شناسهٔ خبر: 29426052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق از آخرین تحولات میدانی غرب یمن

چه مناطقی از شهر الحدیده در اشغال نیروهای ائتلاف است؟/ خسارت ها و تلفات نیروهای مزدور در درگیری های ۲ هفته گذشته + نقشه میدانی و تصاویر

آخرین تحولات میدانی از غرب یمن حاکیست، درگیری میان نیروهای مزدور و نیروهای یمنی در محورهای شمال شرق، شرق و جنوب شرق شهر الحدیده متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غرب یمن حاکیست، درگیری میان نیروهای مزدور و نیروهای یمنی در محورهای شمال شرق، شرق و جنوب شرق شهر الحدیده متوقف شده است.

به گفته منابع میدانی حاضر در شهر الحدیده، در حال حاضر فقط جنگنده های ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به صورت پراکنده به حملات خود علیه مناطق مسکونی شهر الحدیده ادامه می‌دهند.

گزارش دیگری درباره تحولات یمن:

آخرین تحولات میدانی الحدیده؛ ادامه درگیری های سنگین در محورهای شمال شرق، شرق و جنوب + نقشه میدانی و تصاویر

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای مزدور در حومه شرقی شهرک «الصالح» در محور شمال شرق شهر الحدیده زمین گیر شده اند و موفق به کسب دستاورد جدید میدانی نشده اند و پیشروی جدیدی از سوی آنان صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، نیروهای مزدور در حومه شمالی شهرک «الصالح» تنها توانستند به بخش های شرقی محله «السلخانه» یا همان ورودی خیابان ۹۰ نفوذ کنند و در ادامه با واکنش قاطع نیروهای یمنی مواجه شدند و پیشروی آنان در این محور متوقف شده است.

از محور جنوب غرب شهر الحدیده خبر می رسد، نیروهای مزدور فقط در دانشکده پزشکی زمین‌گیر شده اند و خبر اشغال دانشگاه الحدیده کذب و بی اساس است و نیروهای یمنی همچان کنترل این منطقه را در دست دارند.

خبرها از محور شرقی شهر الحدیده حاکیست، آخرین پیشروی نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف فقط به بیمارستان ۲۲ می منتهی شده و خبر اشغال میدان موبایل و پایگاه نظامی ساحلی تکذیب شده است.

به گزارش مشرق، کمین های متعدد، وجود تک تیراندازها، تله های انفجاری و واکنش قاطع یگان های موشکی و توپخانه ای به همراه مقاومت نیروهای یگان زمینی باعث شده تا پیشروی نیروهای مزدور متوقف شود.

آمار خسارت ها و تلفات نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف در ۱۴ روز گذشته

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از نوار ساحلی به سمت محورهای شمال شرق و شرق شهر الحدیده مسدود است و امداد رسانی به نیروهای مزدور همچنان امکان پذیر نیست.

این منبع میدانی به آمار تلفات و مجروحان نیروهای مزدور در نوار ساحلی استان الحدیده اشاره کرد و افزود: در ۱۵ روز گذشته حدود هزار و ۱۱۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها در نوار ساحلی (شهرک های الفازه، جبلیه و تحیتا و...) کشته و زخمی شدند.

وی با بیان این که نیروهای مزدور در جریان حملات موشکی، پهپادی، کمین‌های دقیق و مین‌گذاری کشته و زخمی شدند، گفت: ۱۸۳ خودروی زرهی، نفربر و تانک به همراه ۵ انبار سلاح نیروهای مزدور هم منهدم شده است.

این منبع میدانی از ۳۵ عملیات ویژه نیروهای یمنی علیه نیروهای مزدور در محور شهر الحدیده و نوار ساحلی خبر داد و افزود: در مقابل جنگنده‌ها و یگان‌های دریایی ائتلاف هم به شدت مناطق مسکونی را در ۲ هفته گذشته هدف قرار داده‌اند.

حملات جنگنده‌های ائتلاف همچنین خسارت‌های سنگینی را هم به بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، مراکز خدماتی و دولتی وارد کرده است و منجر به شهید و زخمی شدن ده‌ها تن شده است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای مزدور در محورهای مختلف شهر الحدیده در حال تجدید قوا هستند تا عملیات دیگری را برای پیشروی و اشغال مناطق جدید انجام دهند و در مقابل نیروهای یمنی هم تلاش می‌کنند در این فرصت کوتاه آتش‌بس اعلام نشده توان دفاعی خود را تقویت کنند و با عملیات‌های مستمر میزان خسارت و تلفات نیروهای مزدور را افزایش دهند.

نظر شما