شناسهٔ خبر: 29421022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی در قاین آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات گفت: دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر خراسان جنوبی یادواره سرداران و 2000 شهید استان با حضور 10 اثر نمایشی در شهر قاین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

عباس میرزنگوئی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با حضور 10 اثر نمایشی از شهرستان ‌های بیرجند، طبس، سرایان، نهبندان و قاین از صبح امروز با اجرای نمایش « مثل شیرین مثل فرهاد » به کارگردانی مجید شریعتی فر کار خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه در سه روز برگزاری این جشنواره، آثار نمایشی صبح و عصر به روی صحنه خواهد رفت ، اضافه کرد: پس از اجرای نمایش مذکور اثر نمایشی « پوتین های عمو بابا » به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی احسان محمدیان از بیرجند در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می رود و عصر امروز نیز 2 اثر نمایشی « خواب برهنه برف » به نویسندگی رضا گشتاسپ و کارگردانی مسعود رونقی از قاینات و نمایش «سیاوش وار» به نویسندگی و کارگردانی سید فاضل وزیری محبوب از شهرستان سرایان در سالن ارشاد اجرا خواهند داشت.
مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی گفت: روز یکشنبه 27 آبان نیز نمایش «سه شنبه بعد از ظهر » به نویسندگی حسین یوسفی و فاطمه مختاری و به کارگردانی حسین یوسفی در سالن ارشاد و نمایش «به وقت بر نگشتن» به نویسندگی علی حمیدیان فر و کارگردانی سید محمد حسین خراشادیزاده و امید شرکت از بیرجند در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می روند.
وی ادامه داد: نمایش « بی مرزی » به نویسندگی عباس جانفدا و کارگردانی امیر رضا هنرمند از شهرستان طبس و نمایش « من آن جا نیستم » به نویسندگی مهدی میر باقری و کارگردانی مصطفی مباشری از شهرستان بیرجند نیز عصر روز یکشنبه در سالن ارشاد اجرا خواهند داشت.
میرزنگویی افزود: صبح روز دوشنبه 28 آبان نمایش « نق شرمی » به نویسندگی فریده ابراهیمی و کارگردانی صادق عرب از شهرستان نهبندان و نمایش « تشت » به نویسندگی محسن حسین زاده و کارگردانی میثم صدرا از شهرستان بیرجند در سالن ارشاد و کانون فرهنگی پرورشی اجرای برنامه می شود.
مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با اشاره به این که داوری این جشنواره به عهده حسن دولت آبادی ، علی عابدی و رامتین خداپناهی از اساتید برجسته تئاتر کشور است ، گفت: اختتامیه دوازدهمین جشنواره ساعت 18 روز دوشنبه 28 آبان ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و اهالی تئاتر در سالن فرهنگ وارشاد اسلامی شهرقاین برگزار می شود.
وی ادامه داد: 2 اثر برتر به فستیوال تئاتر فجر که در تهران برگزار می شود راه خواهند یافت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات گفت: افتتاحیه جشنواره با غبارروبی گلزار شهدا بوده و بازدید از آثار تاریخی و ... در حاشیه این جشنواره خواهد بود.
دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی یادواره سرداران و 2000 شهید استان خراسان جنوبی به مدت سه روز در آمفی تئاتر مجتمع ارشاد شهر قاین برگزار می شود.
7218 * 6054

نظر شما