شناسهٔ خبر: 29425023 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم تشکیل اتحادیه اسباب بازی

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی: اکنون فعالان اسباب بازی زیر نظر اتحادیه خرازی و پلاستیک هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن رجبی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود : یکی از مهمترین دغدغه هایی که تولیدکنندگان و فعالان حوزه اسباب بازی دارند این است که زیرساخت های لازم برای اسباب بازی فراهم نیست و باید زیرساخت های لازم را ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه اسباب بازی در کشورمان اتحادیه ندارد ، ادامه داد : فقط شورای نظارت بر اسباب بازی وجود دارد که پیگیر دغدغه های فعالان حوزه اسباب بازی است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2848429" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2279977/2848429?width=400&height=300"></script></div>

مسئول نمایشگاه تخصصی اسباب بازی با بیان اینکه اسباب بازی یکی از مهمترین ابزارهایی است که می تواند نقش زیادی در آینده کودکان داشته باشد افزود: باید تکلیف اسباب بازی­ از این نظر که کالای فرهنگی است یا تجاری ، مشخص شود و این دغدغه فعالان این حوزه است.
رجبی با اشاره به اینکه صنعت اسباب بازی رو به رشد است ، گفت: در چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی همکاری خوبی بین کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آموزش و پرورش و انجمن تولید کنندگان اسباب بازی وجود دارد.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی افزود: در وزارت علوم تصویب شد رشته طراحی اسباب بازی در یکی از دانشگاه ها اجراء شود اما هنوز اجرایی نشده است.
وی گفت: استارت آپ ها در حال ورود به حوزه اسباب بازی هستند.

 

نظر شما