شناسهٔ خبر: 29423690 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تکیه گاه صنعت شود

خبرگزاری ایرنا

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به وضعیت خاص اقتصادی کشور، پژوهشگاه مواد و انرژی ایران می‌تواند تکیه گاه بخش تولید و صنعت کشور شود.

صاحب‌خبر -
مسعود برومند عصر شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی ایران درمشکین دشت استان البرز افزود: پژوهشگاه مواد و انرژی ایران ظرفیت‌های فراوانی دارد ولازم است اعضای هیات علمی پژوهشگاه به کمک صنعت بیایند.
وی اظهار داشت: از ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی در شرایط کنونی باید به خوبی استفاده کرد و تهدید‌ها راناکام گذاشت.
وی گفت: اکنون حدود ۱۸۰ دانشگاه، ۲۶ پژوهشگاه و ۱۹۳ مرکز رشد مورد حمایت و تسهیلات وزارت علوم قرار دارند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات وفناوری بیان داشت: پژوهشگاه مواد وانرژی در صورت هم افزایی و همکاری می‌تواند به جایگاهی در کشور دست یابد که هرکس بخواهد مشکل خود را در این حوزه حل کند باید به پژوهشگاه مواد و انرژی مراجعه کند.
وی تاکید کرد که کشور با هجمه اقتصادی مواجه است و در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را مرتفع کنیم.
برومند افزود: تلاش‌ها براین است که منابع را در جایی اختصاص دهند که می‌توانند بیشترین آورده را داشته باشند بنابراین در چنین شرایطی مجبوریم بیشتر از گذشته تلاش کنیم و این تصمیم را گرفته ایم که انجام دهیم.
وی اظهار داشت: البرز استانی صنعتی است که فضای توسعه دارد، اما این استان با مشکلات زیادی مواجه است.
این مسئول گفت: صنایع کوچک و بزرگ در زمینه واردات مواد اولیه و قطعات مشکل دارند و باید تلاش کنیم این مواد را در داخل تبدیل کنیم.
در آئین معارفه رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران، از تلاش‌ها وخدمات محمدتقی صالحی قدردانی و علیرضا خاوندی به عنوان رئیس جدید این پژوهشگاه معرفی شد.
پژوهشگاه مواد وانرژی کشور در مشکین دشت فردیس البرز مستقر است.

نظر شما