شناسهٔ خبر: 29426570 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خراسان رضوی پیشتاز طرح پاییزه کتاب

با اجرای طرح پاییزه در هفته کتاب تا نیمروز سومین روز از اجرای این طرح در تهران و استان‌ها 60 هزار جلد کتاب به مبلغ 14 میلیارد ریال در سراسر کشور به فروش رسیده است.

صاحب‌خبر -

خراسان رضوی پیشتاز طرح پاییزه کتاب

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح پاییزه کتاب با ۶۷۵ کتابفروشی عضو در سراسر کشور، شامل ۵۲۴ کتابفروشی در مراکز استان و ۱۵۱ کتابفروشی در شهرستان‌ها از ۲۴ آبان در استان‌ها و از ۲۶ آبان در تهران آغاز به کار کرده است.

خراسان رضوی تاکنون پرفروش‌ترین استان در تعداد و مبلغ فروش بوده است و استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس و قم در رده‌های بعدی فروش کتاب قرار دارند.

در استان تهران ۱۰۲ کتابفروشی عضو این طرح هستند که ۹۴ کتابفروشی در مرکز استان و ۸ کتابفروشی در شهرستان‌ها فعال هستند و تاکنون ۵۶ میلیون تومان کتاب در این استان به فروش رسیده است.

بر اساس طرح پاییزه کتاب، هر فردی می‌تواند صرفا با ارائه کارت ملی به کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب به میزان یک میلیون ریال کتاب خریداری کند همچنین به منظور حمایت از نویسندگان نیز تخفیف کتاب‌های تالیفی ۲۵ و کتاب‌های ترجمه ۱۵ درصد خواهد بود.

ارسال ۵۰ میلیارد ریال کتاب به مساجد استان‌های کشور

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی گفت: روز شنبه (۲۶ آبان ماه) همزمان با سومین روز هفته کتاب که به نام «کتاب و انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ کامیون کتاب به ارزش پنچاه میلیارد ریال به کانون‌های فرهنگی مساجد استان‌های مختلف کشور ارسال شد.

وی افزود: در کل کشور ۱۴ هزار کتابخانه زیر نظر کانون مساجد فعالیت می‌کنند که امسال در دو مرحله این کتاب‌ها به تمامی کتابخانه‌ها ارسال خواهند شد. ۶۰ درصد این کتاب‌ها در یک مراسم نمادین از حرم امام خمینی (ره) به استان‌ها ارسال شده اند. این محموله کتاب شامل ۲۵۰ هزار جلد کتاب در ۱۴۰۰ عنوان است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره ارسال محموله دوم نیز گفت: ۴۰ درصد باقی مانده کتاب‎‌ها نیز در روز ۱۸ اسفند همزمان با روز کانون فرهنگی مساجد به استان‌های کشور ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین اسلحه فرهنگی در دوران حاضر کتاب است، گفت: همان‌گونه که در زمان ۸ سال دفاع مقدس کامیون‌ها پشتیبانی جنگ در مسیر‌های کشور را بر عهده داشتند، در حال حاضر نیز بهترین محصول فرهنگی که همان کتاب است را به برترین سنگر که مساجد هستند، ارسال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ارزانی همچنین از برگزاری طرح «شنبه‌های با کتاب» در مساجد خبر داد و گفت: ۲۰۰ مسجد کشور طرح «شنبه‌های با کتاب» را از شامگاه ۲۶ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز خواهند کرد. در این طرح یک کتاب در ۲۰۰ مسجد توسط امامان جماعت و یا یکی از نوجوانان مسجد معرفی خواهد شد. این اتفاق تا پایان ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم به تعداد یک هزار مسجد در هفته برسیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما