شناسهٔ خبر: 29416176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سالروز ورود حضرت معصومه (س) و «روز قم»

بیست و سومین روز از ماه ربیع الاول به عنوان «روز قم» نامگذاری شده است؛ روزی که می تواند روزی خاطره انگیز برای مردم این شهر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، در همین چند روز اخیر با حضور اعضا در سالن جلسات ساختمان اداری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

البته دیرزمانی است که بحث های گوناگون درباره اهمیت این شورا و میزان تأثیرگذاری آن مطرح شده و می شود؛ از یک طرف باید گفت که حضور مسئولانی مانند استاندار یا تولیت آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (س) نشان می دهد که این شورا، شورایی مهم است و البته از طرف دیگر برخی منتقدان بر این باورند که این شورا هنوز نتوانسته است تأثیرگذاری حداکثری خود را ایفا کند. البته دبیرخانه شورا در پاسخ به این انتقادات همواره بر این نکته تأکید کرده است که شورای فرهنگ عمومی استان، یک شورای مشورتی است که مصوّبات آن به نهادها و دستگاه های مختلف ابلاغ می شود و آن دستگاه ها و نهادها بر اساس شرح وظایف خود باید این مصوّبات را اجرایی کنند.

با همه این اوصاف این شورا همچنان به حیات خود ادامه می دهد و امیدوار است تا بتواند بیش از پیش مفید فایده باشد.

و اما یکی از مصوّبات مهم جلسه شب گذشته، نامگذاری روزی در تقویم به نام «روز قم» بود. این شورا در این جلسه خود، بیست و سومین روز از ماه ربیع الاول را به عنوان سالروز ورود تاریخی حضرت فاطمه معصومه (س)، «روز قم» نامگذاری کرد

در این باره، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در بخشی از این جلسه بیان داشت: هجرت حضرت معصومه (س) نقطه عطفی در تاریخ ایران و قم به شمار می رود و تقریباً یک سال پس از هجرت امام رضا (ع) صورت گرفته است. اکنون قم به برکت این هجرت و حضور، جایگاه مذهبی ویژه‌ ای دارد و به‌ عنوان مرکز علمی و فرهنگی شیعیان شناخته می‌شود که همه این امور به دلیل برکت حضور حضرت معصومه (س) در این شهر بوده است.

 و اما از آن جا که تا بیست و سومین روز از ماه ربیع الاول، زمانی زیادی باقی نمانده است؛ می توان امیدوار بود که این نامگذاری مبارک، بیست و سومین روز از ماه ربیع الاول امسال یعنی دهم آذر ماه سال جاری را به روزی خاطره انگیز در حافظه تاریخی مردم قم ثبت کند.

در این باره ضروری است تا همه نهادها و دستگاه های استان با همه ظرفیت خود به صحنه بیایند و بیش از سال های گذشته، این روز را گرامی بدارند.


انتهای پیام/

 

نظر شما