شناسهٔ خبر: 29413219 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

بت کلیا در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

مگر خون تاج از بقیه روسای بازنشسته رنگین‌تر است؟/ مجلس مقابل این اقدام می‌ایستد

یوناتن بت‌کلیا، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص مهدی تاج به «فرهیختگان» گفت: «این بحث قبلا در مجلس شده بود و ریاست مجلس اعلام کرده بود هیچ استثنایی وجود ندارد. معتقدم باید یکشنبه آینده روی این موضوع در مجلس بحث اساسی شود. در مجلس مقابل این موضوع می‌ایستیم

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مهدی تاج به استناد به قانون ماده ۶۰ خدمات مدیریت از حالت بازنشستگی به اشتغال مجدد بازگشته و طبق اعلام کمیته ملی المپیک تاج می‌تواند طبق همین قانون در فدراسیون فوتبال ماندگار شود. نکته قابل‌توجه اینکه قانونی که تاج را ماندگار کرده مربوط به سال 74 است و در سال 97 قانون جدید به صراحت تاکید کرده این افراد دیگر نمی‌توانند به‌عنوان بازنشسته در سمت‌های خود بمانند. درواقع در اصلاحیه این قانون برای جانبازان و ایثارگران محدودیت قائل شده است. یعنی ایثارگران بالای 50درصد و آزادگان بالای سه‌سال اسارت می‌توانند همچنان در خدمت باشند که تاج هیچ‌کدام از شرایط فوق را ندارد. نکته دیگر اینکه در واقع قانون موخر تکلیف را روشن کرده و قوانین قبلی نیز با ایجاد قوانین جدید به‌روز می‌شوند اما در این خصوص و برای تاج با وجود به‌روز شدن قانون، همچنان قانون گذشته شامل حال وی شده و او را روی صندلی فدراسیون فوتبال نگاه داشت. 

یوناتن بت‌کلیا، نماینده مجلس شورای اسلامی در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «این بحث قبلا در مجلس شده بود و ریاست مجلس اعلام کرده بود هیچ استثنایی وجود ندارد. معتقدم باید یکشنبه آینده روی این موضوع در مجلس بحث اساسی شود. در مجلس مقابل این موضوع می‌ایستیم چون اگر بخواهد قانون اجرا نشود، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. این یک حرکت زشتی بود که انجام شد و هرکسی بخواهد آن را بپذیرد، از آن حمایت و آن را قبول کند به آرمان‌های انقلاب خیانت کرده است.»

اموضوع می‌تواند ایستادگی جلوی قانون را باب کرده و به نوعی مقابله با جوانگرایی در راس مدیریتی کشور باشد. بت‌کلیا با تایید این موضوع افزود: «مجلس قطعا به این موضوع ورود می‌کند. دوستان فوتبال ایران را به گند کشیده و حالا هم می‌خواهند به هر قیمتی بمانند. روسای فدراسیون‌های کوچک تغییر کنند ولی رئیس فدراسیون فوتبال بخواهد سرجای خود بماند؟ مگر خون این دوستان رنگین‌تر است که می‌خواهند جلوی قانون بایستند؟! در همین فدراسیون فوتبال، تیم ملی کشورمان مقابل کشورهایی بازی می‌کند که باید اسم آنها را در گوگل پیدا کرد و اینها برای فوتبال کشور فاجعه است.»

نظر شما