شناسهٔ خبر: 29423537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران نایب قهرمان جهان شد

باشگاه خبرنگاران

ملی‌پوشان پاورلیفتینگ ایران با کسب ۵ مدال طلا ودوبرنز بر سکوی دوم مسابقات جهانی مصرایستادند.

صاحب‌خبر -
به نقل از فدراسیون نابینایان وکم بینایان، سیزدهمین دوره مسابقات جهانی پاورلیفتینگ آبان ماه به میزبانی مصر برگزار شد. این رقابت‌ها پاورلیفتینگ طی روز‌های ۲۴ و ۲۵ آبان برگزار شد که در نهایت ملی پوشان ایران در بخش پاور لیفتینگ در رقابتی نزدیک و فشرده با اوکراین موفق شدند همانند رقیبشان ۵ مدال طلا کسب کنند، اما مدال نقره اکراین در مقابل مدال برنز ایران باعث شد ایران تنها با یک اختلاف امتیاز به عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست یابد.

بدین ترتیب اکراین با۶۹ امتیاز ایران با ۶۸ امتیاز و روسیه با ۵۲ امتیاز به ترتیب اول تا سوم شدند. گفتنی است اکراین و روسیه با تیم کامل در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

نتایج انفرادی پاورلیفتینگ نابینایان وکم بینایان به شرح ذیل است:
مهدی بهارزاده در ۸۲.۵ طلا
احد جواهری در۹۰کیلوطلا
آرش حسن پور در ۱۱۰کیلو طلا
روحان احمدی در ۱۲۵کیلوطلا
و اسماعیل رنجبر در ۱۲۵+ کیلوگرم طلا
سجاد خالدان در ۵۶ کیلو گرم و مهرداد بهار زاده در ۱۰۰ کیلو گرم برنز به دست آوردند.

در مسابقات پرس سینه نیز ایران توانست به سه مدال طلا و سه برنز دست یابد که سجاد خالدان در ۵۶ کیلو گرم روحان احمدی در ۱۲۵کیلو و اسماعیل رنجبر در ۱۲۵+ به مدال طلا و مهدی بهارزاده در ۸۲.۵ کیلو، احد جواهری در ۹۰ کیلو و مهرداد بهار زاده در دسته ۱۰۰ کیلو به مدال برنز رسیدند.

در مجموع تیم ایران در پرس سینه بعد از اکراین و روسیه سوم شد. همچنین روحان احمدی توانست در رده پیشکسوتان به دو مدال طلا دست یابد.

در پایان سیزدهمین دوره رقابت‌های پاورلیفتینگ که در مصر برگزار شد ایران با کسب ده مدال طلا و ۶ مدال برنز به کار خود پایان داد.

نظر شما