبر بزرگوار، امام خمینی، چون سدی آهنین ایستاده‌ام و در این راه چه بکشم، چه کشته شوم پیروز هستم و شهادت را بهترین می‌دانم، بهترینی که آن را با جان و دل پذیرفته‌ام. این جهاد من نه برای این است که به بهشت بروم و نه به خاطر آن است که از دوزخ بگریزم، بلکه به خاطر پروردگاری است که سزاوار پرستش است.

بارالهی به جبهه آمدم تا تکلیف خود را ادا کنم پس از من راضی باشی.‌ ای خدای بزرگ کمکم کن که با دشمنان دین تو ستیز کنم. می‌دانم که این وظیفه شرعی‌ای است که من بر گردن خود احساس می‌کنم و امیدوارم در ادای دین آن سربلند باشم.

خدایا یاریمان کن تا از اماممان پیروی کنیم، و در خط امام که همان خط اسلام است، باشیم.

پدر و مادر عزیزم مطمئن باشید که امروز در راهی جاودانه قدم گذاشتم که انتهای آن حضرت بقیة الله الاعظم قرار دارند، انسان باید از دنیا و زندگی پرمشقت آن که موجب می‌شود انسان غرق در گناه بشود رهایی پیدا کند و راه جهاد در راه خدا را پیش گیرد و لیکن جهاد در راه خدا باید حسین (ع) گونه باشد.

ان‌شاءالله خداوند ما را در زمره شهدای صحرای کربلا قرار دهد و ما را با حسین بن علی (ع) محشور گرداند.

از همه آشنایان و دوستان حلالیت می‌طلبم و از همه التماس دعا دارم.

پادگان دوکوهه

لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)

گردان مسلم

۱۳۶۳/۱/۱۷»

انتهای پیام/ 900

نظر شما