شناسهٔ خبر: 29419309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

50 درصد مدارس گیلان زیر پوشش المپیاد درون مدرسه ای هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: سال گذشته المپیاد درون مدرسه ای با حضور 123 هزار و 778 دانش آموز در هزار و 479 مدرسه استان اجرا شده که امسال این برنامه در نیمی از مدارس گیلان اجرا می شود و پیش بینی می شود180 هزار دانش آموز در آن شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای  در افتتاحیه پنجمین دوره المپیاد درون مدرسه ای که در دبستان شاهد پرندآور آستانه اشرفیه برگزار شد، گفت: در برگزاری این المپیاد ورزشی مشارکت همه جانبه مدیران مدارس ، دانش آموزان و سازمانهای مختلف در اجرای هر چه بهتر این طرح ملی موثر است. وی با اشاره به عارضه فقر حرکتی در بین دانش آموزان گفت: نهادینه کردن فرهنگ ورزش از دوران کودکی و استفاده از تغذیه سالم باعث می شود دانش آموزان در بزرگسالی تندرست باشند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: تهذیب نفس ، تحصیل و ورزش همراه با ارتقای علمی سبب پویایی دانش آموزان و در نهایت آموزش و پرورش می شود. جهان آرای  استفاده از ظرفیت های برون سازمانی را در کنار قابلیت های  آموزش و پرورش ضروری دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و وزارت ورزش و جوانان در پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت دانش آموزان ، یار و یاور آموزش و پرورش هستند. وی با اشاره به شرکت 4 میلیون و 500 هزار دانش آموز کشور در المپیادهای درون مدرسه ای گفت: ورزش ضمن اینکه سلامتی دانش آموز را تضمین می کند در پیشرفت فرآیند تحصیلی آنان تأثیر گذار است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان سخت کوشی و احترام به قوانین را از مزایای ورزش منظم دانست و بر ضرورت اجرای مستمر درس ورزش  و پرهیز از آموزش دیگر درسها در ساعت ورزش تأکید کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه به توجه مجلس به ورزش گفت: در برنامه ششم توسعه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی کشور 27 صدم بودجه کشور به تربیت بدنی اختصاص یافته است که این رقم شامل بودجه ورزش مدارس نیز می شود. محمد حسین قربانی با اشاره به تدوین بودجه سال 98 کشور خاطر نشان کرد: برای بودجه آموزش و پرورش 40 هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده که امیدواریم در کمیسیون تلفیق به تصویب برسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرروش استان گیلان هم در مراسم ششمین المپیاد درون مدرسه ای گفت: ارتقای سلامت دانش آموزان، شناسایی استعدادهای ورزشی، نهادینه شدن فعالیت های ورزشی در مدارس و ایجاد انگیزه و رقابت سالم از اهداف این المپیاد ورزشی است. فرّحسینی با اشاره به مراحل مختلف این المپیاد خاطرنشان کرد: المپیاد درون مدرسه ای، المپیادبین مدارس، المپیاد استانی و المپیاد قهرمانی کشور از مهمترین فعالیت های ورزش مدارس است.

رژه تیم های شرکت کننده شامل رشته های : شطرنج، طناب زنی، ورزش های بو می ، دو و میدانی ، بسکتبال و والیبال  و همچنین افروختن مشعل المپیاد درون مدرسه ای از بخش های دیگر این برنامه بود.

 

 

نظر شما