شناسهٔ خبر: 29423786 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارک علم و فناوری گیلان از ایده های کارآفرین حمایت می کند

آستارا - ایرنا - معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: از ایده های کارآفرینان، با ارائه تسهیلات و مشاوره با هدف رونق فضای کسب و کار حمایت می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد تکریمی روز شنبه در کارگاه آموزشی از دانایی تا دارایی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: هفت مرکز رشد واحدهای فناور و بیش از 30 کانون شکوفایی خلاقیت در گیلان دایر است و به هر ایده در کانون های شکوفایی و خلاقیت، در مرحله نخست 20 میلیون ریال و با تکمیل طرح تا 500 میلیون ریال تسهیلات ارائه می شود.
وی بیان کرد: کانون های شکوفایی خلاقیت از حدود 10 سال قبل با هدف حمایت از دانش آموزان، دانشجویان و جوانان برخوردار از ایده های خلاقانه فعالیت می کنند و فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مکانیک، زیست فناوری، نانو فناوری و محیط زیست محورهای پذیرش ایده در کانون هاست.
تکریمی یادآور شد: در این کانون ها خدماتی نظیر مشاوره علمی، فنی و تخصصی، تامین مواد ساخت نمونه کار، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، دوره های آموزشی، معرفی دستاوردها در جشنواره ها و نمایشگاه های استانی و کشوری و مساعدت در ثبت دستاوردها ارائه می شود.
وی اضافه کرد: آستارا در حوزه های کشاورزی، صادرات و گردشگری از ظرفیت خوب کارآفرینی برخوردار است و باید ایده های جدید به منظور بهره مندی از آنها شکل گیرد.
کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز در این کارگاه گفت: کار تیمی به شکل گیری ایده های دانش بنیان و کار آفرین کمک خواهد کرد و دانشجویان و محققان جوان باید برای پیشرفت جامعه، ایده های خود را عملیاتی کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007

نظر شما