شناسهٔ خبر: 29416330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پذیرفتن ولایت حضرت حجت(ع) با امور ظاهری قابل قبول نیست

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پذیرفتن ولایت حضرت حجت(ع) به امور ظاهری مثل برگزاری جشن و تبریک این روز نیست، گفت:باید رفتار و عمل انسان با مکتب ایشان سنخیت داشته باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در جمع روسای کلانتری های خراسان جنوبی اظهار داشت: بصیرت به معنای واقع بینی است.

وی با بیان اینکه بسیاری ظواهر امور را همه یکسان می بینند اما اهل دقت و بصیرت امور را متفاوت خواهند دید، بیان کرد: در مسئله ولایت حضرت حجت(ع) نیز همین گونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در ظاهر این امر همه به هم بزرگداشت این روز را تبریک می گویند، افزود: این امر خوب و مقدسی است اما اینکه با حفظ همه این ظواهر قابل قبول باشیم، معیار خاص خود را دارد.

عبادی با تأکید بر اینکه معیار قبولی در این امر سنخیت است، عنوان داشت: وقتی قبول می افتیم که با آرمان های آن مکتب و آن امام سنخیت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی به موقع نماز و روز می گیرند، بیان داشت: اما این ها تعیین کننده نیست بلکه طبق روایات اگر می خواهید خودت را ارزیابی کنید باید ببینید قطب نمای قلب به کجا متمایل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر قلب انسان اندیشه، سخن و راه های پاک را جذب می کند با دین و مکتب او سنخیت دارد.

عبادی با تأکید بر اینکه در مسئله ولایت نیز همین گونه است، افزود: همه دم از ولایت از امام علی (ع) می زنیم اما خود آن حضرت می فرماید: «هر پیروی پیشوایی دارد و پیشوای او کسی است که به او اقتدا می کند»

کسانی که حرف های دشمن را تکرار می کنند منافع غیرخدایی دارند

وی اضافه کرد: ممکن است فردی شعار امام علی(ع) بدهد اما کار او کار معاویه باشد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه انسان از هر کسی پیروی کند امامش نیز همان است، عنوان داشت: اگر انگلیس، فرانسه و آمریکا پیروی می کند پیس امامش نیز همان ها هستند هرچند برای امام علی(ع) و مکتبش جشن بگیرد.

عبادی ادامه داد: اگر امروز عده ای شعار می دهند و حرف های صهیونیسم و آمریکا را تکرار می کنند به دلیل این است که آن ها به دنبال منافعی هستند که خدایی نیست.

وی با بیان اینکه اگر خدا را دوست دارید ملاک دوست داشتن خدا تبعیت از فرستاده خداست، بیان کرد: کسی با امام زمان(ع) می تواند سنخیت پیدا کند که هیچ انگیزه ای جز انگیزه الهی محرکش نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: امام زمان(عج) می خواهد حق مردم و حقوق مردم رعایت شود و اگر این چنین کردیم با مکتب ایشان سنخیت داریم.

برگزاری دوره های بصیرتی ویژه کارکنان ناجا

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: دوره های غیرمتمرکز بصیرتی با هدف ارتقاء سطح فکری و نوع رفتار با مردم ویژه کارکنان ناجا برگزار می شود.

سرهنگ سعید بخشی از نیروها در قم و برخی در مراکز استان ها این دوره های بصیرتی را فرا می گیرند، بیان کرد: در حال حاضر نیز برخی از کارکنان در قالب دوره های نسیم معرفت به همراه خانواده های خود به مشهد اعزام و دوره های بصیرتی را در این شهر فراخواهند گرفت.

وی بیان داشت: کارکنان نیروی انتظامی خراسان جنوبی کارنامه درخشانی در عرصه های خدمت رسانی داشته و در صحت کاری و عمل سرامد نیروهای انتظامی کشور هستند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در محیط اغواگری که دشمنان به دنبال انحراف افکار عمومی و ایجاد اختلال هستند نیروهای ما با سلب آسایش از خانواده خودشان از مردم در مقابل هجمه های دشمن حفاظت می کنند.

نظر شما