شناسهٔ خبر: 29423730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح ملی پای درس ماه در آستارا اجرا شد

آستارا - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر آستارا از اجرای طرح ملی پای درس ماه، با هدف آموزش امداد و کمک های اولیه به دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین خورشیدی روز شنبه در کارگاه آموزشی این طرح در کانون فرهنگی امام (ره) آستارا گفت:20 کانون هلال احمر در مدارس راه اندازی شده و در قالب این طرح ارزیابی مصدوم، احیای قلبی و ریوی، پناه گیری و تخلیه اضطراری به مربیان کانون ها آموزش داده شد.
وی افزود: 40 نفر از مربیان و مدیران کانون های دانش آموزی هلال احمر از خدمات طرح پای درس ماه بهره مند شدند و آشنایی آنها در تسکین آلام بشری، حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، برقراری دوستی و تفاهم متقابل موثر است.
خورشیدی بیان کرد: مربیان هلال احمر در طول سال کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان، آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری، تخلیه اضطراری و حمل مصدوم را به دانش آموزان یاد می دهند.
وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش آستارا همه ساله قشر عظیمی از دانش آموزان با آموزش‌های امدادی آشنا می‌ شوند و دانش آموزان مهارت های مقابله با حوادث را یاد می گیرند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 17هزار دانش آموز در مدارس آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007

نظر شما