شناسهٔ خبر: 29415608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفت و گو با ایرنا:

بیست و نهمین دوره مسابقات «رفاقت مهر» برگزار می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری «رفاقت مهر» ویژه دختران و پسران جوان و برگزیده استان های سراسر کشور از چهارم تا 14 آذر 97 به میزبانی استان یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهاب الدین صابونچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرا و برگزاری این دوره از مسابقات کشوری رفاقت مهر به صورت جداگانه میزبان دو گروه از دختران و پسران برگزیده استان های سراسر کشور هستیم.
وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات کشوری شرکت کنندگان در یک اردوی کویرنوردی شرکت خواهند کرد که هدف از آن کسب آمادگی های لازم و توان افزایی اعضای جوان و آشنایی آنان با این شرایط مختلف آب و هوایی و چگونگی بقا و حضور در مناطقی همچون جنگل، کوهستان و کویر است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر توضیح داد: در اجرا و برگزاری این دوره از مسابقات کشوری تغییراتی در آیتم های امتیازبندی و داوری این مسابقات لحاظ شده و سعی کرده ایم که بحث بشردوستی را در کنار مهارت های امدادی جدی تر بگیریم و امتیازات ویژه ای به آن بدهیم تا در انتخاب استان برگزیده این دوره از مسابقات تاثیرگذارتر باشد؛ چرا که برای ما مهم و حیاتی است که اعضای جوان هلال احمر بدانند که اصل اول از اصول هفتگانه جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر اصل بشردوستی است و ارائه خدمات امداد و نجات یکی از مصادیق بشردوستی است.
صابونچی با بیان اینکه برگزاری مسابقات کشوری رفاقت مهر به عنوان یکی از باسابقه ترین طرح های سازمان جوانان با هدف تحقق اهداف، اصول و ارزش های فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر انجام می شود، اضافه کرد: ایجاد زمینه های دوستی و مهربانی بین اعضای جوان این سازمان، پرورش روحیه تلاش، سازندگی، تعاون، تعهد و کار دسته جمعی و داوطلبانه، شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه های اعضا نیز از جمله اهداف و رویکردهای مهم درنظرگرفته شده در اجرا و برگزاری مسابقات کشوری رفاقت مهر است.
وی تصریح کرد: همچنین ایجاد شخصیت متعادل با عنایت به علایق و نیازمندی های متفاوت اعضا در راستای اعتلای فرد و جامعه، کمک به ارتقای توانمندی های علمی، معنوی و معرفتی اعضا برای انجام فعالیت های امدادی و عام المنفعه، ایجاد رقابت سالم و غنی سازی اوقات فراغت در قالب شناخت و آموزش فرهنگ، هنر، آداب، رسوم و سنن مطلوب جامعه ‌اسلامی و پرورش روحیه مشارکت جویی، مسئولیت پذیری، تعامل و همدلی در بین اعضا از دیگر اهداف این مسابقات کشوری است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خصوص اصول و ضوابط اجرای بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر نیز خاطرنشان کرد: توجه به اصل کانون محوری و تکریم شخصیت اعضا، جلب مشارکت و همکاری آگاهانه و فعال اعضا، مربیان، والدین و ارگان ها و سازمان های مرتبط از موارد مهم در اجرای و برگزاری این مسابقات است.
صابونچی اظهار داشت: کارآمدی و اثربخشی برنامه ها و فعالیت ها، بهره گیری از شیوه های غیرمستقیم و تجربه های سازنده برای انتقال مفاهیم، توجه به سهولت، صرفه جویی و جامعیت برنامه ها، توجه به این اصل که مسابقه یک وسیله است نه هدف و تاکید بر آموزش قبل و بعد از اجرای مسابقه نیز سایر اصول و سیاست های مورد توجه در اجرا و برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر در استان یزد است.

* تمرین زلزله در مدارس و خوابگاه های دانشجویی برگزار می شود
وی با اشاره به اینکه هفتم آذر ماه نیز در سراسر کشور تمرین زلزله در مدارس را در دستور کار داریم، افزود: این تمرین سراسری با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور برگزار خواهد شد که طی آن سازمان جوانان جمعیت هلال احمر حضور جدی، پررنگ و تاثیرگذار خواهد شد و کانون های دانش آموزی و معاونت جوانان هلال احمر در استان و شهرستان ها پای کار هستند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، گفت: برای نیمه دوم آذر ماه هم پیش بینی کرده ایم که تمرین زلزله و امداد در خوابگاه های دانشجویی برگزار شود که هماهنگی آن با وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام شده و این تمرین به بهانه روز 16 آذر روز دانشجو در سراسر کشور انجام خواهد شد.
سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نهادی مردمی و تخصصی در امور جوانان است که با انجام مطالعات راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی هدایتی و تربیتی جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم های ورزیده سازماندهی می کند تا بتوانند از طریق انجام فعالیت های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل و امور خود و جامعه را به طور موثری اداره و هدایت کنند.
این سازمان داوطلب محور، اصول مدار و دارای تعامل سازنده با جهان است که با ترویج روحیه بشردوستی، ایثار، تعاون، سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری در میان جوانان، ظرفیت آن ها را برای افزایش برخورداری انسان ها از کرامت، سلامت، محیط زیست سالم، صلح و احترام به کار می گیرد.
اجتمام**7029*1834

نظر شما