شناسهٔ خبر: 29415098 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اساس کار هلال احمر فعالیت‌های داوطلبانه است

مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با حضور دکتر پیوندی؛ رئیس جمعیت هلال احمر برگزار و تاکید شد : اساس کار هلال احمر فعالیت‌های داوطلبانه است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، علی اصغر پیوندی در مراسم تکریم حبیب درگاهی؛ سرپرست سابق سازمان داوطلبان و معارفه محمد نصیری؛ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تبریک فرارسیدن آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) گفت: لازم است از زحمات سرپرست سابق سازمان داوطلبان در مدت مسئولیت تشکر و قدردانی کنم.
وی درباره انتصاب محمد نصیری به عنوان رئیس سازمان داوطلبان، افزود: وی در دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر سال های متعددی به صورت مستمر با داوطلبان و خیرین در ارتباط بوده و امیدواریم وجود وی برای سازمان داوطلبان منشأ خیر و برکت باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه رئیس سازمان داوطلبان می‌تواند با توکل بر خدا، رفاقت و همدلی با همکاران و استفاده از توانمندی‌های خود به موفقیت‌های بیشتری دست یابد، ادامه داد: جمعیت هلال احمر؛ سازمانی مردم نهاد است که برای رفع مشکلات مردم در حوادث ورود می کند، اساس کار این جمعیت داوطلبانه است و مردم برای این جمعیت بسیار حائز اهمیت هستند.
پیوندی اصل اولیه و اساس کار در جمعیت هلال احمر را انجام فعالیت های داوطلبانه دانست و تاکید کرد: جمعیت هلال احمر و سازمان داوطلبان از اعتبار و احترام خوبی در میان مردم جامعه برخوردارند، بنابراین می توان با افزایش سطح مشارکت مردم در انجام فعالیت های داوطلبانه در جهت حل مشکلات جامعه گام های بیشتری برداشت.
وی یادآور شد: لازمه تحقق شعار اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان، واگذاری کار مردم به خود مردم است که اگر سازمان داوطلبان در تحقق این شعار گام بردارد اهداف استراتژیک هلال احمر را تامین کرده است.

نقش و فعالیت داوطلبان در جامعه پررنگ‌تر می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه لازم است نقش داوطلبان در جامعه پررنگ‌تر شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ خدمات داوطلبانه را در میان مردم نهادینه کنیم باید به دنبال راهکارهای جدید باشیم، به عنوان مثال داوطلبانی وجود دارند که می‌توانند در هفته چند ساعت از وقت خود را بر اساس شغل، مهارت و توانمندی به مردم به صورت داوطلبانه خدمات ارائه دهند، اگر بتوانیم از این موضوع نهایت بهره را ببریم، گام بزرگی در جهت توسعه فعالیت های داوطلبانه برداشته ایم.
وی ادامه داد: سازمان داوطلبان می تواند در جذب نیروهای داوطلب و فعالیت افراد متقاضی کارهای داوطلبانه، مهارت، موقعیت و سن افراد را در نظر بگیرد و با استفاده از فناوری های نوین می توان این کار را بهینه سازی کرد.
پیوندی به وجود ۲ میلیون نیروی داوطلب هلال احمر در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: می توان از ظرفیت نیروهای داوطلب موجود و فعال سازی آن ها در کشور برای انجام فعالیت های داوطلبانه، بشردوستانه و خیرخواهانه استفاده کرد.

وی آموزش به افراد متقاضی ارائه خدمات داوطلبانه را امری مهم بیان کرد و گفت: می‌توان با مشارکت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با سازمان داوطلبان، آموزش هایی را به صورت رایگان برای تربیت نیروهای داوطلب ارائه کرد تا بتوان از این افراد در خدمت به افراد جامعه در زمان های عادی و همچنین در زمان وقوع بحران استفاده کرد.

پیوندی درباره پتانسیل زنان خانه‌دار به عنوان نیروی داوطلب در کشور، گفت: شاید در این سال ها آن طور که باید به فعالیت‌های داوطلبانه زنان، مخصوصا زنان خانه‌دار توجه نشده باشد، بنابراین لازم است در این زمینه مطالعاتی انجام شود تا از ظرفیت زنان خانه‌دار به عنوان هسته مرکزی خانواده در جهت توسعه فعالیت های داوطلبانه استفاده بیشتری کرد.

از نذر آب تا انعقاد تفاهم نامه با مجمع خیرین

حبیب درگاهی؛ سرپرست سابق سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هم با تشکر از حسن نظر رئیس جمعیت در مدت فعالیت به عنوان سرپرست سازمان داوطلبان اقدامات انجام شده در ۹ ماه گذشته را مرور کرد.
وی در این زمینه اظهارداشت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی سازمان داوطلبان، اجرای طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان بود؛ چرا که بعد از ۵۰ سال اولین باری بود که سازمان داوطلبان به صورت عملیاتی به یک استان ورود می‌کرد.
وی ادامه داد: داوطلبان متخصص هلال احمر در قالب اجرای طرح نذر آب اعزام کاروان های سلامت به ۱۹شهرستان به مردم محروم خدمات درمانی و بهداشتی لازم را ارائه کردند.
سرپرست سابق سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تفاهم نامه با مجمع خیرین کشور را نیز از جمله اقدامات مهم در طول دوران تصدی مسئولیت خود دانست و در راستای اجرایی شدن این تفاهم نامه افزود: با مشارکت مجمع خیرین کشور، در یک روستا اقدامات خوبی انجام شد؛ حتی در استان کرمان مقرر شده تا تعدادی واحد مسکونی برای کپرنشینان ساخته شود.

خوشنامی هلال احمر ثمره تلاش کارکنان است

در ادامه محمد نصیری؛ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تشکر از اعتماد رئیس جمعیت هلال احمرگفت: مسئولیت‌ها و پست ها، امانت هایی هستند که به افراد سپرده می‌شود و هر فردی باید امانتی را که برعهده می‌گیرد به بهترین نحو انجام داده و به مدیر بعد از خود تحویل دهد.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر و سازمان داوطلبان، از جمله مهم‌ترین نهادهای خوشنام در میان مردم جامعه هستند و این خوشنامی ثمره تلاش کارکنان این سازمان در طول سال های متوالی بوده است، بنابراین باید از حضور و تجارب این افراد در حوزه‌های مختلف بهره برد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ظرفیت استفاده از نیروهای داوطلب برای این جمعیت حائز اهمیت است، اذعان کرد: هیچ یک از ارگان های مردم‌نهاد ظرفیت استفاده از نیروی داوطلب را بنابر محدودیت های قانونی ندارد، اما ما می‌توانیم از ظرفیت قانونی استفاده از نیروهای داوطلب استفاده کنیم و نیروهای داوطلب خود را در اختیار سایر نهادها قرار دهیم.

راه اندازی دفاتر مجمع خیرین کشور در ۳ استان

در این جلسه رئیس و برخی از اعضای مجمع خیرین کشور نیز حضور داشتند. حبیب اله بوربور؛ رئیس مجمع خیرین کشور نیز با قدردانی از زحمات سرپرست سابق و تبریک به رئیس جدید سازمان داوطلبان اظهارامیدواری کرد فعالیت های خیرخواهانه با قوت بیشتری در سازمان داوطلبان توسعه یابد.
وی درباره راه‌اندازی دفاتر این مجمع با مشارکت سازمان داوطلبان نیز گفت: دفاتر مجمع خیرین کشور در استان های تهران گیلان و مشهد راه اندازی شده و اقدامات لازم برای راه اندازی ۵ دفتر دیگر نیز در حال انجام است.
 

نظر شما