شناسهٔ خبر: 29424951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تریبون | لینک خبر

اسلامِ انقلابی، برملا کننده اسلامِ منافقانه

علی اکبر دهقانی

بواسطه اهمیت مبارزه جریان اصیل اسلامی و آگاهی دادن به مردم درباره جریان اصیل دنباله رو اسلام انقلابی. آن وقت عده ای با توجیهات مختلف و از روی جهالت چشم بر روی بدعت ها و مناسکی که تبدیل به ابزار فشار بر شیعیان و مسلمانان جهان شده بسته اند

صاحب‌خبر -

در کتاب همرزمان حسین (علیه السلام) که جمع آوری ده گفتار از آیت الله العظمی خامنه ای در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم علیهم السلام در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی می باشد، آمده:
با زوال حکومت بنی امیّه در دوره امامت حضرت صادق علیه السلام، بنی عبّاس بر سر کار آمد.
بنی العباس به ظاهر انقلابی ادعا می کرد که لباس سیاهی که ما می پوشیم و لباس رسمی ما است، لباسِ ماتمِ کشتگان کربلا است. (مناقب آل ابی طالب(ع)، ابن شهر آشوب، ج۳، ص۳۰۰)بنی عبّاس با این شعار روی کار آمدند و لباس سیاه را شِعار خودشان قرار دادند؛ همان لباس سیاهی که امام صادق(علیه السلام)میگفت لباس اهل جهنّم! لباس ماتم سید الشهداء را می گوید لباس اهل جهنّم!
امام صادق (علیه السلام)در یک تعبیری فرمود: «میدانم که اینها لباس اهل جهنم را پوشیده اند و مردم را وادار کرده اند به پوشیدن آن»(کافی، کلینی، ج۶، ص۴۴۹)
صفحات ۱۹۸ و ۱۹۹ از کتاب همرزمان حسین (علیه السلام).

پ. ن: این طرز برخورد امام صادق (علیه السلام )با کسانی که از مناسبت ها و مناسک برای پیش برد اهداف منافقانه خود سوء استفاده می کنند بسیار تبیین کننده است. ایشان به راحتی و بلا درنگ این سوء استفاده از لباس عزای امام حسین را رد می کنند.
چرا؟
بواسطه اهمیت مبارزه جریان اصیل اسلامی و آگاهی دادن به مردم درباره جریان اصیل دنباله رو اسلام انقلابی.
آن وقت عده ای با توجیهات مختلف و از روی جهالت چشم بر روی بدعت ها و مناسکی که تبدیل به ابزار فشار بر شیعیان و مسلمانان جهان شده بسته اند

نظر شما