شناسهٔ خبر: 29413255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار مهرستان:

کتاب و کتابخوانی تاثیر بسیار زیادی در بالارفتن کیفیت زندگی دارد

مهرستان - فرماندار مهرستان گفت: مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و مؤثر در افزایش آگاهی مردم است که تاثیر بسیار زیادی در بالارفتن کیفیت زندگی، امنیت روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان با حضور فرماندار و اعضاء انجمن کتابخانه های عمومی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار مهرستان در این جلسه اظهارداشت: مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و مؤثر در افزایش آگاهی مردم است که تاثیر بسیار زیادی در بالارفتن کیفیت زندگی، امنیت روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه گردش جاری کتابخانه شهرستان مهرستان وابسته به دریافت سهم نیم درصد است، از شهرداری خواست همکاری های لازم را با کتابخانه به عمل آورد.

محمد رفیع دهواری با اشاره به اینکه همکاری اعضا برای رفع مشکلات کتابخانه عمومی به منظور افزایش سرانه مطالعه امری ضروری است، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از اولویت‌ها و ضروریت‌های فرهنگی در جامعه است و همه مسئولان باید با همکاری و همراهی تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف والای فرهنگی در شهرستان مهرستان به کار ببندند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهرستان هم در این جلسه با تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخانه عترت‌النبی(ص) در مرکز شهر مهرستان و کتابخانه ولیعصر (عج) در بخش «آشار» این شهرستان با ۱۰ هزار جلد کتاب در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در خدمت علاقه‌مندان به مطالعه کتاب و کتابخوانی است.

میراحمد هاشم زهی بیان داشت: نشست های کتابخوان کتابخانه ای  و مدرسه ای، برگزاری کانون ادبی، مسابقه نقاشی کودکان، جمع خوانی کتاب، نقد و بررسی کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و نشریات، بازدید مدارس، تجلیل از نویسندگان، از جمله برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان مهرستان است.

نماینده خبرگزاری مهر نیز در این جلسه گفت: برای گسترش فرهنگ کتاب وکتابخوانی ساختمان های دهیاری در روستاها به عنوان کتابخانه استفاده شوند.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از متولیان امر فرهنگ است و این وظیفه را بر عهده دارد، افزود: از مسئولان خواستار استقرار این اداره و  توجه به این امر هستیم.

مهران خاکی زائی افزود: همچنین به جهت تشویق و ترغیب، تجلیل از نویسندگان و کتاب خوانان برتر شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است، در پایان این جلسه هر کدام از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نظر شما