شناسهٔ خبر: 29419057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مقام ارشد ترک:

سر خاشقجی در ریاض است

یک منبع مسئول ترک اطلاعات جدیدی از سرنوشت جسد روزنامه‌نگار مقتول سعودی در کنسولگری استانبول افشا کرد که مقام‌های ترکیه به آنها دست یافته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آنلاین، یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که سر «جمال خاشقجی،» روزنامه‌نگار مقتول سعودی به ریاض منتقل شده و بقیه اعضای جسد در ترکیه دفن شده است.

وی تأکید کرد که تیم تحقیقاتی ترکیه به نمونه‌­هایی مبنی بر دفن جسد دست یافته است اما مقام‌­های ترکیه نیازمند پاسخ رسمی سعودی‌ها در توضیح سرنوشت جسد و چگونگی دفن آن هستند.

این مقام مسئول گفتکه راهی که تیم ترور سعودی پس از قتل و تکه تکه کردن جسد خاشقجی برای انتقال سر وی به ریاض انتخاب کردند،‌ مشخص نیست اما چمدان و هواپیمای شخصی «ماهر المطرب» نگهبان شخصی ولیعهد سعودی و یکی از عاملان اصلی جنایت قتل این روزنامه‌نگار به دلیل در اختیار داشتن مجوز سفر دیپلماتیک، ‌در فرودگاه آتاتورک هنگام بازگشت به ریاض مورد بازرسی قرار نگرفت.

منبع مذکور تأکید کرد: «اطلاعاتی که مقام­‌های ترکیه در دست دارند و تعدادی از رهبران جهان و دستگاه­‌های امنیتی بین‌المللی نیز در جریان آن­ها قرار گرفته­‌اند،‌ تمام این افراد را تحت تاثیر شدید روحی این جنایت وحشتناک قرار داده است». وی تأکید کرد که آنکارا اطلاعات فراوانی در اختیار دارد که هنوز آنها را فاش نکرده است.

این منبع ترک در ادامه افزود:‌ «اطلاعات موجود مبنی بر انتقال سر جمال خاشقجی به ریاض دلیل محکومیت جدید علیه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است. به ویژه اینکه این اطلاعات تأکید می­‌کند ارسال سر جسد به ریاض و تسهیل روند آن با دستور مقام‌­های سطوح بالا صورت گرفته است که این اقدام نیز در راستای اثبات انجام عملیات بوده چرا که در غیر این صورت باید به همراه اعضای دیگر جسد دفن می­‌شد».

دادستان کل عربستان در تلاش برای تبرئه ولیعهد سعودی اعلام کرد که رئیس تیم گفت‌وگو با خاشقجی مسئول اصلی قتل وی است. وی به نام این مسئول اشاره‌ای نکرده است/ این هشتمین روایت رسمی عربستان از موضوع قتل خاشقجی است.

وی افزود: «جسد مقتول توسط عاملان قتل تکه‌تکه شده و به ساختمانی بیرون از کنسولگری منتقل شده است».

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه برخی اظهارات دادستان کل سعودی را راضی کننده ندانست و بر لزوم افشای نام حقیقی عاملان جنایت تأکید کرد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما