شناسهٔ خبر: 29422160 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیران ورزشی می‌روند؟

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و تبصره‌ای که مدیران بازنشسته دوستش دارند!

با اعلام صالحی امیری، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال با توجه به بازنشسته بودن، در سمت خود ابقا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تعدادی از روسای بازنشسته فدراسیونهای ورزشی مجبور به ترک سمت خود شدند. سردار درخشان و علیرضا رحیمی رییس فدراسیون های جودو و هندبال در راستای اجرای این قانون از سمت خود استعفا دادند لمل سه فدراسیون کاراته، والیبال و فوتبال باقی مانده اند که هنوز به صورت دقیق تکلیف آنها مشخص نیست؛ اما اواخر هفته گذشته خبری آمد که مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ماندگار خواهد شد.

هفته گذشته و پس از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران با حضور اینفانتینو و شیخ سلمان، کنفدراسیون فوتبال آسیا در راستای تحولات در فدراسیون فوتبال در نامه ای فوتبال ایران را تهدید به تعلیق کرد و همین موضوع باعث شد تا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرد مهدی تاج با توجه به قانون خدمات کشوری و ماده 60 در سمت خود ابقا شد.

بر اساس ماده "۶۰" این قانون، دستگاه‌های موضوع ماده ۲ (نهادها و سازمان‌ها) مکلف هستند حسب درخواست جانبازان و آزادگانی که قبل از تصویب این قانون در خدمت دستگاه بود و قطع همکاری نموده‌اند صرفا برای یک بار نسبت به اعاده به خدمت آنها اقدام نمایند.

حال به نظر می رسد  دیگر روئسای فدراسیون ها تصمیم دارند با توجه به این قانون و ایجاد تبصره در سمت خود باقی بمانند. صادق فرجی و احمد ضیایی دو رییس فدراسیونی هستند که هنوز از سمت خود استعفا نداده اند و تصمیم دارند با تبصره ماده 60 در سمت خود بمانند.
به نظر می رسد با ایجاد چنین تبصره ای اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان عملا در همه ی رده های مدیریتی انجام شدنی نباشد و مدیران بازنشسته با ایجاد تبصره و ماده در سمت های خود بمانند.
 

256 43

نظر شما