شناسهٔ خبر: 29425160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لاریجانی:

شرایط برای نظام بانکی باید تسهیل شود

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با روسای بانک‌های خصوصی و دولتی گفت: با توجه به شرایط تحریمی و تلاش بانک‌ها برای مقابله با آن، باید شرایط برای نظام بانکی تسهیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۲۶ آبان ماه) با روسای بانک‌های خصوصی و دولتی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که در تالار آیینه ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، برخی از مشکلات بانک‌ها از جمله وضعیت معوقات بانکی، نحوه واگذاری املاک و اموال، نحوه نظارت دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد بانک ها، نحوه تخصیص ارز، مقررات و پیرامون بانک‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی روسای بانک‌ها درباره نحوه عملکرد دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد نظارت بانکی، گفت: یکی از مطالب مطروحه در نشست امروز شرایط نظارت دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر عملکرد و اقدامات بانک‌ها است، حال این موضوع مطرح می‌شود که با توجه به شرایط تحریمی و تلاش بانک‌ها برای مقابله با آن، باید شرایط برای نظام بانکی تسهیل شود.

چارچوب و قواعد جدید برای نظارت دستگاه‌های بازرسی بر عملکرد بانک‌ها تعیین شود

وی ادامه داد: در این رابطه به نظر من روسای بانک‌های دولتی و خصوصی باید پیشنهادات خود را ارائه کنند تا چارچوبی برای شرایط کنونی مدون شود تا دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر اساس چارچوب و قواعد جدید بر عملکرد بانک‌ها نظارت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما