شناسهٔ خبر: 29418100 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر آموزش‌وپرورش:

ایجاد ۱۰۰۰۰ کلاس اسباب‌بازی در ۱۰ استان کشور در سال تحصیلی جاری

وزیر آموزش‌وپرورش در آئین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی استفاده از اسباب‌بازی را باعث تسهیل و تسریع در یادگیری دانست و افزود؛ در سال تحصیلی جاری ده هزار کلاس اسباب‌بازی در ده استان دایر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در آئین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن حجاب تهران با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، اظهار کرد: امروز اسباب‌بازی یکی از تجهیزات آموزشی در نظام‌های آموزشی به کار گرفته می‌شود و صرفاً سرگرمی نیست.

وی افزود؛ یادگیری با اسباب‌بازی سرعت یادگیری را افزایش می‌دهد و تسهیل و تسریع در یادگیری از کارکردهای اسباب‌بازی‌ها است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مهارت‌های ذهنی و اجتماعی بچه با به‌کارگیری اسباب‌بازی‌ها اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد؛ آن‌ها در حین بازی کردن با اسباب‌بازی‌ها، مهارت‌ها را می‌آموزند و تمرین تحمل و صبر در برابر دوستان را فرامی‌گیرند.

بطحایی خاطرنشان کرد: امروز اسباب‌بازی‌ها حامل فرهنگ هستند و هر اسباب‌بازی خارجی فرهنگ کشورش را نیز وارد بازی بچه‌ها می‌کند لذا به همین علت است که اصرار بر تولید داخلی داریم تا فرهنگ خودمان را به فرزندانمان بیاموزیم.

وی اضافه کرد: استفاده از اسباب‌بازی در فرآیند یادگیری و یاددهی باید با جدیت پیگیری شود و نوع نگاه ما به نسبت به آن باید اصلاح شود ۰

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: اینکه بچه‌ها با اکراه به یادگیری می‌پردازند نبود شادی و نشاط در فرآیند یاددهی _ یادگیری است لذا استفاده از اسباب‌بازی می‌تواند یادگیری را بانشاط همراهی کند.

وی ادامه داد: یکی از رویکرد جدید آموزش‌وپرورش، استفاده از اسباب‌بازی در فرآیند تعلیم و تربیت است، لذا در سال تحصیلی جاری در ۱۰استان کشور، ده هزار کلاس اسباب‌بازی‌ها در مدارس دایر خواهیم کرد تا دانش آموزان با استفاده از اسباب‌بازی‌ها به یادگیری بانشاط بپردازند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: امید است در سال تحصیلی، اسباب‌بازی‌ها به‌عنوان ابزار آموزشی به کار گرفته شوند تا یادگیری بهتر انجام شود.

 وی آموزش‌وپرورش را نیازمند چنین فناوری دانست و اعلام کرد: اسباب‌بازی خارجی در بازار بسیار زیاد است و تولیدات داخلی به‌ندرت در بازار پیدا می‌شود بنابراین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند با تقویت تولیدکنندگان داخلی و همچنین حمایت دولت از این صنعت گام مؤثری در تقویت تولیدات داخلی اسباب‌بازی بردارد.

 مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: این جشنواره با دو رویکرد فروش و عرضه انواع اسباب‌بازی دایر شده است.

فاضل نظری تصریح کرد: ۸۶شرکت تولیدکننده اسباب‌بازی بیش از ۱۳۰۰نوع از محصولات خود را در این جشنواره عرضه کرده‌اند که البته همه محصولات ایرانی است.

وی افزود: تقویت صنعت اسباب‌بازی می‌تواند در ارزآوری مؤثر باشد بنابراین نظام ملی نوآوری در حوزه فناوری احتیاج به نگاشت نهایی دارد تا ارکان آن کنار هم قرار گیرند و ما بتوانیم گام‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

نظری گفت؛ تأسیس یک‌رشته دانشگاهی می‌تواند از دستاوردهای این جشنواره باشد

 

نظر شما