شناسهٔ خبر: 29420993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در سالگرد زلزله کرمانشاه صورت می‌گیرد

شادپیمایی عروسک‌های غول‌پیکر در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی

مهرواره شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر در سالگرد زلزله کرمانشاه در شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی برگزار می ‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در سالگرد زلزله کرمانشاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه طرح امدادرسانی فرهنگی خود، مهرواره شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر را در شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به مدت دو روز برگزار می‌کند. 

در جریان این مهرواره ۱۶ تا ۱۸عروسک از استان‌های ایلام، قم، مرکزی، آبادان، کرمانشاه و منطقه آزاد اروند، عروسک‌های غول پیکر تولیدی خود را به جمع مردم می‌فرستند تا با برنامه‌های متنوع فضای مفرحی را برای زلزله‌زدگان کرمانشاه ایجاد کنند.

در صبح فردا یکشنبه 27 آبان 1397 و در سالن ورزشی امام خمینی(ره) گروهی ۷۰ نفره از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای آیین عروسک باران خواه (بوکه باران) می‌پردازند؛ آیینی سنتی که از سال‌های دور به عنوان دعای باران از سوی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد.

علاوه بر این، گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در این مراسم اولین اجرای رسمی خود را به روی صحنه خواهند برد.

در مهرواره شادپیمایی عروسک‌های غول‌پیکر در استان کرمانشاه، استان‌های همدان، مرکزی، اصفهان، کردستان، لرستان، قم، خوزستان، ایلام، تهران و گلستان با ۳۰۰ عروسک در ابعاد و سبک‌های مختلف حاضر هستند تا پس از اجرای برنامه نمایش فیلم برای کودکان کرمانشاهی که چندی پیش در قالب پروژه امداد فرهنگی در همکاری مشترک کانون و فیلمیو برگزار شد، بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی، تفریحی در سالگرد زلزله کرمانشاه را رقم بزنند.

هم‌زمان با رویداد ملی شادپیمایی عروسک‌ها، از سوی خانه کتاب، تعداد یک‌هزار جلد کتاب به کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما