شناسهٔ خبر: 29413244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی :

بهداشت دندان های شیری در کودکان جدی گرفته شود

مشهد- معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اهمیت دندان های شیری بر تغذیه دانش آموزان باید جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صفدر سلطانی صبح شنبه در مراسم آغاز به کار طرح ملی تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی که در فرهنگسرا آریو مصلی نژاد برگزار شد، اظهار کرد:باید بر روی فرهنگ سازی و اجرای درست طرح کار کنیم و این باور غلط در میان عموم مردم را از بین ببریم که دندان های شیری چون از بین می روند، حفظ و بهداشت آن اهمیتی ندارد و از طرفی اگر آسیب دیدند، ترمیم آن ها اهمیتی ندارد.

وی افزود:دندان و دهان اولین مرحله هضم غذا هستند و دندان معیوب می تواند موجب سوء تغذیه و ایجاد مشکلاتی در سلامت دانش آموزان می شود و به همین دلیل توصیه ما این است که به این حوزه توجه ویژه شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد:طرح ملی تحول سلامت دهان و دندان از جمله طرح های بسیار موفق مشارکتی بین دو حوزه نظام پزشکی و آموزش وپرورش در کشور محسوب می شود اما هزینه های بسیار بالایی در تهیه فلوراید، فلوراید تراپی و ترمیم دندان ها دارد.

سلطانی تاکید کرد: اما مسئله مهم این است که این هزینه ها که به منظور پیشگیری انجام می شوند در مقابل هزینه های گزافی که در سنین بالاتر برای دندان پزشکی پرداخت می شود، خیلی کم است.

نظر شما