شناسهٔ خبر: 29426370 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

گرشاسبي: سازمان ليگ سوپرجام را به استقلال بدهد

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در خصوص مسائل مختلف بعد از حضور اين تيم در فينال آسيا و خصوصا ماجراي مربوط به مصوبه عدم بکارگيري بازنشستگان که شامل او نيز مي‌شود به صحبت پرداخت.

صاحب‌خبر -

حميدرضا گرشاسبي بعد از گذشت يک سال از حضور در صندلي مديريت باشگاه، اکنون با توجه به مصوبه مجلس در خصوص منع بکارگيري بازنشستگان در انتظار تصميم وزارت ورزش است. با اين حال کارنامه مديريتي او در طول دوراني که باشگاه با محروميت نقل و انتقالاتي توانسته يک قهرماني ليگ برتر، يک سوپرکاپ و يک نائب قهرماني آسيا را به دست بياورد از عملکرد موفق او مي‌گويد. مديرعامل پرسپوليس در گفتگو با خبرنگار ورزش سه در خصوص شرايط پرسپوليس صحبت کرده که در ادامه مي‌خوانيد.


اگر محروم نبوديم جام از تهران بيرون نمي‌رفت
تلاش بازيکنان و کادرفني در کنار آن حمايت هواداران جاي قدرداني و سپاس دارد. اتفاقات بزرگي را پشت سر گذاشتيم و در نهايت نائب قهرمان آسيا شديم. شايد اگر سيامک نعمتي اخراج نمي‌شد و آسيب ديدگي بچه ها مي‌توانستيم موفقيت بزرگتري کسب کنيم. با اين حال باز مي‌گويم که خوشا به غيرت بازيکنان. بچه ها واقعا غيرت به خرج دادند و هر چه در توان داشتند به کار گرفتند. برگزاري مراسم هم کاملا آبرومند بود و هم آقاي اينفانتينو و هم شيخ سلمان و مهمانان ديگر کاملا رضايت داشتند و حتي تقدير کتبي هم به فدراسيون فرستادند. ما اگر محروم نبوديم اما مطمئن باشيد که جام در تهران مي‌ماند. بچه ها خيلي سختي کشيدند و واقعا در بازي آخر اينکه سه بازيکن ما با مصدوميت و عصا براي گرفتن مدال آمدند نشان از غيرت آنها بود.


به بچه‌ها و برانکو ايمان داريم و بازي مي‌کنيم
بحث سازمان ليگ اين است که بازي‌ها تا نيم فصل تمام شود. از طرفي هم ما بازي‌هايي که بخاطر حضور در ليگ قهرمانان آسيا عقب افتاده زياد شده است. اما اعلام شده تا قبل از نيم فصل بايد بازي‌ها تمام شود. بهرحال مي‌شد شرايطي ايجاد کرد که زمان بازي ما زماني باشد که بازيکنان ملي‌پوش ما حداقل باشند. ما اکنون دو بازيکن با افتخار در تيم ملي ايران داريم و حتي کيفيت بازيکنان‌مان را اينقدر مي‌دانيم که بيشتر هم باشند. در کنار اين دو بشار رسن هم در تيم ملي عراق است. با اين حال اعلام کردند که بازي بايد 28 آبان برگزار شود و ما مشکلي نداريم و بازيکنان ما با انگيزه و قدرت بيشتري که از حمايت هواداران مي‌گيرند به بازي خواهند پرداخت.


قبول کرديم ديدارهاي معوقه را برگزار کنيم
بازي ما با پيکان زماني بود که بايد سه روز بعد بايد برابر السد قرار مي‌گرفتيم. بازي حساسي بود و احساس‌مان اين بود که شرايط براي ما سخت‌تر مي‌شود. ما حسين ماهيني را به دليل مصدوميت از دست داده بوديم، کمال کاميابي نيا و محمد انصاري هم محروم بودند و برانکو ايوانکوويچ هم محروم بود. با توجه به اين بازي حساس اگر مصدوم ديگري مي‌داديم شرايط سخت‌تر مي‌شد. در تعامل با باشگاه پيکان و سازمان ليگ قرار گذاشتيم بازي زمان ديگري برگزار شود. با برانکو صحبت کرديم و بحث اين شد که بازي را عقب بيندازيم اما نگفتيم در چه تاريخي. مکتوب نوشتيم که با سازمان ليگ همکاري خواهيم کرد. پيشنهاد ما اين بود که يکم باشد، ظاهرا آقاي برانکو عصباني مي‌شود و زير بار اين تاريخ نمي‌رود و بعد سازمان ليگ اين تاريخ را قطعي اعلام مي‌کند و ما هم بازي خواهيم کرد.


سازمان ليگ مي‌خواست جام را زودتر و بدون مراسم به ما تحويل دهد
بالاخره تاريخ سوپرکاپ خيلي وقت قبل اعلام شده بود. ما در اردوي کرواسي بوديم و برنامه مان را براي اين بازي قرار داده بوديم و بچه‌ها هم برگشتند و تمرينات خود را تا قبل از اين بازي در تهران دنبال کردند. اينکه آنها حضور پيدا نکردند به هر دليلي به ما ارتباط ندارد. قانون اين را مي‌گويد که بعد از اعلام راي سازمان ليگ، کميته انضباطي، کميته استيناف و ... که نتيجه سه بر صفر شده جام بايد به ما داده مي‌شد. خيلي وقت است که مي‎‌گفتند بياييد جام را تحويل بگيريد اما ما مي‌گفتيم بايد طي مراسم و جشني آن را تحويل بگيريم. اما در نهايت با توجه به اينکه هواداران ما خواسته داشتند و نگران فرافکني‌ها بودند و براي رفع نگراني آنها جام را تحويل گرفتيم. هواداران مطمئن باشند اما در مراسمي باشکوه يک جشن بزرگ و خوب براي اين قهرماني در سوپرکاپ و مقام نائب قهرماني در آسيا تدارک خواهيم ديد و اين جام را تقديم آنها خواهيم کرد.


استقلال اگر جام مي‌خواهد سازمان ليگ به آنها بدهد
مي‌گويند استقلال هم به دنبال اين است که اين پرونده را در فيفا دنبال کند؛ خب به ما چه؟ اگر به نتيجه رسيدند که فدراسيون به آنها جام بدهد. ما جامي که براي آن تلاش کرديم را پس نمي‌دهيم. تمام برنامه ريزي ما براي اين بازي بود. مي‌توانستيم ادامه برنامه آماده سازي را بهتر در کرواسي دنبال کنيم و يک بازي تدارکاتي و آماده سازي خوب هم در نظر بگيريم اما به قوانين احترام گذاشتيم و بدون هيچ بهانه‌اي در تهران حاضر شديم. ما پيگير خسارت هم نشديم. خسارتي که با عدم انجام اين بازي و تبليغات و بليت فروشي و ... به باشگاه ما تحميل شد. ما به احترام هواداران استقلال پيگير اين مسائل نشديم. بحث اين است که ما محروم بوديم و کمبود نيرو داشتيم اما احترام گذاشتيم به تاريخ اعلام شده و حاضر شديم اما نمي‌دانم الان بحث چيست و دنبال چه مي‌گردند. براي ما مهم اين است که جام را گرفته‌ايم و بگذاريد اگر به دنبال جام هستند فدراسيون به آنها بدهد.

 

 


حمايت از پرسپوليس براي فيناليست شدن؟
اين حرف‌ها از روي کارشناسي نيست. مگر بچه‌هاي ما کم زحمت کشيدند؟ شجاع با درد مصدوميت روي پاي آقاي گل آسيا مي‌رود و اجازه خودنمايي نمي‌دهد بر پايه حمايت کيست؟ عليرضا بيرانوند با آن واکنش ديدني ضربه کاپيتان سابق اسپانيا و بارسلونا را رد مي‌کند برپايه چه حمايتي بوده است؟ بازيکنان ما با درد و مصدوميت و دست و پاي ورم کرده بازي مي‌کنند حمايت مي‌شود؟ اين حرف‌ها را چرا مي‌زنيد؟ بازيکنان پرسپوليس غيرت را معناي دوباره دادند. اگر منظورتان اين حضور و همراهي است که اگر استقلال هم اينجا حاضر مي‌شد و مي‌توانست بالا بيايد حمايت مي‌شد. اين خواسته دانش آموزان بود که بازي پخش شود و خوشحاليم که مردم شاد شدند. بچه‌‎هاي ما براي خوشحالي مردم هر کاري مي‌کنند و تنها کاري که از دست‌شان برمي‌آيد اين است که در زمين جوانمردانه و غيرتمندانه بجنگند. وزارت ورزش لطف کردند و به خواسته معلمان و دانش آموزان احترام گذاشتند. اين افتخار بزرگي بود و مشخص بود که همه در کنار آن حاضر شوند تا حداقل کمک معنوي داشته باشند. غير از اين نبايد انتظار مي‌رفت. هيچ کمک مالي هم نبود و کمک‌هايي براي رفاه حال مردم بود. وقتي صندلي جايگاه‌ها تغيير کرد مگر در شرايط و مصدوميت و اوضاع پرسپوليس تغييري شکل گرفت مقابل حريف؟ اينکه مردم راحت باشند و به آنها احترام گذاشته شود کار بدي است؟ فردا از همين استاديوم هواداران استقلال هم استفاده خواهند کرد.


نشان داديم غريبه نمي‌تواند بيايد در آزادي ببرد و برود
بچه‌هاي ما و هواداران ما هم ناراحت شدند بابت حذف و شکست استقلال آن هم در خانه. ما هم دوست داشتيم استقلال به مرحله بالا مي‌آمد. اين انگيزه ما را در اين شرايط سخت بيشتر کرد تا تيمي که استقلال را با سه گل شکست داده بود را از اين مرحله حذف کنيم. بايد آن را جبران مي‌کرديم تا فکر نکنند مي‌توانند بيايد و در خانه ما را شکست دهند و بروند. باز هم مي‌گويم که هيچ حمايت مالي نبود و بيشتر حمايت‌ها معنوي بود و دست همه آنها را به گرمي مي‌فشاريم که کمک‌مان کردند. کمک‌هايي نه تنها براي کمک به پرسپوليس که براي کل فوتبال ايران. ما اگر نيمکت‌مان پر بود نمي‌گذاشتيم جام از ايران خارج شود. يک سال با محروميت و کمبود بازيکن جنگيديم و در نهايت بازيکنان ما شايسته بهترين قدرداني هستند. بهترين ميزباني فينال را انجام داديم و اين افتخار فقط براي پرسپوليس نيست و براي وزارت ورزش، مردم فوتبالدوست و ... است. کاپ اخلاق را با افتخار کسب کرديم و شايسته آن بوديم.


برانکو هيچ جا نمي‌رود خيال‌تان راحت
طي روزهاي اخير صحبت‌هايي زيادي درباره ادامه حضور برانکو ايوانکوويچ در ايران و پرسپوليس شده است. براي چه او مشکل داشته باشد و بخواهد برود؟ هيچ مشکلي هم ندارد و خيلي هم از اوضاع پرسپوليس راضي است. يک سال و نيم ديگر ايشان قرارداد دارد و در کنار ما خواهد بود. بله، مشکل ارزي و قرارداد و پرداخت وجود دارد اما واقعا ايشان جنتلمن و قابل احترام هستند و هميشه خويشتن دار بودند و حتي در مصاحبه‌هاي‌شان اعلام کردند وقتي جدال‌هاي مهمي در پيش دارند ترجيح مي‌دهند به اين مساله فکر کنند به جاي صحبت درباره قرارداد و معوقات. اين رفتار براي ما قابل احترام است و همين است که هواداران هم عاشقانه او را دوست دارند. با اين حال بحث مساله حرفه‌اي را هم قبول داريم و تمام تلاش‌مان را خواهيم کرد تا مشکلات برطرف شود. با پيگيري‌هايي که داشته‌ايم به دنبال اين خواهيم بود تا مشکلات را رفع کنيم. در چند روز آينده هم پاداش در اختيار ما قرار خواهد گرفت و آن را به بازيکنان و کادرفني که تلاش غيرتمندانه‌اي خرج کردند تقديم خواهيم کرد.


تابع تصميم وزارت ورزش هستم
در مورد اين سوال که آينده‌ام در پرسپوليس چيست را بايد از وزاتخانه سوال کنيد و در حيطه اختياراتم نيست پاسخ به آن. طبق قانون و مقررات هر چه هست اجرا مي‌کنم و از آن تمکين مي‌کنم. تا لحظه آخري که در باشگاه باشم تلاشم را خواهم کرد.

نظر شما