شناسهٔ خبر: 29415300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نارس بودن 10 درصد نوزادان جهان

نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس بخش نوزادان مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) تبریز گفت: 10 درصد تولدها در جهان، زودتر از ۳۷ هفته و نارس هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر «محمد باقر حسینی» در مراسم گرامیداشت روز جهانی نوزاد نارس اظهار کرد: ۱۷ نوامبر به‌عنوان روز جهانی نوزاد نارس شناخته می‎شود، این روز برای جلب توجه مسئولان و دست‌اندرکاران به این موضوع مطرح شده و نماد نوزاد نارس رنگ بنفش و یک قرارداد جهانی است. 

وی افزود: به همت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اقدامات و تحول خوبی در عرصه مراقبت از نوزادان نارس در سال‌‏های اخیر رخ داده است، تولدهای پرخطر استان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا انجام می‎شوند، ۵۰ تخت ان‌آی‌سی‌یو و 30 تخت نوزادان داریم و مراقبت‎های استانداردی را در سطح کشور انجام می‌د‏هیم، این خدمات در مرکز آموزشی درمانی کودکان و طالقانی نیز ارائه می‎شوند که در مرکز الزهرا حرفه‏‌ای‌‏تر است. 

رئیس بخش نوزادان مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) تبریز اظهار کرد: برای حمایت از نوزادان نارس، به امکانات خاصی برای حمایت از این بچه‌‏ها نیاز است، سطح هوشی و رشد و تکامل این نوزادان برای بسیارمهم است، اگر مراقبت ما از همان روزهای نخست خوب و بر اساس اصول علمی باشد، این بچه‏‌ها مشکلی در آینده نخواهند داشت، نگاه ما مراقبت مادر و نوزاد محور است و تمهیداتی در نظر گرفته می‌‏شود تا مسایل تغذیه‌‏ای و تنفسی نوزادان در بهترین شرایط ممکن برطرف شوند. 

حسینی ادامه داد: واحدهایی مثل «تی پی ان» و بانک شیر مادر برای نخستین بار در کشور در بیمارستان الزهرا بنیان‌گذاری شد، در این مرکز مادران اجازه حضور در آی‌سی‌یو در کنار نوزادشان را دارند و ما از این حضور مادران استقبال می‎کنیم تا مادران نیز شریک کار ما باشند، چون مراقبت‌‏های امروز ما در سرنوشت آینده بچه‌‏ها تاثیر دارد. رویکرد ما مراقبت از این نوزادان این است که بچه در سن پنج سالگی از نظرهوشی وضعیت خوبی داشته باشد.   

در پایان این مراسم از شماری از مادران اهداکننده شیر و تیم پزشکی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما