شناسهٔ خبر: 29425358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد
دستگیری متخلفان از قانون منع 
به‌کارگیری بازنشستگان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بازنشستگان تا ۱۵ آذرماه می‌توانند در سمت‌های خود باقی بمانند، گقت: در صورت عدم کناره‌گیری، مسئول سازمان و نهادی که اقدام به پرداخت حقوق به فرد بازنشسته کند دستگیر شده و مورد برخورد قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایسنا، قاضی ناصر سراج در حاشیه مراسم ترحیم سیدمحمد تقی نوربخش و عبدالرحمان تاج‌الدین که ظهر دیروز در مسجد نور تهران برگزار شد درباره آخرین موعد اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: طبق قانون تا ۱۵ آذرماه این افراد می‌توانند در سمت خود باقی بمانند. البته در حال حاضر نیز اگر کسی خواهد می‌تواند از مسئولیت خود کنار رود اما موعد قانونی آن تا ۱۵ آذرماه است.
وی درباره اینکه اگر کسی از مسئولیت کنار نرود چه اتفاقی رخ می‌دهد گفت: در صورت عدم کناره‌گیری مسئول آن سازمان و نهادی که اقدام به پرداخت حقوق به فرد بازنشسته کند دستگیر شده و مورد برخورد قرار خواهد گرفت.
سراج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روحیات مرحوم نوربخش گفت: دکتر نوربخش انسان شریفی بود که همواره دغدغه مردم داشت و حتی یکبار نیز به من گفته بود که بخشی از حقوقش را کم کرده و به طبقه مردم اختصاص دهیم. درگذشت ایشان اندوهگین بوده و ناراحتی فراوان شد.

امروز ؛ جلسه غیرعلنی مجلس
 برای بررسی موضوعات اقتصادی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی موضوعات اقتصادی خبر داد.
بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجلس یکشنبه در جلسه غیرعلنی با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و دژپسند وزیر اقتصاد به بررسی موضوعات اقتصادی می‌پردازد.

سرپرست‌های ١١ استانداری منصوب شدند

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در این وزارتخانه اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه اخیر مجلس ۱۴ استاندار مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شدند که در جلسه روز چهارشنبه - ۲۳ آبان - هیات دولت، برای سه استان همدان، سیستان و بلوچستان و زنجان و همچنین استان کرمان استانداران جدید تعیین شدند.
به گزارش ایسنا، سیدسلمان سامانی با اشاره به اتمام مهلت تعیین‌شده در اجرای این قانون افزود: وزیر کشور ضمن قدردانی از زحمات و خدمات استانداران این ١١ استان در احکام جداگانه ای یکی از معاونان استانداران استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، فارس، قم و یزد را که مشمول این قانون می‌شدند به عنوان سرپرست استانداری منصوب کردند.
سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه «در روزهای آتی استانداران پیشنهادی به هیأت دولت معرفی خواهند شد»، تاکید کرد: تا انتخاب استانداران جدید، تمام امورات استان‌ها توسط سرپرستان انجام خواهد شد تا خللی در پیشبرد برنامه‌ها بوجود نیاید.
سامانی همچنین با اشاره به مشمولیت معاون سیاسی وزارت کشور در قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: وزیر کشور ضمن قدردانی از زحمات دکتر جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور در حکمی سرمست مدیرکل سیاسی این وزارتخانه را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این معاونت منصوب کرد.

اگر امروز شاهد پیشرفت هستیم دلیلش 
وجود امنیت است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اگر امروز شاهد پیشرفت هستیم باید قدردان امنیت مان باشیم و امیدواریم که قدر امنیتی که اگر لحظه ای مختل شود، تبعات آن را خواهیم دید، بدانیم.
به گزارش ایسنا، امیردریادار  سیاری طی سخنانی در همایش امنیت و توسعه پایدار مناطق مرزی که در وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه اهمیت موضوع امنیت بسیار بالاست، گفت: اگر امنیت وجود نداشته باشد ما شاهد هیچگونه پیشرفتی نیستیم. در مرزهای زمینی اگر حوصله، بردباری و شجاعت نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان(عج)نباشد آیا ما شاهد امنیت در مرزها آن هم در شرایطی فعلی کشورهای اطراف‌مان هستیم؟
وی افزود: اگر تلاش‌ها و زحمات دوستان قرارگاه هوایی نباشد آیا شاهد این امنیت هوایی هستیم؟ آیا امنیت اقتصادی ما اگر دریابانان ما نباشند برقرار است؟ اگر یکی از کشتی‌های ما را ببرند آیا حیثیت ما تحت الشعاع قرار نمی‌گیرد؟
سیاری با تاکید بر اینکه اگر امروز شاهد پیشرفت هستیم باید قدردان امنیت مان باشیم، گفت: از همه کسانی که برای برقراری امنیت تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم و امیدواریم که قدر امنیتی که اگر لحظه ای مختل شود، تبعات آن را خواهیم دید، بدانیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش در پایان با بیان اینکه آنانی که در شرق و غرب ما پایگاه‌های نظامی دارند اگر امنیت نظامی ما پایدار و قدرتمند نبود به این راحتی از ما نمی‌گذشتند، گفت: آنان اگر به شرق و غرب کشورمان حمله کرده‌اند، هدف اصلی شان ما بوده ایم اما امنیت نظامی مان سبب شده که نتوانند نیت شان را عملی کنند.

آخرین اخبار از مرزبانان گروگان گرفته شده
 در میرجاوه

وزیر کشور گفت: با تلاش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصا وزارت امور خارجه، فعلا ۵ نفر از مرزبانان ما را در اختیار پاکستانی‌ها قرار دارند؛ پیگیر هستیم تا همه عزیزانی که در اختیار اشرار هستند، آزاد شوند.
به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در حاشیه نشست هم اندیشی کارگروه‌های ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین اخبار درباره مرزبانان ربوده شده توسط یک گروهک تروریستی در میرجاوه، اظهار کرد: با تلاش دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصا وزارت امور خارجه، فعلا ۵ نفر از مرزبانان ما را در اختیار پاکستانی‌ها قرار دارند؛ پیگیر هستیم تا همه عزیزانی که در اختیار اشرار هستند، آزاد شوند.
وی ادامه داد: دولت پاکستان تاکنون  همکاری بسیار خوبی داشته و توقع این است که این همکاری را به اتمام برساند تا همه عزیزان به وطن خود بازگردند. توقع دیگر ما از دولت پاکستان، تقویت همکاری‌های امنیتی در مرزها است. رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: با وزیر کشور پاکستان که صحبت کردم، وعده داد اتفاقاتی در این خصوص بیفتد و همکاری‌های مشترک مرزی داشته باشیم. وی همچنین گفت:  می‌توانیم عملیات مشترک مرزی با دولت پاکستان داشته باشیم و از نظر اطلاعاتی کارهای زیادی با هم انجام دهیم و حتی به عنوان وزیر کشور و مسئول امنیت داخلی کشور اعلام می‌کنم اگر لازم بود و آن‌ها شرایط لازم را برای عملیات به هر دلیلی نداشتند، ما آمادگی داریم تحت نظر و اجازه آن‌ها در مناطق حضور اشرار، عملیات انجام دهیم.
رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر تا کنون اقدامی در آن سوی مرز صورت نداده‌ایم، به دلیل احترامی است که ما به تمامیت ارزی پاکستان به عنوان کشوری که همیشه با آن‌ها وحدت استراتژیک داشته ایم، بوده است؛ اگر اجازه دهند، چنین قدرتی را داریم و اعمال خواهیم کرد.

بازدید دادستان کل کشور ارمنستان از بازداشتگاه اوین

آرتور داوتیان دادستان کل کشور ارمنستان و آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران به اتفاق هیاتی با هدف آشنایی بیشتر با فعالیتهای زندانهای ایران و تعاملات بیشتر بین دو کشور، از بازداشتگاه اوین بازدید کردند.به گزارش ایسنا  در ابتدای این بازدید ضمن جلسه ای با حضور محبی مدیرکل زندانهای استان تهران، امیری اصفهانی معاون دادستان کل کشور، حجتی پور معاون سازمان زندانهای کشور، چهارمحالی مدیر بازداشتگاه اوین و جمعی از مسئولین قوه قضائیه توضیحاتی درخصوص فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف زندانبانی، تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی در زندانهای کشور و بازداشتگاه اوین به حاضرین در جلسه ارائه شد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما