شناسهٔ خبر: 29418138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به استان تزریق شد

خبرگزاری صداوسیما

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی بخشی از زیرساخت‌های آسیب‌دیده در سر پل ذهاب خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبر گزاری صدا وسیما مرکزکرمانشاه علیرضا محمدی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال امسال برای بازسازی بخشی از زیرساخت‌های آسیب‌دیده شهرک‌ها و نواحی صنعتی زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، اسلام‌آباد غرب و ثلاث‌باباجانی در قالب هشت پروژه شامل بازسازی زیرساخت‌های آب، گاز، فاضلاب و معابر در نظر گرفته شده است.
محمدی با بیان اینکه تاکنون هفت میلیارد ریال از اعتبار مصوب شده مذکور تخصیص یافته است افزود: این طرح‌ها دارای میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۱۵ درصد هستند.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان، همزمان با آواربرداری با تلاش و پیگیری مستمر و ترغیب و همراهی واحد‌های صنعتی به بازفعالسازی و راه‌اندازی مجدد، حداقل ۲۰ طرح و واحد صنعتی با کمک این شرکت به طور مجدد راه‌اندازی شده و تولید را نیز آغاز کرده‌اند.
محمدی خاطرنشان کرد: مجموع اشتغال واحد‌هایی که به چرخه تولید بازگشته‌اند حدود ۳۰۰ نفر است که ۵۰ درصد از این تعداد بیمه هستند.
محمدی گفت: کمک بلاعوض نقدی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به تمامی طرح‌ها و واحد‌های صنعتی آسیب‌دیده مستقر در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب به منظور کمک به بازسازی آن‌ها پرداخت شد.
وی از برآورد خسارت و همراهی و مساعدت در فرآیند ثبت خسارت‌ها خبرداد و افزود: پرونده مستقلی برای هر یک از طرح‌ها و واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سرپل‌ذهاب تشکیل شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: حدود دو سوم از اعتبارات تعیین شده برای زیرساخت‌های آسیب‌دیده شهرک‌های صنعتی مناطق زلزله‌زده تخصیص نیافته است.

نظر شما