شناسهٔ خبر: 29417120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چین همچنان بزرگترین دارنده اوراق قرضه خزانه داری آمریکاست

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش خبرگزاری شین هوا ، چین همچنان اصلی ترین خریدار اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا است.
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد میزان اوراق قرضه ای که دولت چین از وزارت خزانه داری آمریکا در اختیار دارد سپتامبر گذشته به پائین ترین حد خود رسید با این حال این کشور آسیایی همچنان اصلی ترین دارنده اوراق قرضه آمریکا است.
چین در ماه سپتامبر یک هزار و یکصد و پنجاه و یک میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار داشت که البته نسبت به ماه پیش از آن سیزده میلیارد و هفتصد میلیون دلار کمتر بود.
ژاپن نیز که دومین دارنده اوراق قرضه آمریکا است از کاهش میزان این اوراق خبر داد. میزان اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا که توکیو در اختیار دارد از یک هزار و سی میلیارد دلار در ماه ژوئیه به یک هزار و بیست و هشت میلیارد دلار در ماه سپتامبر رسید که بیشترین کاهش را در یک سال اخیر نشان می دهد.
از زمانی که کنگره آمریکا در دسامبر گذشته لایحه اصلاحات مالیاتی مبتنی بر کاهش مالیات بر شرکتها را تصویب کرد، واشنگتن انتشار اوراق قرضه بانک خزانه داری خود را افزایش داد. برخی تحلیلگران بر این عقیده هستند که این کار می تواند تعادل میان عرضه و تقاضا را بر هم زند.
رای دالیو موسس بریجواتر که بزرگترین صندوق پوشش ریسک در جهان محسوب می شود، روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه سی ان بی سی اعلام کرد:" تحت تاثیر کاهش مالياتها و کسری بودجه، ما باید اوراق قرضه بیشتری بفروشیم و در این شرایط آمریکا قادر به جذب و مصرف این مقدار اوراق قرضه نیست."

نظر شما