شناسهٔ خبر: 29426092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تالار شهر بیرجند به کما رفت؛ پروژه‌ای ۷ ساله با پیشرفت فیزیکی ۱۳ درصدی

R41348/P4001/S6,56/CT1

تالار بزرگ شهر بیرجند در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شده که با وجود ۷ سال از قدمتش تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنان در کما به سر می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، گاهی شاهد پروژه‌هایی هستیم که اسمشان در نقشه تعریف شده و با وجود گذشت چندین سال از کلنگ زنی و بلند کردن میلگردها در آسمان خبری از پیشرفت‌های فزیکی نیست و همچنان در کما به سر می‌برند.

این روزها در خراسان جنوبی و شهر بیرجند شاهد پروژه‌هایی هستیم که از زمان کلنگ‌زنی آنها سالها سپری شده اما همچنان در کما به سر می‌برند که در این ادامه به چند نمونه از این پروژه‌های فرهنگی اشاره می‌شود.

نامش تالار بزرگ شهر است که در سال 1390 کلنگ‌زنی شده و با وجود گذشت 7 سال از قدمتش اما هنوز 13 درصد پیشرفت دارد.

زمینی است که 7 هزارمترمربع وسعت دارد و قرار است زیربنای 10 هزار متری داشته باشد و شامل دو سالن 500 متری است که یکی سالن موسیقی و دیگری سالن آمفی تئاتر و اجتماعات و مابقی فضاهای آموزشی است.

در مجاورت این پروه یک زمین برای کتابخانه بزرگ شهر با زیربنای 9 هزار و 100 متری است که در برنامه وزارتخانه وجود دارد و امید داریم ساخت آن به زودی آغاز شود.

در محل تالار بزرگ شهر بیرجند شاهد برداشتن میلگردها توسط طلبکاران هستیم گفته می‌شود طلبکاران حکم قضایی گرفته‌اند و به جای طلبشان مجاز به برداشت مصالح هستند این در حالی است که پیمانکار اعتبارات را به طور کامل دریافت کرده اما به طلبکاران نداده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی به خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: تاکنون برای این پروژه هفت میلیارد تومان هزینه شده و بر اساس قرارداد اولیه 30 میلیارد تومان اعتبار لازم داشته تا به پایان برسد و حالا مشمول تورم شده است.

ناصر نبی‌زاده افزود: بدهی‌های طلبکاران پروژه از پیمانکار سبب شد همزمان با بازدید نماینده مجلس آنها در برابر مطالبه خود و پس از طرح شکایت به برداشتن میلگردهای باقیمانده از پروژه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برای ساخت تالار بزرگ شهر تا پایان سال 96 به میزان 7 میلیارد تومان از اعتبارات ملی هزینه شده و اعتبارات امسال هنوز ابلاغ نشده و در نظر داریم اعتبارات امسال را ملی- استانی کنیم و به استان واگذار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: پیش بینی اولیه برای اتمام این پروژه 30 میلیارد تومان بوده است که با توجه به تورم این میزان اعتبار مورد نیاز افزایش یافته و این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که در مشکلات اعتباری درگیر شده و امیدواریم اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه عمرانی افزایش پیدا کند.

نبی‌زاده گفت: این پروژه به مبلغ 700 میلیون تومان بدهی به اقشار مختلف دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: پروژه دیگر سالن علامه فرزان است که دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما 900 میلیون تومان تخصیص داده شده است و اگر طبق برنامه پیش برویم تا  98 به پایان سفت کاری خواهد رسید.

نبی‌زاده بیان کرد: ظرفیت این سالن قبلاً 370 نفر بوده که در نوسازی ظرفیت آن را به 550 نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: زیربنای سالن علامه فرزان از یک هزار و 100مترمربع به یک هزار و 700متر مربع افزایش یافته و برای تکمیل آن بیش از 6 میلیارد تومان دیگر لازم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال از اعتبارات استانی دو میلیارد تومان برای این سالن در نظر گرفته شده که از این مقدار تاکنون یک میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

نبی‌زاده افزود: ساخت این پروژه استانی است و تجهیز آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد انجام می‌شود که در این مورد نیز اعلام آمادگی شده و امیدواریم این پروژه تا پایان سال 98 به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از معدود استان‌هایی است که هنرستان هنرهای زیبایی ندارد گفت: معرفی بیرجند به عنوان پایتخت کتاب در سال 99 مطرح است و ساختاری تعریف شده تا بتوان قابلیت‌های بیرجند را ارائه کرد که شاخص‌های لازم هم وجود دارد اما نیازمند حمایت و کمک بیشتر دستگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/م

نظر شما