شناسهٔ خبر: 29425480 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دلیریان: آلمانی‌ها به‌جای به‌دار کشیدن یواخیم‌ لو، شکست را آسیب‌شناسی کردند/ اشتباه خادم این بود که دو پُست را با هم می‌خواست

R1435/P1015135/S3,29/CT1

دلیریان، عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: یواخیم لو، رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش آلمان را بعد از حذف از جام جهانی روسیه به دار کشیدند یا اینکه آسیب شناسی کردند؟

صاحب‌خبر -

محمد دلیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد عملکرد تیم کشتی فرنگی امید ایران در مسابقات جهانی بخارست اظهار داشت: قبلا هم گفته بودم که کشتی فرنگی ما به لحاظ تکنیکی دچار مشکل شده است و مربیان خود را با تغییرات جدید هماهنگ نکرده اند. جدای از بحث تدارکات و روحی و روانی، بچه‌ها دچار فقر تکنیکی هستند و کشتی امروز دنیا دیگر به آن شکلی نیست که با هُل دادن حریف به بیرون از تشک بتوانیم پوئن بگیرند و بعد بیایند کشتی را ببندند و با همان امتیاز کار را تمام کنند. امروز به غیر از علی گرایی که در سرپا فن می‌زند، من ندیدم فرنگی کار دیگری در حریفی هم سطح خود، بتواند در سرپا امتیاز بگیرد.

وی در مورد اینکه گفته می شود امیدها تدارکات خوبی برای شرکت در مسابقات جهانی نداشتند، تصریح کرد: چند ماه پیش انتخابی تیم ملی برگزار شد و بعد این تیم دو اردو در سنندج برگزار کرد، مگر برای اعزام به جهانی باید چند اردو داشت؟ البته مربیان این تیم حق دارند، چون این نفرات دست پرورده مربیان قبلی هستند. از ارسلان و فلاح بیش از همه نفرات اعزامی انتظار مدال وجود داشت که هیچ کدام روی سکو نرفتند. باید به حال این وضعیت فکری کرد. آقایان خبره که ادعای مربیگری دارند باید شیوه تمرینات را تغییر دهند. ببینید امروز چه کسی می تواند با دست زیر کتف زدن امتیاز بگیرد؟ اینکه هم فن بزند و هم فن نخورد، اغلب فرنگی کاران فقط این دست زیر کتف زدن را به نمایش می گذارند اما از آن نتیجه نمی گیرند.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: من اصلا در جریان نیستم که چه تصمیمی قرار است گرفته شود. کسی در این خصوص با من صحبت نکرده، اما موجودیت مربیان مان همین است که می بینید. شاید فقط نفراتی مثل حمید سوریان و قاسم رضایی که از کشتی خداحافظی کرده‌اند تمایل به کار مربیگری داشته باشند و بیایند و به این نفرات اضافه شوند که البته آنها هم به این سرعت نمی‌توانند کاری انجام دهند.

دلیریان در خصوص اینکه از برخی گزینه ها به عنوان ناجی کشتی فرنگی یاد می شود، تاکید کرد: تیمی که نتیجه می گیرد تمام افتخاراتش به نام یک نفر نوشته می‌شود، درحالیکه هیچ کسی با دو ماه یا 6 ماه کار کردن قهرمان نمی‌شود و اینطور نیست که کسی ادعا کند «من آنم که رستم بُود پهلوان»! همه در شکست و در پیروزی سهیم هستند. من هم به عنوان یک عضو شورای فنی در شکست اخیر سهیم هستم و آن را می‌پذیرم، هرچند که خیلی نکات را در جلسه شورای فنی گوشزد کردم. اما باید به علی اشکانی می‌گفتم که کشتی‌گیرانت در سرپا امتیاز نمی‌گیرند و باید روی این نقیصه کار کرد. دیگر با قدرت و آمادگی جسمانی صرف نمی‌شود نتیجه گرفت.

وی افزود: شکست و پیروزی دو روی سکه ورزش است. تیم ملی آمریکا همین چند سال پیش چه نتایجی می‌گرفت؟ یا در فوتبال مگر آلمان قهرمان جام جهانی 2014 نشد و برزیل را در خانه‌اش تحقیر نکرد؟ اما همین تیم در جام جهانی 2018 خیلی زود حذف شد. آیا یواخیم لو، رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش آلمان را به دار کشیدند یا اینکه آسیب شناسی کردند؟ آنها آسیب شناسی کردند چرا که می‌دانند باید دوره «گذر» را بگذرانند. کشتی هم همین است. مگر دیگران خوابیده‌اند که ما هر بار خیلی راحت قهرمان دنیا شویم؟ باید شکست‌های اخیر را هم آسیب شناسی کرد. همین آقایانی که از بیرون شعار می‌دهند بگویند که ما چه کار کنیم. آیا اگر خودتان باشید همه چیز بر وفق مراد قرار می‌گیرد؟ اشتباه رسول خادم این بود که می‌خواست دو پست را همزمان با هم داشته باشد، دلیلش هم شدت علاقه‌اش به کشتی بود و این اشتباه بود، اما همه مشکل این نبود، مشکل جاهای دیگر هم بود. همه در آن سهیم هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما