شناسهٔ خبر: 29413264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار بوشهر:

روند تکمیل و آبگیری سازه‌های آبی در استان بوشهر تسریع شود

بوشهر - استاندار بوشهر از تزریق اعتبارات برای توسعه منابع آبی استان خبر داد و گفت: روند تکمیل و آبگیری سازه‌های آبی در استان بوشهر تسریع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح شنبه در بازدید از پروژه سد مخزنی خاییز اظهار داشت: استان بوشهر با مشکلاتی در زمینه تامین منابع آبی روبرو است و باید زیرساخت‌ها در این حوزه تکمیل شود.

وی با اشاره به حجم عظیم روان‌آب‌های موجود در حوزه آب‌ریز سد مخزنی خائیز در شهرستان تنگستان تصریح کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و آبگیری سازه‌های آبی استان بوشهر اقدام شود.

استاندار بوشهر از تزریق اعتبارات جدید و ادامه عملیات اجرایی این پروژه خبر داد و بیان کرد: علیرغم روند سخت تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی، به طور جد پیگیر وصول مطالبات استان به ویژه در حوزه توسعه منابع آب هستیم.

تکمیل سد خاییز با تزریق اعتبار

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز در این بازدید از توسعه زیرساخت‌های منابع اب استان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل مشخصات فیزیکی این سد که از نوع هسته رسی است ضروری است مراحل ساخت آن به موازات هم انجام شود.

شاهپور رجائی با اشاره به اعمیت ساخت و تکمیل سد خائیز در تامین آب کشاورزی، بیان کرد: سد مخزنی خاییز با حجم مخزن ۱۵ میلیون مترمکعب نقش مهمی در تامین آب شبکه‌های آبیاری اهرم خواهد داشت.

وی افزود: به دلیل تجهیز بودن کامل کارگاه، پیمانکار این امکان را دارد تا در صورت تامین مالی، با فعال سازی همه جبهه‌های کاری این پروژه را در اسرع وقت به بهره برداری برساند.

نظر شما