شناسهٔ خبر: 29422790 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 افزايش ضريب تأثير نمره آزمون عملي تربيت بدني در آزمون سراسري

ضريب نمره آزمون عملي تربيت بدني در امتياز نهايي آزمون سراسري از 2 به 4 افزايش يافت.

به گزارش پژوهشگاه علوم ورزشي، هادي روحاني عضو هيات علمي پژوهشگاه و دبير گروه تخصصي برنامه‌ريزي درسي و گسترش علوم ورزشي گفت: در بررسي‌هايي که اين گروه با همکاري پژوهشگاه علوم ورزشي در سال‌هاي اخير روي نحوه برگزاري، مفاد آزمون و اثربخشي آن داشت، به اين جمع‌بندي رسيد که ضريب تأثير آن بايد افزايش يابد تا متقاضيان ورود به رشته علوم ورزشي، از توانمندي‌هاي جسماني مناسبي در کنار توانمندي علمي برخوردار باشند.

وي افزود: به همين منظور طي درخواستي که از سازمان سنجش صورت گرفت، ضريب تأثير نمره اين آزمون که تاکنون 2 بود، از امسال به 4 افزايش‌يافته و معادل دروس تخصصي گروه‌هاي امتحاني در کنکور سراسري قرار گرفت.

روحاني گفت: در حال حاضر، گروه تخصصي برنامه‌ريزي درسي و گسترش علوم ورزشي وزارت علوم از پژوهشگاه علوم ورزشي که ناظر اين آزمون است، درخواست کرده تا در خصوص مفاد آن و نحوه امتيازدهي هر ماده آزموني، ارزيابي و مطالعه مجدد انجام دهد.

وي افزود: همچنين پذيرش دانشجو در رشته علوم ورزشي در آزمون سراسري، به صورت نيمه‌متمرکز بوده و متقاضيان علاوه بر کسب امتياز علمي، بايد امتياز کافي در آزمون عملي و مهارتي را نيز کسب کنند که هرساله در اواخر آبان ماه در 9 دانشگاه در سراسر کشور به صورت هماهنگ و تحت نظارت پژوهشگاه علوم ورزشي برگزار مي‌شود.

رونمايي مجموعه فعاليت هاي نوين دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان

با حضور دکتر قاضي عسگر رييس دانشگاه علمي کاربردي استان اصفهان و مسئولين شهري و جمعي از هنرمندان و دانشجويان، از 8 فعاليت نوين دانشگاه فرهنگ و هنر شماره يک اصفهان رونمايي شد.رئيس دانشگاه جامع علمي کاربردي استان اصفهان گفت:دانشگاه فرهنگ و هنر پتانسيل جذب دانشجويان خارجي مقيم ايران را دارد.

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان،سيد حسن قاضي عسگر در آيين افتتاحيه مجموعه هاي نوين دانشگاه فرهنگ و هنر با اشاره به اينکه نظام اموزشي در ايران به دو دسته تقسيم ميشود اظهار کرد: يکي از نظام هاي آموزشي، نظام آموزش هاي نظري شامل زير شاخه هاي دولتي، غير انتفاعي و پيام نور و دسته ديگر فني حرفه اي،مهارتي و کاربردي است که دانشگاه جامع علمي کاربردي در دسته دوم قرار دارد.

وي ادامه داد: نظام مهارتي دانشگاه جامع علمي کاربردي متشکل از تعدادي مراکز آموزش علمي کاربردي است که 43 مرکز از آنها حکم دانشکده هاي نظام نظري را دارند و تحت نظر دانشگاه جامع علمي کاربردي فعاليت ميکنند اما مرکز علمي کاربردي فرهنگ و هنر يکي از مراکزي است که به تنهايي توانسته در تمام عرصه ها پيشرفت چشم گيري داشته باشد و ما شاهد پيشرفت روز افزون اين دانشگاه هستيم.

وي با بيان اينکه چهارده درصد از دانشجويان کل کشور از آموزش هاي مهارتي و کاربردي استفاده ميبرند اظهار کرد: در حالي که در کشور هاي پيشرفته دنيا حدود هفتاد درصد از آموزش ها کاربردي و مهارتي ميباشد و در ايران نيز قرار بر اين شده که اين چهارده درصد به سي درصد افزايش پيدا کند.

نظر شما