شناسهٔ خبر: 29425046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

کتاب و کتابخوانی عامل رشد و تعالی فکری جامعه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کتاب وسیله ای برای حفظ ،سازماندهی و انتقال ذخایر علمی و فرهنگی به نسل آینده است، بطوری که به واسطه کتاب افکار عمومی جامعه رشد و تعالی می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است.

امام جمعه تبریز گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیانگر این است که بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است.

آل‌هاشم با تاکید به این‌که علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگرچه در این حوزه دستگاه‌های دیجیتالی رشد روزافزونی دارد، اما نمی تواند جایگزین کتاب باشد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی ادامه داد: اهمیت کتاب به قدری است که معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم نیز به شکل کتاب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که خداوند در باب اهمیت کتاب در قرآن به قلم و آنچه که آن می نویسد قسم یاد کرده است گفت: در قرآن کریم ۲۵۵ مرتبه واژه کتاب، ۵۸۲ مرتبه واژه علم، ۲ مرتبه واژه قلم و سه مرتبه کلمه اقراء تکرار شده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مطالعه، کتابخوانی و تحصیل دانش از سفارشات موکد قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام است.

 

نظر شما