شناسهٔ خبر: 29413273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حاجی بابایی:

به صفر رساندن فروش نفت ایران محال است

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگویی با اشاره به معافیت قائل شدن آمریکا برای ۸ کشور از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران، اظهار داشت: آمریکا ادعایی کرده و تمام توان خود را برای تحقق این ادعاهای خود به کار بسته است ولی در نهایت مشخص شد که نمی‌تواند خواسته خود را محقق سازد.
 
چرا برنامه‌های تحریمی آمریکا علیه ایران شکست خورده است؟
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به دلایل عدم تحقق تهدیدهای آمریکا برای اجرای کامل برنامه‌های تحریمی علیه ایران، بیان کرد: کشورها ظرفیت لازم برای اجرای تحریم ضد ایرانی را ندارند و از طرفی نیز آمریکا نمی‌تواند جایگزینی برای نفت ایران پیدا کند.

وی با بیان اینکه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که آمریکا برای اجرای تحریم علیه ایران با مشکلات اساسی روبه‌رو شود، افزود: به همین دلیل است که آمریکا برای برخی کشورها معافیت در نظر گرفته و در واقع عقب نشینی کرده است.

ارزیابی مثبت  از قدرت دیپلماسی کشور/ به صفر رساندن فروش نفت ایران محال است
حاجی بابایی با اشاره به توان دیپلماسی کشور، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده که از قدرت دیپلماسی بالایی برخوردار است و توان اقتصادی داخلی ایران به شکلی است که می‌تواند در فرصت‌های تعیین شده از سوی آمریکا، مشکلات داخلی خود را حل کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا، دنیای بزرگی است و آمریکا نمی‌تواند بر دنیا احاطه پیدا کند و همه امورات دنیا را در واقع راسا مدیریت کند، گفت: به نظر می‌رسد که آمریکا با مشکل اساسی روبه‌رو شده و شکست تحریم‌های ضد ایرانی را پذیرفته است، همچنین آمریکا دریافته که به صفر رساندن فروش نفت ایران محال است.

عدم تامین منافع برجامی ایران به معنای ضعف اتحادیه اروپا خواهد بود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و اروپا برای ایجاد سازوکار مالی جدای از سوئیفت، بیان کرد: امروز اروپا باید از حیثیت خود دفاع کند، جدای از تعهد اروپا به تامین منافع ایران در برجام بدون آمریکا، بحث اینکه آیا بطور کلی اروپا جایگاهی در صحنه تصمیم سازی و تصمیم گیری بین‌المللی دارد یا خیر نیز مطرح است.

حاجی بابایی اظهار داشت: اگر اروپا در این مقطع نتواند تصمیم بگیرد نشان دهنده آن است که اروپا در برابر آمریکا، منفعل است و اروپا باید ضربه مهلک سیاسی و اقتصادی را از آمریکا تحمل کند.

آیا آمریکا رای اتحادیه اروپا در مسائل بین‌المللی را تعیین می‌کند؟
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر اتحادیه اروپا در این مقطه نتواند استقلال خود را به دنیا نشان دهد، جهانیان به این یقین می‌رسند که نمی‌توان به اروپا تکیه کرد، گفت: در صورت ضعف اروپا در تامین منافع برجامی ایران، مشخص می‌شود که آمریکا رای این نهاد اروپایی را تعیین می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا به این موضوع واقف است و احساس خطر کرده به همین جهت برای دفاع از حیثیت خود تلاش می‌کند، بیان کرد: امیدوارم این کار برای اروپایی‌ها فصل جدیدی از تصمیم گیری باشد و ایران نیز بتواند از تحریم‌ها عبور کند.
 
منبع:خانه ملت

نظر شما