شناسهٔ خبر: 29417156 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

هواشناسی: بارش ها از ابتدای سال تا دیروز 80 درصد بیشتر از نرمال است

صاحب‌خبر -
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی کشورگفت: میزان بارش در کشور از ابتدای سالجاری تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 80.2 درصد بیشتر از حد نرمال بوده است.
 
 
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی کشورگفت: میزان بارش در کشور از ابتدای سالجاری تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 80.2 درصد بیشتر از حد نرمال بوده است.
 
مسعود حقیقت رو شنبه پافزود: میانگین بارش در کشور از اول سال 97 تا روز گذشته 42.4 میلیمتر و در مدت مشابه سال گذشته 11.3 میلیمتر است، همچنین در مدت مشابه بلندمدت 30 ساله بارش ها 23.6 میلیمتر بوده است.
وی اظهار داشت: تهران از یکشنبه هفته گذشته تا دیروز ( جمعه) 32.4 میلیمتر بارش داشت و به غیر از استان های سیستان و بلوچستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان در بقیه استان ها بارش طی 55 روز گذشته بالاتر از نرمال بوده است.
حقیقت گفت: همچنین آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز بارش پراکنده در شمال شرق کشور رخ می دهد و به تدریج این سامانه از کشور خارج و تا نیمه های هفته جاری جوی آرام و پایدار در بیشتر نقاط کشور حاکم خواهد بود و فقط در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می دهد.
وی افزود: از روز سه شنبه سامانه جدیدی از سمت جنوب غرب وارد کشور می شود که به تدریج برای مناطق جنوبی و مرکزی بارش ها آغاز می شود.
 
*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی افزود: طی چند روز آینده در تهران پدیده جوی خاصی نخواهیم داشت، کمینه دمای امروز صبح پایتخت 6 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای دیروز تهران 11 درجه بود که بیشینه امروز به 16، فردا 15 و پس فردا به 14 درجه سانتیگرادخواهد رسید.
حقیقت گفت: دیروز راسک با 36 درجه و کوهرنگ و آبعلی با دمای منفی 2 گرمترین و سردترین نقاط کشور بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما