شناسهٔ خبر: 29417886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

جان کری حضور در انتخابات ۲۰۲۰ را منتفی نمی‌بیند

صاحب‌خبر -

وزیر خارجه سابق آمریکا تاکید دارد که به علت تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس، مردم جانشان را از دست خواهند داد.

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: مردم جانشان را از دست خواهند داد و دلیل آن تصمیمی است که دونالد ترامپ گرفته است. فرزندان من، نوه‌های من با جهان بسیار سختی مواجه می‌شوند و علت آن اقدامات دونالد ترامپ است.

کری می‌گوید، اقدامات ترامپ را به خود نمی‌گیرد و حسی که خود او از توافق پاریس داشته است "بسیار بهتر" از آن است که مردم فکر می‌کنند. او خاطرنشان کرد، خروج ترامپ تاثیر در 194 کشوری که با محدود سازی انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی موافقت کردند، نمی‌گذارد.

جان کری همچنین با اشاره به خروج ترامپ از توافق برجام گفت، کشورهایی نظیر فرانسه، انگلیس و روسیه با وزیر خارجه ایران مذاکراتی داشته‌اند تا نحوه تداوم این توافق هسته‌ای مورد ارزیابی قرار بگیرد.

رئیس سابق دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: من برای جهان متاسفم. من برای کشورم متاسفم که مضحک به نظر می‌رسد. در طول زندگی‌ام متوجه شده‌ام که این کار دشواری است، کار سیاست سخت است، اینکه بالا و پایین دارد و اگر شما اتفاقات را به خودتان بگیرید نمی‌توانید دوام بیاورید.

کری که سال 2004 نامزد دموکرات‌ها برای پست ریاست جمهوری بود، مکررا در طول ریاست جمهوری ترامپ از او انتقاد کرده است. او پیشتر درباره احتمال شرکت در انتخابات 2020 و به چالش کشیدن ترامپ گمانه‌زنی کرده بود و در مصاحبه با گاردین هم آن را رد نکرد.

برچسب‌ها:

نظر شما