شناسهٔ خبر: 29424409 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر ارشد امنیت سایبری ژاپن هرگز از رایانه استفاده نکرده است!

مدیر ارشد امنیت سایبری کشور ژاپن با اعتراف به این که هرگز در زندگی حرفه‌ای خود از رایانه شخصی استفاده نکرده، باعث شگفتی مردم و مطبوعات این کشور شد.

صاحب‌خبر -

مدیر ارشد امنیت سایبری ژاپن هرگز از رایانه استفاده نکرده است!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ Yoshitaka Sakurada با 68 سال سن، نائب رئیس دفتر امنیت سایبری دولت ژاپن که همچنین مسئولیت برگزاری مسابقات المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو را هم بر عهده دارد، روز چهارشنبه در پارلمان این کشور اعتراف کرد که از رایانه استفاده نمی‌کند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که وی در جواب یک مخالف اعلام کرد از سن 25 سالگی به کارمندان خود این موضوع را گفته بوده است. این موضوع از آن جا فاش شد که در مورد نوع USB Drive استفاده شده در تاسیسات هسته‌ای ژاپن از وی سوال شد و او کاربرد USB Drive را نمی‌دانست.  البته دلایل او برای این کار با بی اعتنایی قانون گذاران مخالف همراه شد. Sakurada در دفاع از خود اعلام کرد که از سوالات اعضای پارلمان اطلاعی نداشته و باید قبل از جلسه پارلمان، نوع سوالات با او مطرح می‌شده است.

مدیر ارشد امنیت سایبری ژاپن هرگز از رایانه استفاده نکرده است!

 Masato Imai از فعالان سیاسی ژاپن گفت:" این غیر قابل باور است که مسئول سیاسی امنیت سایبری کشور، هرگز رایانه‌ای را لمس نکرده است. " این موضوع باعث واکنش تند مردم ژاپن در فضای مجازی نیز شد. یک کاربر ژاپنی در توئیتر نوشت:" آیا او احساس شرمندگی نمی‌کند؟ "؛ دیگری نوشت: " امروزه مدیر هر شرکتی از رایانه‌های شخصی استفاده می‌کند اما اون نمی‌داند USB چیست!!خدای من!!"

همچنین این موضوع باعث شد تا کاربران فضای مجازی در ژاپن با این موضوع شوخی کنند و به تمسخر مدیر ارشد امنیت سایبری بپردازند: " اگر هدف یک هکر، آقای Sakurada باشد احتمالا قادر به دزدین هیچ اطلاعاتی نیست، چون قطعا او از قوی‌ترین نوع امنیت سایبری استفاده می‌کند. "

مدیر ارشد امنیت سایبری ژاپن هرگز از رایانه استفاده نکرده است!

گفتنی است؛ پس از انتخاب مجدد Shinzo Abe به عنوان نخست وزیر ژاپن، Sakurada به عنوان رئیس حزب سیاسی او، بیش از یک ماه است که در کابینه این کشور این مسئولیت را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: گوشی گیمینگ Black Shark شیائومی در تاریخ 25 آبان عرضه می‌شود +تصویر 

انتهای پیام/

مسئول ارشد امنیت سایبری ژاپن از رایانه استفاده نمی‌کند

برچسب‌ها:

نظر شما